• smultronet

smultronet `tråden´

Då var det dags igen....

Jag kan inte följa med på en rolig grej, för att jag är tjock..

Jag var duktig ett tag gick ner 2,5kg på 1 vecka 2 dagar. Sen vart det skit med saker. Jag moffar i mig den j*vla skiten.

Vet inte vad jag väger just nu. Ska väga mig i morgon.
    och fortsätta där jag slutade för en vecka sen, att äta under en viss kcal varje dag och träna, för det går.
    Jag var så glad då

mår ju bara dåligt av allt onödiga sockret.

vill kunna följa med på roliga grejer, kunna umgås, kunna leva.

• Svar på tråden smultronet `tråden´
  • smultronet

Hej!

I dag mår jag bättre.
    var deppig och ledsen i går.

Ananas! När jag vägde 60kg var jag rätt så nöjd men var fortfarande lite lite stor på låren, så jag tror 55kg skulle passa mig.
    Nu ska jag vara duktig, jag är egentligen jättetrött på godis, men när jag känner nig ensam och deppad vill jag ha endå. *konstigt*

medieval bride!

Jo..jag har nog höga krav, vill ju se resultat snabbt och det kan jag om jag e duktig, men det händer alltid nåt när jag e duktig, så som af krånglar, eller att jag inte har någon bra kontakt med min mamma m.m.
    I dag tar jag nya tag

marpea!
    Hoppas det går bra för dig efter påsk, själv börjar jag igen med bra mat och motion, jag är medlem i viktklubben, och nu när jag lagt pengar på det borde jag inte kasta pengarna i sjön.
    Man tycker nog att det e svårt, för det känns sån lång bit dit man vill.

Jisan!

Åhh grattis till dina - 26kg jättekul
    ja det e så för mig med jag äter för att sysselsätta mig med nått, och att tröstäta.

men nu ska jag

• Ananas

Men ta inte allt på en gång!!!

Om du nu är över 90 titta inte ner till 55! Utan titta ner till 85 till att börja med och sedan fem till osv...

• Ananas

skickade lite tidigt.

Om en otränad person ska springa maraton har han det som huvudmål men ger sig inte av på en fyra mil lång språngmarsch det första han gör. Ett par km till att börja med!

• Jisan

Ananas har helt rätt, det är så du ska se det, ta en dag i taget, å ta lite vikt i taget, se det som att varje kilo är så bra som du blir va med, Tänk va bra du kommer må..å tänk på alla hälsoaspekter du vinner på att gå ner i vikt. Jag har fått typ 2 diabetes tack vare att jag var en tjockis:/ Så är inte det en morot så säg?

• smultronet

Jag ska ta en dag i taget,

har ätit fläskfile wok med fullkornpasta och kryddor.

Ska i väg och träna för att jag känner för det

• Jisan

Bra smultronet, gör det för att DU vill å känner för det!

• Psh

Håller tumamrna för dig smultronet...bra att få lite motivation.
    Själv tänker jag mycket på vad jag ska göra speciellt på kvällen om jag ätit onyttigt så ligger jag o tänker på det och hur mkt jag ska träna innan frukosten så att allt blir bra men det händer aldrig och så går det runt så som en ond cirkel...nån som känner igen sig...
    Det är nog inte många som har ett sunt förhållande till mat...

Kram på er alla!

• medieval bride

vad blev det för träning igår smultronet? själv kom jag iväg på aerobics och svettades som en gnu, men skönt var det!

jag måste ställa mig lite undrande till att du säger att du inte har några kläder. Nu vet jag iofs inte vad du har för storlek, men jag gissar mig till att den är nånstans i närheten av min, jag pendlar mellan 46-50 beroende på plagg och modell. Jag kan förstå om man inte har råd att köpa så mycket nytt om man är arbetslös (är själv i den sitsen) men ett plagg nån gång ibland borde ju gå. Och tro det eller ej men jag hittar en hel del snyggt på ellos! Jag avskyr att gå i affärer, jag blir varm av att prova kläder, tycker aldrig jag hittar något som passar. Via postorder kan jag beställa, prova i lugn och ro och sedan skicka tillbaka eventuella plagg som inte passar. Visst det är väl kanske inte toppkvalitet på kläderna men ska man ändå krympa ur dem så behöver de ju inte hålla i år...

nåväl, det blev ett onödigt långt inlägg angående kläder... hoppas du hade kul på träningen igår!!!!!

