• rocketqueen

Shopping i London

Hej hej, var ska man shoppa smink och sådant i London? Blir det t ex Space NK eller finns det sale-stores där man kan köpa märkessmink eller -parfymer till billigare priser? Har aldrig varit i London, är tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Shopping i London
  • rocketqueen

Så många bra tips jag fått, tack än en gång. :D Om man ska äta ute, är det dyrt?

• LisaML

Ja, det är lite dyrt att äta ute i GBR. Jag brukar alltid ta en macka till lunch, det finns mängder av små mysiga fik där de gör smaskiga mackor efter era önskemål, ruccola, feta, soltorkade tomater, eller vanlig ost och skinka. Ja, du får precis vad du vill och jag lovar att man blir mätt!

Till middag kan ni kanske kosta på er att äta på en riktig restaurang, om ni åker en helg kan det vara bra att boka bord tidigare under dagen, det är ofta knökfullt på restaurangerna under fre-lör kvällar. Om ni inte vill äta tidigt vill säga, typ 19.00. OBS! Det måste inte vara dyrt att äta ute, men i centrala London är priserna generellt sett höga. Letar ni ordentligt kan ni givetvis ha tur, då oftast på något slags kvarterskrog, alltså inte mitt på Oxford-street.

• betsy05

Jag köpte alltid mitt smink på Superdrugs och Boots i London när jag boode där. Det finns flera hundra av dem, så inte svårt att hitta. De har både de dyrare märkerna, de billigare, och sina egna prisvärda (Nr7 hos Boots och Kolor hos Superdrugs)

• rocketqueen

Hur är det med tax-free-priserna, hur mycket skiljer det? Skulle vilja köpa en Idealist från Estee Lauder bland annat. Ska åka från Skavsta flygplats - hur är utbudet?

• londonbruden

Skavstas utbud har blivit battre med aren. Inte som Arlanda men mycket battre an Vasteras!

• plommon1

Kan verkligen rekommendera resturangerna wagamama. Asiatisk mat, urgod och prisvärd. Är en kedja, finna bla i covent garden och knightsbridge.

• londonbruden

haller med dig plommon!!!

• hannake

Håller med många här, Boots är verkligen jättebra ställe att shoppa smink på - kolla in märket BeneFit där(finns även på andra ställen),speciellt deras bodylotion "Touch me then try to leave", HighBeam (highlighter),BeneTint lipbalm m.m Bourjoise har jättefina skimmrande ögonskuggor till bra priser. Annars är Selfridges himmelriket, där kan man bli provsminkad gratis oxå.
    Mat är ganska dyrt men till lunch kan man som sagt ta en macka bara. Är det fint väder när ni åker, köp med er macka m.m och ät lunch i Hyde park!
    Cafeer finns förstås överallt men jag älskar den amerikanska kedjan Starbucks (inte billigt men GOTT) - prova deras Coffee Mocca.Finns överallt. Åh jag längtar tillbaka, ska oxå dit, i maj. Lycka till!

• Nill

Jag bor sjalv i London och tycker inte det ar speciellt dyrt att ata har. Givetvis beror det pa vilken slags restaurang man vill ata pa, men det finns jatteofta "set menus" 2-3 ratter for ca £10-15 nar det galler lunch finns det hur manga nudel barer, sushi stallen etc som helst, eller varfor inte en pub lunch. Prova Weatherspoons finns pa manga stallen i London och dar kan du ata 2 "main courses" for ca £7-8 (for bada!!!). Enjoy

• rocketqueen

Härligt, det ska jag kolla in! :D Finns det några bra lite "finare" secondhandaffärer med, tja, häftiga/nyare/mode- saker?

• rocketqueen

En fråga till: Vad har man på sig när man går på uteställen i London? Är det mer av en dresscode där?

• Sandi99

Finns inte Sephora i London?? Kolla in Portobello Market, där finns allt i 2nd hand väg. Mkt fint omkt skit! TopShop har en vintage kollektion!

• SYL

Portobello Market ligger vid Notting Hill. Dar kan du hitta allt mojligt, men var beredd pa att trangas
    Nar man gar ut i London sa klar man upp sig mer an vad man gor i Sverige. Beroende pa vart man gar sa tror jag anda att med langbyxa och snyggare top eller snyggare, tajta jeans och partytop plus klackar ar ett sakert kort. Men tank pa att det finns stallen som har "jeansforbud" aven om det nog inte ar sa vanligt numer. Tar du med killen? Se isafall till att man inte har typiska sneakers/gympaskor pa sig om ni gar ut, ganska manga stallen ratar gympadojjor (savida man inte ar typ hiphop stjarna..)

• BMP

Oj oj oj vilken hemsk tråd.

Har precis flyttat till Sverige efter 10 år i London. Längtar "hem" när jag läser det här!

Håller med ovanstående om Wagamama och Weatherspoons. Prova "Moon under the Water" på Charing Cross Road (Weatherspoons). För billig öl finns Glass House Stores på Brewer Street norr om Picadilly Circ, bakom Regent Palace Hotel).

Det finns två bra Mexikanska i Leicester Sq/Covent Garden området också:

Chichis på Leicester Sq och Cafe Pacifico på Langley Street. Cafe Pacifico serverar en "mixed platter" som förrät. Dela mellan två som shopping lunch.

B

• rocketqueen

O, ska bara se till att hitta allt också! ;)

Något speciellt uteställe att rekommendera, som någon rockklubb kanske? Eller stort dansställe?

Svar på tråden Shopping i London