vad väger ni som är 170 cm?
och vad har ni i midjemått?
och vad har ni i midjemått?
ellte: woow! :)
Är 170 cm o väger 56-57 kg. Tror det är helt OK att väga mellan 55-65 kg när man har den längden... Spegeln är viktigare än vågen...
Oj, skrev jag 55-65 kg? menade 55-75 kg, bara man mår bra! Mitt midjemått ca 63 cm, och jag frågar mig också var man egentligen mäter detta???
Hehe, jag var TVUNGEN att mäta igen...och...jag är nog inte ALLS byggd som er andra :D Midjemåttet där midjan ska mätas (alltså inte på det smalaste stället utan typ...rakt över naveln är oförändrat...och smalaste stället är ca 84 cm :D Gu´ så konstigt ;)
Midjematt ar val det smalaste stallet? Liksom 'mitten pa timglaset?' :D Waist, sa raknar de iaf i amerikanska storlekar nar de ska skriva tum-matt vid midjan, vad vet jag...
170 cm, 576-57kg, 59 cm i midjematt (smalaste stallet, eller var det nan annastans man skulle mata? :D) ar jag.
Oj josses, 576 kg? :) Jag menade forstas 56-57 hehehehe...
Midjemåttet när man mäter kroppsbyggnad i just detta avseende, mäter man oftast precis som Ellte säger, typ tvärsöver naveln.. eller: om du känner i sidan, mitt emellan där dina revben slutar och där höftbenet börjar!
Oavsett var ditt smalaste ställe är...
bara man mäter på samma ställe hela tiden så kan man ju följa sin viktkurva rätt. Annat blir det om man byter plats och får uppgångar och nedgångar omvartannat.
blivande fru J -
nja, man lägger inte på sig lika mkt överallt, utan övervikt mäts i midjemåttet, där man alltid kan se övervikten. Man ökar/minskar tex inte alls lika märkbart tex runt revbenen eller runt halsen eller runt låren. Om du förstår hur jag menar. :)
Man måste väl mäta mitt över naveln ungefär? För guuud va skumt när man då ska köpa jeans om man mätt där man är som smalats, då får man ju ha byxorna uppe under armhålorna för att de ska passa :)