• Guldfisken

Ny Viktväktar-tråd (igen!)

Okej, jag har lovat flera gånger i VV-trådar här inne att jag skall köra igång med VV igen efter ett höstuppehåll.
    Det har dock inte blivit verklighet förrän idag. Nu har jag varit och vägt in mig igen och till och med skaffat mig ett månadsmedlemsskap så att jag skall tvinga mig själv att gå dit. Såg dock att den gamla VV-tråden var avstängd för svar så jag startar helt enkelt en ny. Hoppas att det finns fler VV:are där ute som vill hänga på!

• Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)
  • Sana

Hoppas ni har haft en bra påsk, har klarat mig bra. Lite för mycket godis har nog slinkit ner!! Var iväg till vv och vägde mig idag - 1,2 kg. Känner mig riktigt nöjd över mig själv.

Har nu gått ner 5 kg sen jag skrev in mig 7/3. Så här bra har det aldrig gått, känner mig himla motiverad.

Tyvärr _Maria_ så kan jag ej hjälpa dig med asiatisk mat. Du får ha det så trevligt ikväll.

Lycka till tjejer!!!

• Sana

Tjejer vart är ni? hur går det?

Var och körde pump i morse 6,45, solen skiner från en klarblå himmel. Livet känns hur bra som helst.

Ha en underbar dag

• Guldfisken

Nää... *deppar* Den här påsken gick åt h*e. I början inte så mycket på grund av maten som på grund av att jag festade så mycket skärtorsdagen och långfredagen. Sedan fortsatte jag tyvärr på den inslagna linjen med god mat och godis hemma hos mor och far fram till annandagen då jag åkte hem till mig igen. Tisdag och igår hade jag väl varit hyfsat duktig om det inte hade varit för fyllemacksracet jag körde i natt när jag kom hem från krogen. *suck*

Det där med att vara student och vara ute mycket (och inte kunna ha kul utan alkohol ) och samtidigt viktväkta är fasenimej svårt.

Jaja, tar nya tag idag, idag mår jag ändå så illa att jag inte orkar äta nåt. Skjuter på vägningen till söndag den här veckan, kanske kan mildra effekterna något innan dess. Men i morron är det fest igen *suck* .

• Guldfisken

Bra jobbat Sana, förresten, 1,2 kg ner efter påsk är ju kanon.

• Guldfisken

Nej, nu är det väl dags att sätta fart på den här tråden igen.

Har varit och vägt mig idag. Efter förra veckan, då jag gick upp en del pga min miserabla påsk (se ovan) hade jag idag tappat 1,2 kg. Detta trots att jag inte följt programmet slaviskt (festat en del). Känns mycket bra, veckan som kommer skall jag vara toppennoggrann så då hoppas jag på ännu mer minskning.

Hur går det för er andra?

• Leone

Vagde mig i torsdags och stod still pa exakt samma vikt: 74.5 kg, som de tva foregaende veckorna. Har alltsa fortfarande 4.5 till malvikt.

Har borjat rakna pointsen slaviskt noga igen dock, och verkligen vaga maten istallet for att gissa. *Det* ar intressant - jag som trodde att jag var sa duktig pa att gissa har fatt mig nagra tankestallare de senaste dagarna. Inser att jag ofta ligger nagon eller nagra points over varje dag - inte mycket, men tillrackligt for att inte ga ner.

• Sana

Här går det bara bra, förra veckan stod jag helt still. Blev grymt sur, men fick ta det. Hade då gått ner 5 kg på 3 veckor, så det är väl kanske inte konstigt att det blir stopp.
    Var iväg i förmiddags och hade gått ner 1,3 kg, så nu fick jag min andra guldstjärna!!

Det känns himla bra, det känns på kläderna att det sitter bättre och börjar bli för stora.

Så nu har jag 3,3 kg kvar till mitt första delmål, som var - 10 kg tom 30 juni. Så det borde jag fixa.

Lycka till allihopa

• Sana

Grattis guldfisken!! superbra jobbat.

Lycka till Leone, hoppas du har minus nästa vecka.

• Guldfisken

Leone: Ja, visst är det lätt att bli lite optimistisk när det gäller hur mycket man får i sig om man börjar använda ett ögonmått. Som tur är brukar kroppen oftast notera när man kör en förändring i något avseende, även om man själv tycker att den är ganska liten. Du kan säkert räkna med att det har hänt lite på vågen till nästa gång. Samtidigt har du ju inte mycket kvar så då är det ju klart att det går trögare.

Sana: Bra, bra! Du tuffar på för fulla muggar, kilona verkar ju rasa av dig.

Nu ska jag ta mig till ett spinningpass, ska bli jätteskönt.

Kämpa på, girls!

• Leone

Grattis Sana! 3.3 kilo till slutet av juni klarar du garanterat - och forsok att inte se det som ett misslyckande om du inte gar ner alls nagon enstaka vecka, som sagt sager kroppen stopp da och da och behover lite tid for att vanja sig.

Jag verkar funka sa att jag gar ner, stoppar, star still en manad ibland, sen rasar det nat kilo eller tva till, tar stopp... frustrerande nar man vill fortsatta ga ner men sa lange jag inte gar *upp* igen kanns det ok i alla fall.

Ett tips jag fick av min ledare (har sakert tjatat om det forut men i alla fall), ar att ata olika saker till frukost varje dag, inte bara samma flingor eller grot varje dag. Just att variera kosten - aven om det blir samma antal points - gor att forbranningen kommer igang, av nan anledning (fraga mig inte varfor men det verkar stamma for mig).

Jag forsoker ata tex kokt agg pa hardbrodmacka pa mandag, grot pa tisdag, fruktsallad med yoghurt pa onsdag, vita bonor pa grovt brod pa torsdag, flingor pa fredag osv. Det gor dessutom frukosten lite mer intressant... ;)

• Sana

TACK Leone, är himla skönt att få peppning. Jag hoppas att jag fixar mitt mål!!
    Fick en liten tankeställare angående frukost, skall nog ta och varie mig lite. Äter samma frukost hela tiden!!!

Lycka till

Trevlig helg

• Sana

Glömde bort, förlåt!! TACK till guldfisken också. Du är så himla hurtig, själv har jag varit förkyld hela veckan.
    Åker till fjällen på sön, så då blir det en massa skidåkning ett par dagar.

• Sana

Hallå!!!!

Hur går det för er, var och vägde mig i måndags igen - 1 kg. Skönt!!! varit i fjällen i 3 dagar utan att skriva något, så jag var rädda att det skulle gå sämre. Men jag är himla nöjd, har nu gått ner 7,3 kg sen jag skrev in mig 7/3.

Lycka till, Trevlig helg

• SB_Helena

Jag har läst att det är bra om man hamnar på platåer, att vikten står still. För då har din kropp vant sig vid din nya vikt och det är inte lika lätt att gå upp dem kilona igen...Tänk på det=)

Trevlig Valborg!!

• Sana

Hur går det för er tjejer??? ni har väl inte gett upp????

Var iväg igår och hade gått ner 1,2 kg. Nöjd, men hon tyckte att det har gått lite för bra!! Visst jag är nöjd, men det kanske har gått fort. Men jag äter som jag ska, har haft en karaktär av sten!!!!

Lycka till

• Tärna2005

Hallå!

Är det någon som vet hur många points det är i en vanlig grov fralla?

• Tärna2005

Tack för det! En annan sak jag undrar över är hur många points det är i keso mini, är det någon som vet?

Tack på förhand!

Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)