Kjoltips till typ som vill se smalare ut ?
Hej hopp.
Ska gå på bröllop (som gäst alltså) och tänkte köpa en kjol att ha på mig. Det jag undrar över är vilken sorts kjol som ni tror att jag skulle kunna passa i. Minikjol är så klart uteslutet, liksom hellång kjol.
Jag är den s.k. äppelformade typen med breda höfter, lite tjock mage och ingen midja att tala om. Har vanligtvis stl 40 (nu tror jag nästan det är närmare 42 efter påsken, haha) och tycker att min rumpa kunde vara liiiite mindre. Men jag har å andra sidan rätt långa snygga ben
Alltså: något förslag på vilken sorts kjol jag passar i? Det är jätteinne med massa mönster och så på kjolar och jag är rädd att jag ser tjockare ut med en mönstrad kjol. Finns det kanske "slankande" mönster?
Likaså finns det många kjolar som har en massa volanger och som är ganska "fluffiga". Se tex på www.expressen.se/ i listen till höger. Min uppfattning är att någon som vill se smalare ut inte ska använda sådana här kjolar, men jag har kanske fel? Hde varit kul med en trendig kjol!
Tar tacksamt emot alla tips!
PS! Ska kanske tillägga att bröllopet jag ska på är ganska informellt, så jag behöver inte en särskilt strikt kjol.