Hej!
Jag tycker 400 kr. per person är lite lite! Det är ju massor av jobb att duka fram och av, se till att det fungerar och hålla rent! Jag hade gett dem ungefär 75 kr. i timmen (baserat på att de är 16 år) vilket ger ungefär 600 kr. Om det är ett stort bröllop och det ställs höga krav på att allt fungerar smidigt och ställer större krav på serveringstjejerna så skulle jag ge dem 100 kr. i timmen eller 1000 kr. för hela kvällen. Jag skulle för övrigt klart rekommendera att ni berättar för tjejerna vad ni förväntar er av dem. Vad ska göras innan middagen, hur ska de förhålla sig under middagen; ska de liera sig med toastmaster så att de inte håller på att servera när det hålls tal, ska de hela tiden se till att gästerna har något att dricka eller att det står flaskor på borden och vad ska de göra beträffande disken (bara diska eller också städa köket, servera kaffe). Som 16-åring kan det vara svårt att veta vad som förväntas av dem. Jag tror tjejerna gör ett bättre jobb om de har klara riktlinjer, får ansvar och känner att de får något för mödan. (fast ni har säkert redan tänkt på allt det där). Som sagt; 600-1000 per person skulle jag vara beredd att betala.