• Sara_the_star

Dölja en tatuering?

Det är inte så att jag skämms för min tatuering som jag har men jag har märkt att jag stör mig en massa på den när jag provat klänningar och så.

Så nu undrar jag om det finns några bra tips för att dölja den?

• Svar på tråden Dölja en tatuering?
  • Kåär

Var sitter den och hur stor är den? Menar du med t ex smink? Om den sitter på axeln eller så så kan man ju ha en slöja i dubbla lager.

• Sara_the_star

Den sitter på min högra axeln och jag ska ha en klänning som är öppen och ingen slöja så gärna tips på bra smink som döljer eller plåster...

• JAJJ

Sorry, har ingen aning. Jag hat också en men den får synas!

• Mastermind

JAJJ - Lönt att skriva, då?

• ciccij

Alla är väl välkomna att skriva om dom vill eller????
    Jag har oxå en tatuering som jag VILL ska synas.
    Tror du inte det ser konstigt ut att ha ett stort plåster istället. Även om det är hudfärgat.

• pärlsocka

Jag kan tipsa om en produkt du kan använda om du ska sminka över tatueringen.

Foundation från Joe Blasco, den innehåller 55% pigment och kommer garanterat att täcka tatueringen.

• Wih

... ja eller typ teatersmink borde funka.

• JAJJ

Alltid finns det någon som måste hitta på något att tjafsa om.....

• AB06

Har ett litet tips som jag kom på alldeles själv faktiskt
    Har själv en tatuering på axel/överarm och jag tänkte måla den vit och ev. sätta dit nån form av stenar som glittrar lite.
    Jag har dessvärre inte provat ännu men jag hoppas det blir bra.

Lycka till

• loppalina

Min väninna gifte sig i vintras med tatuering. Hon hade tunna armar på sin klänning så den inte blev så iögonfallande :) Men den syntes ändå för den som visste;)

Lycka till med provandet!

• ciccij

Missförstå mej rätt nu men jag bara måste fråga:
    Varför har ni gjort en tatuering som ni inte känner att ni vill ha alltid vid alla tillfällen. Det kommer väl fler tillfällen då ni ska vara jätte uppklädda och fina. Ska ni då täcka över era tatueringar varje gång. Tejpar ni över piercingar och hål i öronen också?

• Sara_the_star

ciccij

Alltså jag skämms inte för den eller nåt men eftersom att min klänning som jag troligen skall välja har armar som går rätt över halva tatueringen så väljer jag ha den "borta" i några timmar än att bara gå runt och störa mig på den hela kvällen.

"Tejpar ni över piercingar och hål i öronen också?"

Är inte det en dum fråga?

Jag valde att skaffa min tatuering men bara för att jag vill gömma den i några timmar på min bröllopsdag innebär inte det att jag skämms över den eller ångrat mitt val.

• ciccij

Det var menat som ett skämt.
    Sorry.

• Valborgsbrud

Till AB06!

Vilket bra förslag att måla över tatueringen! Jag hade tänkt att låta tatueringen bara synas som vanligt, men det där med att måla över den är ju en superbra idé. När man är annorlunda över i stort sett hela kroppen i övrigt, kan det ju vara kul med något nytt även till tatueringen! Men vad använder du för att måla över? Jag behöver tips, har dålig koll själv!

En detalj som jag har funderat mycket över är att jag och min tärna ju har exakt samma tatuering. Hon kanske också vill måla över sin ... Eller också är det kul att vi har olika. Tål att fundera på.

Men som sagt, alla tips om smink/färg/stenar och sådant häråt!

• robbans flicka

Det här var en bra tråd, har själv massor med tatueringar som kommer att synas när jag har min brudklänning på mig, jag tänkte oxå försöka sminka över dem men insåg att det kanske blir svårt att göra det då jag är mörkhyad.

Men så kom jag på att om jag sminkar över dem så kanske sminket kladdar av sig på klänningen eller finns det nått bra kladdfritt smink man kan använda sig av.?

• AB06

Hej Valborgsbrud.
    Jag har inte kollat upp tillräckligt vad för slags färg man bör använda men nån sorts teatersmink borde ju sitta utan att kladda. Min tatuering är inte så stor och mönstret skulle se bra ut tror jag att måla vitt. Man kan ju först täcka över den med hudfärg och använda sig av en lite mer off färg så den inte lyser vitt utan bara blir som ett matchande smycke till klänningen.
    Tala gärna om om du provsminkar hur det blev

Good luck!

Svar på tråden Dölja en tatuering?