• Leone

Smultronet, det ar bra att du kampar vidare och att du ar tillbaka har - jag vet att du tog illa vid dig av en del kommentarer i din forra trad, men jag tror att de flesta uppriktigt ville hjalpa dig - men ibland uttrycker man sig illa nar man skriver och det ar latt att missuppfatta det som sags (jag vet att man tar det extra personligt nar det ar ett kansligt amne for en sjalv ocksa!)

Sa valkommen tillbaka! Det ar jattebra att du ar ivag och tranar. Funderar pa om ditt gym har personliga tranare som aven kan lagga upp ett kostprogram at dig? Vet att vissa gym har sant. Visst kostar det extra, men om man tanker efter hur mycket man lagger pa tex onodig eller onyttig mat varje vecka kan det kanske vara vart det.
    Om man vet att man ska traffa nagon varje vecka och vaga in sig har man ocksa den pressen pa sig, kan vara nyttigt ibland. Framfor allt domer de inte (aven om det kan kannas sa, men jag lovar, de har sett allt forut och du ar *inte* det varsta fallet de nansin sett!)

Funderar oxa pa om du kanske kan borja forandra ditt tankesatt lite mer (jag vet att jag tjatade om detta i din forra trad, men det ar sa viktigt!).
    tex nar du sager:

Jag kan inte följa med på en rolig grej, för att jag är tjock..

--- vada *kan* inte folja med? Vem bestammer det? For att du inte har nagra klader? Men du gar ju inte omkring naken hemma eller pa gymet, eller hur? Alltsa *har* du klader, men kanske inte klader du trivs i.
    Min poang ar: du bestammer sjalv hur mycket du vill begransa ditt liv och skylla pa att du ar tjock. Men sag inte att du inte *kan* ga pa en massa, sag da att du inte *vill*, att du skams eller vad det nu ar du *uppriktigt* kanner. Ett jattevanligt fel nar man ar overviktig ar att man skyller *allt* som hander pa vikten: 'om jag bara vore smal sa skulle jag vara lycklig, ha battre s*xliv, fa ett jobb, ha mer pengar, battre sjalvfortroende...'. Men istallet maste man lara sig att namnge de kanslor som man har: om jag skams for hur jag ser ut, ok, da gor jag det. Men det sitter inte i vikten, det sitter i mitt huvud. Det ar *det* jag maste jobba med, inte bara tro att sa fort jag gatt ner x antal kilon kommer allt i mitt liv att bli perfekt, sa funkar inte livet.

En larare sade nat klokt till mig en gang: du kommer alltid att ha saker som gar snett i ditt liv. Du kommer att bli arbetslos, folk kommer att j*vlas med dig, paket kommer att forsvinna pa posten, banken kommer att strula med dina pengar, a-kassan kommer att tappa bort dina handlingar, din mamma kommer att vara sjalvisk, din pappa kommer att saga nat sarande.

Varfor vet jag det? For att det hander *alla*, forr eller senare. Det har du ingen kontroll over. Det du *har* kontroll over, ar vad du gor nar allt j*velskap hander dig. Om du koper en chokladbit eller lyfter telefonen och ringer och skaller ut karringen pa a-kassan. Om du svullar i dig en pase chips eller gar ut och gar en promenad for att lugna ner dig. *Det* kan du bestamma och paverka.

Men. Nar du lagger over den kontrollen pa 'alla andra' (a-kassan, arbetsformedlingen, banken, whatever), da ger du dem ocksa makten over ditt liv. Du ger dem makten att bestamma att du ska fortsatta vara tjock ('det ar deras fel att jag ater choklad'). Och det ar en j*a massa makt att ge till nagon annan. Ar det inte battre att du behaller den makten for dig sjalv?

Svammel... hoppas du forstar hur jag menar.

• Cybermamman

Hej igen smultronet, härligt att se dig igen. Hoppas du får känna dig glad och peppad när du läser i din nya tråd och att du inte är ledsen när du stänger ner datorn. Men ibland - då säger cybermamman: Ajabaja inget socker på pannkakan - fast det är inte så farligt !!

Leone, vad bra du skriver, ibland (eller ofta) så känns allt som händer förfärligt orättvist men om man tänker efter så får vi nog alla vår beskärda del. Det är vad vi gör med det som serveras som är lite olika.

Svar på tråden smultronet `tråden´