• Bobou

Korkskruvslockar

Hej!

Jag ska på bal på lördag och har bestämt att jag vill ha stora korkskruvslockar i håret, och att jag ska göra dem själv men jag har ingen aning om hur man gör!

Vad behöver man för produkter och spolar och vilka är bäst? Hur länge ska de sitta i och hur får man det att hålla sedan?

Jag tänkte att det blir bättre att lägga dem på spolar än att locka med locktång (som jag inte har) eftersom jag har väldigt tjockt hår, men jag vet inte alls om det är rätt tänkt.

Blir extremt tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Korkskruvslockar
  • BlaBla

Också intresserad :) Så jag puffar väl lite!

• na76

hej

Jag har värmespolar för att få korkskruvelockar. Jag har långt hår så jag köpte en sån där Remington twister från USA eftersom jag inte hittade någon här. Har sen efter det sett en sån på en el affär i Kalmar så det kanske finns att köpa på andra ställen än de jag letade på. Innan dess använde jag skumgummi spolar jag köpt på Åhlens, funkade ganska bra. Hade i mycket frisyrskum och sprejade efteråt med hårspray. Twistern blev jättefina lockar med men den slet på håret (fastnar alltid lite som är svårt att trassla ut från spolen).

• gwenabee

Hej!
    En sån där locktång man kan köpa lite var stans är jättebra. Man ska ock inte börja locka håret i topparna, utan börja längst in.
    Lycka till!

• Bobou

Det fanns en del gamla trådar om detta insåg jag... Men vad är läggningsvätska och hur använder man det?

• baghera

Jag tycker att man får superfina korkskruvar m en vanlig smal plattång, har själv en GAMA, det e bara att skruva slinga för slinga utåt mot topparna!

• Smothie

Lägningsvätska finner du bland hår produkter i vanliga affärer.. Det är speciellt till när man ska locka håret.. Håller jätte länge

Du häller över håret sen lockar du bara

• Yewande

Någon som har tips på någon bra locktång?
    Hur mycket kostar läggningsvätska..
    Hört att man ska använda softat vax när man lockar håret med tång.

kram

• Bobou

Jag gjorde som det stod i ett inlägg i en gammal tråd, gick till NK:s håravdelning och frågade killen som jobbar där. Han var verkligen superproffsig! :-O

Iaf, han sa att jag skulle använda först värmespray, sedan en 19 mm keramisk locktång (eftersom jag har ganska mycket hår), och sedan vanligt hårspray. Jag köpte värmespray och vanlig spray (tror att det kommer att gå åt en del), och tänker låna tången (dock ej keramisk) av en kompis syster.

Såg någon av er Oscarsgalan? Jag har bara sett vimmelbilder men jag tyckte att Beyoncé hade en väldigt snygg frisyr. Jag vet inte hur den såg ut i nacken men ska försöka härma den, fast med korkskruvar i håret som hänger i nacken.

• Yewande

jag har väldigt kort och tjock hår. Riktigt tjockt, min kompis skull toppa det men hon klippte page... :S :O
    Så mitt hår är FÖRSTÖRT! Vad ska jag göra...har funderat på att locktånga det för det är så risigt och slitet...Vad tycker ni? Kan skicka bilder om ni vill ta del av mitt extremt jobbiga problem!!!

• halstabletten

Jag har låååångt, tjockt hår och jag använder locktpng för att skruva håret...spolar brukar inte ta lika bra, särskilt nu när det är långt.

Svar på tråden Korkskruvslockar