• Vinterbrud2004

Snälla..vill ha tips på svenska tandläkare utomlands!!!!

Jag behöver göra en del omfattande lagningar av mina tänder och här hemma i Sverige kostar det ju skjortan

Såg i Aftonbladet hur mycket billigare det var utomlands och vill gärna göra detta där istället.

Vill dock ha en svensk tandläkare, med tanke på kommunikationen så man slipper missförstånd.

Snälla..ge mig tips på svenska tandläkare utomlands..tex i Estland, Spanien m m!!!

• Svar på tråden Snälla..vill ha tips på svenska tandläkare utomlands!!!!
  • Ella_

Tror nog du kommer ha ganska svårt att hitta en svensk tandläkare utomlands...
    Kan du inte ta någon som pratar engelska bara?
    Fixar själv mina tänder i Polen och där finns fullt med kliniker där så gott som varenda människa talar engelska, finns tom en klinik där man har dansktalande personal.

• Secret

En tandläkare i utlandet som talar svenska eller är svensk...och helst äter köttbullar, eller ? ;) Jag skämtar bara.
    Det är nog bäst att du ställer in dig på att det blir väldigt svårt att hitta någon som motsvarar dina önskemål.
    Jag och min pojkvän brukar gå till tandläkare när vi är i Litauen. Billigt, snabbt. Tummen upp.
    Hoppas att du kommer hitta någon bra tandläkare som ska hjälpa dig.

• Vinterbrud2004

Jag såg en artikel i aftonbladet där det fanns en svensk tandläkare i Spanien, jag har försökt få tag i dem och mailat men inte fått något svar

Secret: hur är er tandläkare i Littauen då? Lika bra som en här i Sverige, hur bra och ny är deras utrustning, deras syn på den kliniska hygienen?

Är det verkligen inte ngn som har förslag på bra tandläkare utomlands?
    Alla hakade upp sig på det där ordet "svensk" tydligen så jag får väl ta bort det då så kanske det är ngn som kan svara.

Vill gärna ha ngn hemsida om det finns.

• Kåär

Ella_

Har du någon speciell tandläkare du brukar gå till som du kan rekommendera? Jag har funderat på att ta en tripp till någonstans och fixa mina tänder, men jag känner att jag gärna vill ha rekommendationer från någon innan.

• Ella_

Jag har varit både i Szczecin, Swinoujscie och i Gdansk i Polen och där finns många bra kliniker - många av dem har bättre standard än de i Sverige faktiskt.
    Om du skriver var du skulle vilja åka någonstans så kan jag kolla upp det. (Kommer ursprungligen från Polen så har ganska lätt att hitta tandläkare lite var som helst där... )

• Vinterbrud2004

Ella: vet du om ngn av dessa kliniker har hemsidor så man kan kolla dem där?

Tar annars gärna emot tips!

Jag själv vill helst hitta en klinik där de har möjlighet att söva patienten då jag lider av enorm tandläkarskräck!

Är det långa väntetider i Polen?

• Ella_

Ja, de flesta har hemsidor. Om du skriver vilken stad du helst skulle vilja åka till så kan jag kolla upp sidor åt dig.

Jag vet inte hur de har det med narkos, men jag kan tro att det troligen inte är något problem på en större klinik där de även utför en del "tandkirurgi".

Skriv bara var så hittar jag säkert något, jag har ju vissa beprövade från Szczecin tex.

• Brianna

Är också på jakt efter tandläkare i Polen, men i Gdansk/Gdynia. Några rekommendationer?

Kan inte polska. Engelska/tyska och såklart skandinaviska går bra.

Vad gäller Aftonbladets artikel så stämmer inte priserna, varken generellt utomlands (enstaka exempel) eller de i Sverige..

• Lenchen

Jag har en tandlakare i Frankrike(narheten i av Geneve), som visserligen inte ar svensk men dansk. Fast det ar nog billigare i Polen an i Frankrike. Men om du ar intresserad kan jag nog hitta hennes telefonnummer

Svar på tråden Snälla..vill ha tips på svenska tandläkare utomlands!!!!