• Bröllopstokiig

"Brunch"bröllop?

Vi planerar att gifta oss nästa år, antingen i juni eller augusti (vi har velat lite omkring datum men får väl snart bestämma oss).

Vi ska troligen vara i en lokal som hör till en bostadsrättslokal där min syster bor, vi ska inte ha så stort bröllop så de ca 40 gäster det blir får plats där.

Vi funderar på att ha vigseln tidigt på dagen, 11 eller 12 och sedan ha "brunch"buffé. Med äggröra, korvar, bröd, ost, kaffe, te, juice och allt möjligt sådant. Tårta ska vi förstås ha också. Som fördrink hade vi tänkt någon svagare typ av drink, mousserande vin utblandat med apelsinjuice t e x

Är det någon som har erfarenhet av liknande upplägg? Vad tror ni om den typen av fest? Vi har tänkt hålla kvällsfest med enkel förtäring (korv och bröd typ) och dans senare.

Vi tänkte först köpa förtryckta inbjudningar men tror det blir bättre att göra egna på datorn, ska vi skriva något i typ med:

Vi gifter oss (datum)!
    Välkomna till vigseln i XXX-kyrka kl 12
    Efter vigseln serveras frukostlunchbuffé i(plats)1300-1500

Kom se'n och festa vidare med oss efter kl 19, medta dryck själv, enkel förtäring och skivor med dansmusik står vi för.

o s a (datum) Klädsel: valfritt festligt
    tel nummer

Våra namn som underskrift

Vad tror ni om ett sådant upplägg?

• Svar på tråden "Brunch"bröllop?
  • Bröllopstokiig

Så coolt!!!
    Jättebra idé! Roligt och annorlunda!

• Bröllopstokiig

Själv är jag ett stort brunchfan men jag tror att ni får vara beredda på att folk kommer att ha ätit frukost och möjligen något mer innan vigseln. Brunch vid 13-tiden är ju inget problem om man går upp vid 12-tiden men om man ska på bröllop ska man ju fixa till sig, transportera sig osv. Just därför känns det lite småfel tycker jag att först äta frukost vid 9-10 på morgonen för att sedan klämma i sig en brunch vid 13-tiden. Om jag vore er skulle jag nog faktiskt bjuda på något annat, alternativt tidigarelägga brunchen och vigseln efteråt.

Eftersom jag är på ett litet skeptiskt humör idag ; - ) måste jag också säga att jag tycker att det är lite jobbigt med fester där man ska hålla på att åka fram och tillbaka, särskilt om det inte är så lång tid mellan tillfällena. Givetvis skulle jag aldrig tacka nej pga detta men det kanske är något att tänka på.

Hoppas jag inte gör dig alltför besviken men det kan ju alltid vara bra att höra andras synpunkter....

• Bröllopstokiig

Tycker det låter som ett roligt upplägg!

Svar på tråden "Brunch"bröllop?