• Jazzie

Vilka ACO produkter använder ni?

En apotkestråd!

Använder ni något ur ACO´s sortiment och i så fall vad?
    Själv använder jag "ACO aknelösning" då det pluppar upp nån enstaka finne då och då och "ACO tvättkräm" för intim hygien. Är väldigt nöjd med dessa produkter, och funderar nu på att testa någon av deras hudlotion. Har hört mkt gott om dem, någon om testat?

Ni får gärna också berätta om ni använder något annat märke från apoteket, tex Eucerin och L300.

• Svar på tråden Vilka ACO produkter använder ni?
  • Keri

Hej!

Jag användar ACOs Time-produkter för ansiktet, dag och natt-krämen för normal hy. De funkar väldigt bra för mig! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av deras kroppslotioner.

• pooh

Testköpte ACO lotion i stor flaska eftersom priset var bra. Inget större fel på den men är lite lättflytande/rinnig och kan ibland kännas något klistrig. Använder annars ACO fuktkräm på tub till ansiktet på vintern då huden lätt blir torr. Den är jag helnöjd med.

• AndreaM

Jag och min sambo använder samma saker ACO rengöringskräm, ansiktsvatten, dag och nattkräm! Han blev övertygad efter ett Fab5 program och är helnöjd! Jag använder också fotkräm och handkräm i samma serie. Jag tycker också att produkterna är bra i förhållande till priset. Men hade jag haft mer pengar hade jag nog köpt nåt annat... Kanske från serien Vichy på apoteket.

• Lina L

Jag har ingen större erfarenhet av Aco men använder det mesta från Vichy.
    Rengöringsnjölk
    Ansiktsvatten
    Thermal S Mat
    Thermal Fix 1
    Kanon!!

L300 trivdes jag inte alls med. Har provat rengöringsmjälk, ansiktsvatten och ansiktslotion. Det SVED på min känsliga hy!! Kanske för att de innehåller karbamid (stavning?).

• tove79

Jag använder L300 rengöring, ansiktsvatten och ansiktskräm och jag är supernöjd. Förta gången jag kan använda foundation, förut var jag för torr.

• Still waiting

Jag använder L300 brun utan sol. Man får en fin brun färg och den är mycket prisvärd.

• anne på grönkulla

Jag använder Essex-lotion från apoteket som fuktkräm, tycker den är utmärkt. Länge hade jag den också i ansiktet (hade svåra akneproblem & svårt att hitta en rejält återfuktande men samtidigt helt fettfri ansiktskräm så då var den toppen där också).

• Jazzie

Tack för alla svar. Några fler tips kanske? tar gärna emot fler.

• Texas

Andvänder Aco Time Dagcreme, Nattcreme, Beutifying lotion, rengörings moussen och är suupernöjd med dessa. Andvänder också Aco´s fuktcreme och anskiktsvatten och ögongel.

• Löfskan

Jag kan tipsa om deras mascara faktiskt. Inte alls dum, fick den när jag sprang vårruset för ett par år sedan och den passade mig utmärkt. Sitter som den ska och passar vardags make-upen. Vill man ha väldigt markanta fransar kanske man ska testa någon annan...

• Modestie

jag tvättar händerna extremt mkt b la pga blöjbyten, som hancreme använder jag därför Miniderm ifrån apoteket, outstanding! På barnens riktigt torra fläckar de fick förut använde jag Repair, en oerhört fet och bra creme som tog bort torrfläckar på 1-2 da´r, det är förhållandevis billiga men jätteeffektiva produkter, betydligt effektivare än 8 hour, Kanebo , Body shop o andra lyxigare märken jag provade.

Ibland använder jag aco fuktgel, som är vad det låter, en lätt gel för ansiktet, doftar gott och är bra! Basiron är bra för att punktbehandla finnar. De har också en aco rengöring i grön tub som jag köper när jag är riktigt fattig, för den är bra och har bra pris, men känns inte så lyxig.

Aco läppenna är precis lika bra som andra så den har jag också. Använder faktiskt även sambons aco hårschampo ibland, helt ok det med även om jag gillar frisörens bättre, av_princip. Brukar också köpa den flytande tvålen de har som funnits i 100 år...med mjölksyra...den är också bra för finnig hud

Om jag inte har supermkt pengar går jag alltid till apoteket och köper hudvård för de har mkt att välja mellan och nu har de ju en lite lyxigare serie när Vichy har kommit, stod häromdagen och funderade på att köpa deras rengöring, men det blev en annan ifrån Kicks, men jag kommer säkert prova Vichy nå´ngång för jag gillar flaskorna och priserna "halvdyrt", men inte "tokdyrt" Nåja, apoteket ÄR klart bra

• Jenca

Har använt Aco's Tvättgel i flera år och älskar den! Bor numera utomlands och har inte tillfälle att testa så många av deras andra produkter, men Tvättgelen ser jag alltid till att köpa på mej när jag är i Sverige :)

• Ann-Sofi

Har precis börjat använda Apotekets Time-serie, ansiktssprayen och nattcremen, och jag tycker de är kanon! Har tidigare använt - och använder delvis fortfarande -Elizabeth Ardens produkter men tycker att dessa är en bra konkurrent till dem. Ska prova fler produkter i serien när de EA-produkter jag använder tar slut.

• Choklad och nötter

Har haft Acos BUS. Den var rätt svår att få jämn men annars passa färgen mej alldeles utmärkt!

• BlaBla

Jenca ; Har ACO tvättgel!? Den har jag aldrig sett, hur ser den ut?

• Jenca

BlaBla - hittade en bild av den på apotekets sida:
    www.apoteket.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/sv/-/SEK/ApoViewProductInformation-StartCache;sid=iuCyp9IxvgKytJAdIde4wdA5srUGiJaLIe4=&showBuy=true&ProductSKU=107593&godkannr=&formkod=100501&varunr=&kundtyp=&UserGroup=&anchorlink=undefined

Är inte så förtjust i lotions när det gäller rengöring, men den här gel'en känns väldigt fräsch och är dryg så den håller länge :)

• BlaBla

Jenca; länken funkar inte? ska det där som inte är "länkfärgat" också vara med?

• Jenca

BlaBla - tror länken innehöll för många konstiga tecken och var för lång för att hela skulle komma med som en ordentlig länk.

Testa att kopiera hela och klistra in i ett nytt fönster, eller gör en sökning på tvättgel på apotekets sida så hittar du den :)

• erla

Jag smörjde in mig i acos brun utan sol vid halv nio-tiden och jag är fortfarande kladdig! Tog inte alls mkt, utan så mkt som jag brukar ta med vanlig lotion, så man börjar ju undra hur det här ska gå... Men många säger ju att den här ska va bra o ge fin färg mm. Tänker sova i heltäckande kläder inatt för att inte kladda ner lakanen, det är iaf säkert!

• BlaBla

Jenca; är det den för fet hud? För isf har jag hittat den! :)

Svar på tråden Vilka ACO produkter använder ni?