• Princessdiamond

    Någon mer arbetssökande som planerar bröllop?

    Är det någon där ute som liksom jag palnerar sitt bröllop och har hur mycket tid som helst över då man är arbetssökande? jag har en timanställning, men den inbringar ju olika summor varje månad..
    någon mer som är i samma sits som jag?
    hör gärna av er!

  • Svar på tråden Någon mer arbetssökande som planerar bröllop?
  • vintertid

    Man känner lite dåligt samvete på något vis, när man ska ställa till med bröllop och är ganska pank...

  • Maya K

    vintertid:

    Japp det tycker jag med.. men eftersom vi ska gifta oss om ett år och jag vet att jag kommer att ha ett jobb så föröker jag att inte tänka så... Men vad ska man göra.. Vänta tills man får ett jobb.. tänk om det inte går? Det finns ju människor som tycker att man inte ska gifta sig om man inte har ett jobb så att man kan betala bröllopet men äsch.allting går....

  • vintertid

    Maya K: Vi ska gifta oss redan i augusti. Det är iofs lite speciella omständigheter för oss som gör att vi inte vill vänta. Men jag har iaf ett jobb på G nu, får hoppas på det!

    Det blir nog ytterst välplanerade bröllopsfester för vår del iaf

  • Maya K

    vintertid:

    Vad roligt :) Hoppas Hoppas Hoppas du får jobbet.. Jag håller alla mina tummar och tår för din skull :)

  • Princessdiamond

    robbans flicka:
    ja, då e vi väl i exakt samma sits..
    vad jobbar du med?

    Maya:
    jadu.. bankrånet.. hmm.. vi va ju tvugna att vänta på dig ;)

  • Maya K

    princssd:

    Va?? aja.. hmmm.. men vi tar det på andra tråden så vi inte förstör denna :)

  • vintertid

    Maya K: Tack!

    Kan ni inte berätta lite om hur er planering ser ut och hur ni löser det ekonomiskt? Eftersom vår ekonomi är skral så blir vi nog tvungna att använda sparkapital och våra föräldrar hjälper till mycket!

    Jag väntar på att min klänning ska komma från Kina (OCH väntar på besked om jobbet; sitter som på nålar) och OM den nu passar och är fin så har vi iaf gjort ett klipp!

  • Maya K

    vi kommer att göra så att vi inte vill ha presenter av gästerna då vi har allting hemma och inte behöver ngt mer. Detta skriver vi på inbjudan och så skriver vi att vi tacksamt tar emot bidrag.. sen så får gästerna själv välja hur mkt de vill ge om de ger alls.. det är upp till dem men INGA presenter. DÅ får man även själv välja om man vill finans. bröllopet med de pengarna eller om man gör ngt annat med pengarna. Min erfarenhet av detta är att gästerna tycker att det är skönt att slippa köpa en massa och att alla gäster ger lite pengar.

  • vintertid

    Maya K: Huvudsaken är ju att det känns bra för er, alla gäster kommer tycka olika hur man än gör ändå! Jag tycker det låter bra.

    Vi tänkte önska oss resecheckar, men har redan bokat bröllopsresan, är det helt fel tro? Resa är ju trots allt det bästa vi vet. Vi kommer nog lägga en lista på Duka ändå; många vill ju köpa något "roligare" (fick vi höra på senaste bröllopet vi var på).

  • Maya K

    vintertid:

    Jag tycker inte alls att det är fel.. Det är ju trots allt ni som gifter er och bestämmer :) Nej nu Måste jag börja plugga.. ligger redan efter min planering...

Svar på tråden Någon mer arbetssökande som planerar bröllop?