Råd till en som är nyfiken på Atkins?
Hej på er alla Atkinsanhängare!
Jag är jättenyfiken och skulle vilja prova att lägga om min kost men är tyvärr lite för "lat" att läsa igenom "allt" som finns på nätet.
Jag funderade på att börja på måndag (ska på en 30-årskiva i helgen - har hört att alkohol är totalförbjudet under den första fasen och då det är bästisen som fyller så kommer det att bli en och annan skål).
Jag skulle vilja gå ner minst 9 kg men gärna 12 kg om det gick utan att jag tänkte på något annat än godis och att äta!
Går jag ner 9 kg kommer mitt BMI att ligga under 25 vilket jag skulle vara helt nöjd med. Mitt nuvarande BMI är drygt 27.
Naturligtvis hade det varit underbart om de varit borta till vår vigsel den 1:a juni men jag inser ju att jag är lite för sent ute för det, men de kilon som skulle hinna försvinna före det datumet skulle det vara himmelskt att slippa.
Söker nu er erfarna att söka råd från, t ex vad som är bra produkter (funkar t ec Bregott?), enkla tips för lättare och snabbare rätter.
Har ni barn? Äter de samma mat som er? Hade ni alla läst en massa litteratur innan ni startade eller kan man på något enkelt sätt ändå prova sig fram under den första fasen (induktionen)? Var kan man köpa "Atkinsprodukter"? Meny- och tillagningsförslag m m.
All startinformation välkomnas!