• Bröllopstokiig

Hur få bort ärr?

Jag har ärr i ansiktet efter vattkoppor som jag fick som vuxen. Jag undrar om det är någon av er som har tagit bort ärr i ansiktet och i så fall hur? Är det någon som har erfarenhet av hudslipning - hur går det till? Resultat? Vad kostar det och vart vänder man sig? Jag vill verkligen få bort dem och bröllopet (som inte är inom den allra närmsta framtiden) fungerar som en morot för att jag ska se till att ta tag i det. Hoppas att ni har lite tips och råd som ni vill dela med er av...

• Svar på tråden Hur få bort ärr?
  • Bröllopstokiig

sök på gamla inlägg, om jag minns rätt så fanns det flera tips om hur man kunde dölja/ sminka över samt förminska ärr i en tråd för ett tag sedan.

• Bröllopstokiig

Hittar inte den tråden...någon som kan hjälpa?

• Bröllopstokiig

Hur ska jag få ärren att blekna? heter tråden. sök på ärr det senaste kvartalet!

• Bröllopstokiig

Tack för tipset! Mina ärr är dock inte av samma typ - de behöver inte blekas bort. De är mer som ärr man kan få efter finnar - det är liksom små gropar fast i samma färg som min hud och det är groparna jag vill få bort.
    Är det verkligen ingen här som har tagit bort sådana typer av ärr i ansiktet?

• Bröllopstokiig

Jag har också en del vattkoppärr, men de får vara kvar.

När man slipar huden tar man bort skiktet i huden som har mest pigment. Det innebär att man blir extremt solkänslig där man har slipats.

När jag fick veta det satsade jag istället på att bli "sams" med mina ärr och se dem som en del av mig istället för som något som skulle bort.

Ja, det var ju verkligen inte direkt svar på din fråga. Men hoppas att du fick lite peppning av detta, för att slipa bort ärr tyckte åtminstone jag verkade kunna orsaka mer skada än nytta.

Är helt övertygad om att även vi med vattkoppärr vi fått som vuxna kan vara fina. Ärr är ju också lite häftigt, de visar att man levt och att man varit med om saker här i världen!
    :)

Pepp pepp pepp, och kram
    /emmis

• Bröllopstokiig

Emmis,

Tack för uppmuntran! Skönt att höra att det är någon mer än jag som har spår efter vattkoppor...de flesta får ju vattkoppor som barn och då kanske det inte blir några ärr som följd...

Kram

• Bröllopstokiig

hej scarface.
    tänkte bara säga att min mamma gjorde en sådan slipning i ansiktet för att hon hade jättebroblem (tyckte hon) med ärr efter finnar och hon blev jättenöjd. jag tror att det kostar runt 1500.

Lycka till Linda

• Bröllopstokiig

Linda kan du ta reda på vad hon använde sig av metod? Jag har också funderat på att göra något åt mina ärr, fast det får bli efter bröllopet. Skulle gärna vilja få lit feedback från dom som gjort slipning.

• Bröllopstokiig

Några fler som har erfarenheter av hudslipning?

• Bröllopstokiig

I de flesta fall så kan en proffsig make-up-artsist/hudterapeut sminka över med kanonresultat. De är ju inte särskilt billigt men ska du ändå gå till en sådan o få lagd din bröllopsmake-up så säg till att du vill ha dina är så osynliga som möjligt. Sitter själv med vattkoppsärr men har lärt mig att det kan ha sin charm ändå. Hudslipning har jag tyvärr ingen större erfarenhet av men ring antingen till en hudterapeut eller hudläkare så tror jag att du kan få hjälp.
    Lycka till

• Bröllopstokiig

Jag vill också veta mer om hudslipning!

• Bröllopstokiig

hej. Om ni vill veta mer om hudslipning så tycker jag att ni ska söka på nätet så kan ni säkert hitta massor. Gå in på google.com och sök på hudslipning.

Linda

• Bröllopstokiig

Efter att ha läst på lite om hudslipning på internet tror jag inte att jag vågar göra någon hudslipning - det verkar som Emmis skriver att det kan göra mer skada än nytta. Man kan bl.a. få pigmentförändringar och ärr(!)Jag funderar på att ta kontakt med någon hudterapeut istället för att få någon syrabehandling - det verkar vara en snällare metod...Är det någon som har erfarenhet av sådana behandlingar?

Ja, ja, visar det sig att den typen av behandlingar också kan ha trista följder, då struntar jag i det, det är verkligen inte hela världen att ha lite ärr i ansiktet!

• Bröllopstokiig

Hej! Vet inget om hudslipning, men jag ´fick höra av en som ger ansiktsbehandlingar att man kan ta bort ärr genom att 'sticka med nålar' i ärret och stimulera huden. Fast hon förklarade det annorlunda - har nämligen ett ärr efter att ha träffat en stolpe hårt med ögonbrynet Besväras inte av det så jag har aldrig provat behandlingen.
    Sen kan jag åxå rekommendera Vetegroddsoljan från Marja Entrick som är otroligt E-vitaminrik och bra efter operationsärr och liknande - fungerar säkert som hjälp även här.
    Ville bara påtala fler alternativ du kan kolla upp. Ha det bra!

• Bröllopstokiig

Tack snälla Nea för tipsen!

Svar på tråden Hur få bort ärr?