• miss luxor

fula ögonbryn?

Kanske fånigt att starta en tråd om detta, men jag undrar:
    Hur får ni till era ögonbryn? Jag lyckas inte riktigt hitta någon bra picett, det blir som fula stubb = inge snyggt alltså
    :(

eller springer alla och fixar som på salong numera (är jag helt ute?)

• Svar på tråden fula ögonbryn?
  • Zyrzan

Du kan plcoka dem själv. Köp en pincett som du tycker är bra. Tweezers med sned knips är bra. HMs duger tycker jag.

Dock måste man plocka ganska ofta. Flera gånger i veckan för att få snygga bryn utan stubb och utväxt.

plocka lite efterhand, endast under ifrån.

Det finns ett knep för att se hur man bör plocka. Ta en penna. Sätt den först vid näsroten och innerkanten av ditt öga. Här bör brynet börja.
    Vrid nu pennan ut mot örat till den går rakt igenom iris, här bör högstapunkten på brynet vara.
    vrid nu pennan vidare så det ligger precis i din yttre ögonvrå. här bör brynet sluta.

Tjcokleck och form är en smaksak, prova dig fram försiktigt. Blir det lite fel fyll i med en penna.

Lycka till. berätta hur det gick!

• mammacatta

ta inte för mycket bara, det ser inte klokt ut! den ska se naturlig ut, inte som ett pennstreck! ta hjälp av nån första gången, men fråga nån du tycker har snygga ögonbryn - inte muppen med clownögonbryn... :D

• miss luxor

aha tack för tipset. Jag ska prova HM´s pincett.
    Alla pincetter jag fått tag på vill liksom inte ta de fula stubben som växer ut..

• pärlsocka

Jag plockar mina bryn när jag ser att det behövs, kanske varannan dag. Ibland går det jättelång tid för jag kan så pass ljusa bryn att det inte syns när de börjar växa ut.
    Sen fixar jag formen med en ögonbrynsgel så att de sitter och inte spretar åt alla håll. Fyller till sist i dem med en penna försiktigt.

Är du inte van vid att plocka dina bryn så är huvudregeln att ta det lugnt i början, det är lätt att det blir för mycket. Jag tycker att det räcker med att bara ta bort de "glesa" hårstråna som är under ögonbrynets yttersta del. Även om du bara plockar lite så gör det skillnad!

Svar på tråden fula ögonbryn?