Köpa vin på Bordershop, Puttgarden
Vi har tänkt att åka ner till Puttgarden för att inhandla vårt vin etc.
Vi har bestämt oss för JP Chenet som rödvin, men är det ngn som varit på bordershopen och kan rekommendera något bra vitt vin?
Vi har tänkt att åka ner till Puttgarden för att inhandla vårt vin etc.
Vi har bestämt oss för JP Chenet som rödvin, men är det ngn som varit på bordershopen och kan rekommendera något bra vitt vin?
Fiery. 57 kronor tror jag
Det känns lite osäkert att "köpa grisen i säcken" ang JP Chenet (vitt).
Det röda JP Chenet är riktigt gott och väldigt lättdrucket, så nu funderar jag vågar man chansa?!
Det är så svårt att vet ahur man ska göra....
Lena 29/6:
vad köpte ni för vitt vin?
Vi kommer nog inte att ta in mer sprit än vad vi får, tror jag...
Helene, köp en miniflaska, en sån där med ca 20 cl i, och gå ut och smaka på den. I o f s är den inte kall då som vitt vin skall vara men någon aning om hurvida ni gillar det eller ej kanske ni kan få. Är det OK går ni in och lastar vagnen *s* Är det inte OK letar ni vidare.
Tack för tipset, Jennie!
Hade ingen aning om att det fanns "miniflaskor" på Bordershop. Det var ju en kalaside!
Man kan lätt bli "blind" när man står där med allt vin framför sig och känner knappt igen någon.
Det skulle ju vara väldigt trist om man inte skulle tycka om vinet.... Mycket kan förstöras.
Helene, jag vet inte om det finns det just på Bordershop i Puttgarten eftersom jag aldrig varit där. Men jag vet att det finns i flera andra affärer.
Förresten. Skall ni åka båt över till Tyskland?? På en del av färjorna har de JP Chenet i småflaskor i cafeterian.
Jennie, vi kommer att åka båten över helsingborg-Helsingör och sedan ta Rödby-Puttgarden.
Nu får vi bara hoppas att det finns JP Chenet (vitt) i restaurangerna el. liknande.
Tack än en gång för tipset!
JP Chenet kostar 57kronor på systemet
Om ni gillat halvtorrt vitt vin så finns det några bra tyskar tex Rüdesheimer Rosengarten eller forster Mariengarten...
ett torrt vitt som jag älskar till fisk och skaldjur är Trivento Chardonnay från argentina
ett tips är att ta med systemets prislista där är ju bottennappen bortsållade och det finns en bra beskrivning av vinerna...
//johanna
Om ni är osäkra på vinet så kan man få provsmaka. Jag frågade och då öppnade personalen en flaska åt mig. Det är service, det!
(JP Chenet finns end. som rödvin på systemet.)
Ha det gott!
HD
På Systembolaget i Kristianstad så hade de faktiskt även vita JP Chenet.
Hej Lena 29/6!
Vad har Bordershop för adress till hemsidan? Har letat lite men hittar inget...
Vore kul att kolla in lite!
jag vill gärna också veta på vilken hemsida man kan se utbudet från bordershop!
Gå in på scandlines.se och så finns det en länk till Bordershopen.
Lycka till!
Angående vin priserna så är dom billigare i Lybeck.Själv brukar jag vara där,någon rekomenderade citti,ska du dit hade jag hellre valt Plaza även det ett stort varuhus nästan sidan om citti men billigare.
woher krieg ich denn hier fährkarten?
Hur tar man sig till Lübeck från Skåne?
Vad kostar det?