micropop
Nej det är inte obotligt, men alla blir inte friska. Det beror också på vilken grad man har. Dessutom blir man ju aldrig helt frisk på det sättet att det aldrig kommer tillbaka. Precis före och efter mens blir jag genast mer skör. Och är jag inte upphetsad men liksom kör på ändå...idioti!!
Jag ska försöka ge en bild av vad jag gjorde för att bli så pass bra som jag är idag!
Nr 1 var att sluta med p-piller, idag kan jag inte ens äta minipiller, då blir mina slemhinnor direkt sköra och irriterade.
Jag kan inte använda kondom då mina slemhinnor inte tål glidmedel och inte heller gummit. Finns kondomer som heter avanti på apoteket som är gjorde i ngt annat material, klarar inte de heller då friktionen blir "rivande".
*Jag slutade med stringtrosor (använder idag men inte varje dag)
*Tvättade mig aldrig och då menar jag ALDRIG med tvål. Tvättade istället med olja. Intim tvättolja på apoteket är super. Det gör jag fortfarande.
*Under en period åt jag näst intill aldrig godis eller drack läsk för att sluta få svamp vilket jag fick mycket av.
*Jag bytte trosor upp till 3 ggr om dagen för att inte gå fuktig av flytningar och då få svamp.
Bytte också badkläder direkt efter att jag kom upp ur vattnet!
*Åt zinktabletter, magnesium, ja allt som hälsokost sa kunde hjälpa för torra och sköra slemhinnor.
*Jag hade inte tajta byxor, typ jeans utan luftigare byxor.
*Aldrig syntet trosor!!!!!!! Än idag är jag noga med detta då jag direkt känenr att det kliar
*Rakade inte snippan, bara det mest utstickande håret vid bikinlinjen, alltså inte det vanliga "anset"
*Bytte till typ Lambi toalettpapper då gynekologen sa att toalettpapper river.
Torkar alltid framifrån bak så inga bakterier riskerar komma i närheten!
*Tvättar inte med duschen sådär noggrant som man som tonåring gjorde då "det luktade illa". Min gynekolog sa att egentligen renar sig snippan själv så du behöver inte tvätta. Men det gör jag ändå när jag duschar, med tvättolja!
Tvätta försiktigt, _torka_ inte med handuken utan liksom dutta runt och låt torka innan du sätter på trosor
*Tvätta inte varje dag men smörj gärna morgon och kväll med olja. Försök att smörja försiktigt inuti också. Det här är nog ett av de bästa råden, det gör så mycket också att beröra sig själv utan smärta
*Ät membrasin!!!
Det har hjälpt mig oerhört mycket!!
*Sov utan trosor eller pyjamasbyxor
*Avslappningsövningar. Öva på att spänna och slappna av i "snippamusklerna" vilket gör att din kropp kan slappna av när du har sex eftersom du kan styra musklerna själv
Glöm inte att för mig tog det 3 år!!!! att bli frisk. så precis som när man vill gå ner i vikt, det tar lite tid innan det ger resultat så ge inte upp.
Nummer 1 är dock att aldrig ha sex om du inte är riktigt riktigt upphetsad. Du behöver lära din kropp att ha sex igen, att det kan vara skönt och inte göra ont. Det lyckas om du och framförallt din kille ger det den tid det tar!!