Inlägg från: augustibrud05 |Visa alla inlägg
  • augustibrud05

    BTträff i Västerås!!! Ny tråd... igen!

    Hej! nu är jag tillbaka efter nästan två veckors skidåkning i fjällen.
    Har haft det helt underbart
    Men nu har jag massor av bröllopsplanering
    att ta tag i, sommaren närmar sig med stormsteg.
    Hoppas att allt är bra med er alla.
    Kram Monica

  • augustibrud05

    Glad Påsk på er alla!
    Hoppas ni får en trevlig helg i solen.
    Nu ska jag iväg till jobbet men sen är jag ledig i helgen.
    Imorgon ska jag träffa tjejen som ska sjunga i kyrkan, kan inte riktigt bestäma mig för vilka låtar.
    Blir det någon träff snart? kanske ska ta en när påsken och allt är över.

    Har någon hört hur det är med Elfva? Hon har väl BF nu i april har jag för mig.

  • augustibrud05

    Hej på er!
    Nu har planeringen tagit fart igen, efter att ha tappat inspirationen ett tag.

    Nu är följande saker fixade
    *Min klänning sedan ganska länge
    *Pojkarnas kostymer
    *Maten är provsmakad och betäm på ett ungefär, kock är fixad
    *kyrkan och lokalen är bokade såklart
    * Väntar på svar från prästen.
    *solist till kyrkan är fixad.
    *Transport från i kyrkan är bokad, men jag vet inte vad det blir en antagligen någon import bil från USA
    *Fotograf är bokad
    *Träffade floristen idag och bestämde min brudbukett, det blir en boll som jag håller i ett band, rosa olika nyanser, några limefärgade blommor, lite pärlor. Har inte hittat någon bild men jag har pratat med floristen och vi har kommit fram till den här gemensamt. Det blir nog snyggt.
    *Sminkningen är bokad, inte frisör men det är på gång.

    Men det är nog mycket kvar att fixa, men nu är inspirationen på topp känns det som.

    Kanske dags för en träff snart

  • augustibrud05

    november04: Kul att det gått bra med dagisplatserna, fick du plats där du önskat dig?

    Ingen som är sugen på en träff nu i veckan som kommer?

  • augustibrud05

    Med posten idag kom en inbjudan till bröllopsmusik i domkyrkan. Dom ger förslag på orgelmusik, vi får lyssna på solosånger och dom presenterar vigselordningen. Efteråt en enkel mottagning. Låter väldigt trevligt tycker jag, är någon fler som ska gifta sig i domkyrkan som också fått en inbjudan?

  • augustibrud05

    Cissi_73:
    Vi ska också till domkyrkan den 17 april,
    ska bli roligt.

  • augustibrud05

    Cissi_73:
    Vi ska också dit 18:00 så vi kanske ses där
    Vet du om kantorn kan spela när solisten sjunger? Det kanske man får veta där på söndag. Vilken präst ska viga er?

  • augustibrud05

    Hej!
    jag har skickat mail till alla som jag har adressen till angående ett förslag på en BT-träff. Är det någon som inte fått mail av mig hör av er då till mig på mtronseth@msn.com

  • augustibrud05

    Åhh vad roligt, gratta och hälsa från mig med.

  • augustibrud05

    agnelia: Vad avundsjuk jag blir

    I helgen ska jag jobba, ska bli skönt faktiskt för jag har varit hemma med sjuka barn hela veckan.

    Hör av er till mig eller skriv här om ni tycker mitt förslag var intersant, så kanske vi kan ha en BT träff nästa vecka.

  • augustibrud05

    Cissi_73:
    hej Vi var också i kyrkan igår, vet ju inte hur du ser ut, men vi kanske sågs ändå
    Vi satt nästan längst fram på höger sida, min blivande är mörkhyad med väldigt långa dreads.

    Det var väldigt trevligt tycker jag, men fortfarande vet jag inte vad vi ska ha för psalmer.

