Inlägg från: Lindis79 |Visa alla inlägg
  • Lindis79

Tips för att tvätta ur toning snabbare?

Använd massor med inpackning... Flera ggr i veckan om du kan... En riktigt fet sådan.. Den drar ut färgen och du bygger upp ditt hår för kommande slingor..

Hur ljus var du innan?? Hur många ggr har du tonat håret??

Jobbar som frisör så jag träffar många i din situation på jobbet..

• Lindis79

Det är det röda som kan bli svårast att bli av med, men nuu finns det "toningar" som inte gör håret mörkar utan de tonar ner gul/röda pigment. Eftersom du använt toning på salong och inte gjort de mer än 2 gånger tror jag det är lugnt. Jag misstänker att du inte vill bli superblondin.. Se bara til att du går till en utbildad frisör med gesäll brev.. Så tro inte jag det kkommer att bli några problem..

Fast mitt råd står fast.. Använd inpackning i mängder om du kan..

Det brukar jag rekomendera jag mina kunder och det har funkat när de kommer tillbaka och vill slinga håret..

Lycka till!!!

• Lindis79

Det är bra att använda ett djuprengörande shampo oxå, men det är viktigt att man. Vårdar håret oxå, shampot rengör bara..

• Lindis79

ElinB

Där tycker inte jag det spelar någon störr roll. Huvudskaen är att det är djuprengörande... Jag tycker inpackningen är viktigare. Obsrevera att det finns inpackningar för färgat hår, och det ska ju du undvika..

• Lindis79

ElinB
    Redkens All soft, Heavy Cream är jätte bra. Men den är ganska dyr.. Eftersom du ska göra ganska många inpackningar skulle jag nog rekomendera dig att använda en lite billigare variant..Så du kan slösa lite..
    Kolla med din frisör, det brukar ju finnas lite olika prisklasser.. Köp inte i butik bara..

• Lindis79

Lion

Clear Moisture är mindre tyngande på fint hår helt klart.. Jag använder den serien själv och tycker den är jätte bra.. All soft är egentligen till lite grövre hår.. Heavy cream är dock bra för att få ut toning ur håret eftersom den är så fet..

Svar på tråden Tips för att tvätta ur toning snabbare?