    Jag känner som du, att man har missat massor men jag vet inte vad det kan vara.

  • augustibrud05

    Cissi_73:
    Men nu undrar ju jag förstås vilka ni är satt ni nära oss eller drack ni cider samtidigt som oss?

    Vi var nära att missa kyrkan igår, var på barnakuten med yngsta sonen, vi kom hem 17:15, sen fick vi vänta på att barnens farmor skulle komma och vara barnvakt. Men vi hann precis.

    Min klänning köpte jag på tradera
    www.tradera.com/auction/auction.aspx

    Vilken klänning ska du ha?

  • augustibrud05

    Cissi_73: Jag tänker för fullt, försöker minnas vem som satt bakom oss, men man tittade ju mest fram på prästen och ner i psalmboken

    Din klänning är jättefin
    Det var längsedan jag köpte min klänning, men man kan ju inte låta bli att tita på andra klänningar. Ibland blir jag osäker på min klänning (om den är den rätta) men då behöver jag bara prova den så är jag säker på att det är rätt

  • augustibrud05

    Cissi_73: Jag vet inte ännu om det är bra med Eliott, vi åkte in för att han var uttorkad, så med lite våld har vi tvingat i honom dricka och penicillin ( mot scharlakansfeber). Han var uttorkad pga. kräkningar i ca 48 timmar, som i sin tur antagligen beror på förstoppning.
    Så nu har vi fullt upp med att få i dryck och få ur bajset

    Men alldeles nyss kräktes han igen, men är piggare ändå, så just nu har jag ingen aning.

  • augustibrud05

    Cissi_73: Eliott är 3½, idag verkar han piggare. Han kräktes några gånger till igår, typ 5 gången i soffan denna vecka. Tur man har en IKEA soffa me dtvättbar klädsel
    Han dricker iaf. och vill äta lite så det är ju positivt, penicillinet får jag tvinga i med lite våld.
    Men hoppas han blir bättre snart.

    Har du en bild på din tiara?
    Jag kan inte bestäma hur jag ska ha håret, eftersom jag inte har så långt hår.
    Kanske en tiara men då hittar jag ingen som jag vill ha, eller rosa pärlor i håret. Just nu vet jag inte alls hur jag vill ha det. Bara att det ska vara blont till sommare, ska göra slingor några gånger och sen gör väl solen sitt.

  • augustibrud05

    Hej!
    Jag har inte varit här mycket på sistone, min lilla Eliott är inne på fjärde veckan som han är sjuk, vi har hunnit med 4 besök på vårdcentralen och 3 besök på barnakuten och ingen vet vad som är fel.
    Nu har han fått sitt tredje penicillin nu mot öronen, alldeles nyss kräktes han igen, han som inte spytt sedan i torsdags natt.

    Ja hursom helst så trodde jag att träffen var igår men nu när jag läste såg jag att det är nästa vecka så då kanske jag kan komma. Ikväll ska jag på utbildning, måste ju utbilda mig nu när jag ska starta egen verksamhet, Eftersom jag behöver tjejer att träna på så är ni jättevälkomna på kostnadsfri hudvårdsrådgivning.

    Förra veckan var vi till eskilstuna för att fixa min blivandes kläder, det blev en grå frockoat, jättesnyggt.

  • augustibrud05

    agnelia:
    Jag måste bara fråga hur kan Bt träffen vara fullbokad? jag trodde att BT träffarna var till för alla västerås brudar som håller till på den här sidan. Har jag missat tid och plats eller är det så att alla inte är välkomna, inte speciellt trevligt tycker jag,

    dominique:
    Hej och välkommen hit, när och var ska du gifta dig? Jag gifter mig i domkyrkan 4 augusti.

  • augustibrud05

    november04 :
    Hej! Vattkoppor är ju inte kul, men som du säger så är det ju lika bra att dom får det så slipper man det senare.
    Hoppas din lilla tjej också får det nu, men det är ju inte roligt att vara hemma i flera veckor med sjuka barn.

Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... igen!