• ciccij

Vad kostar spriten????

Kan jag få lite hjälp av er kloka och välpålästa flickor???

Vi tänkte åka till Tyskland lördag 12 mars.
    Åker från Göteborgstrakten, var är enklast och billigast att åka över???
    Vad kostar det ca att ta sig dit med bil?(ej bensinkostnad)

Väl där, vad kostar då alkoholen.
    Tänkt köpa öl (ca 10 flak).

vin (både rött och vitt men mest rött) Hade tänkt köpa JP, det med sned hals. Någon som vet vad det kostar per flaska?? Om det skulle va så hemskt att vi inte får tag på det kan ni rekomendera nåt annat vin i samma smakkategori och någorlunda samma pris?

Övrigt jag skulle vilja ha lite ca pris på är:
    wiskey,
    martini bianco,
    vodka,
    dooleys,
    baileys,
    coantreu.

Vore jätte tacksam att få hjälp med detta så man har ett hum om vad det kostar och har reservplan om nåt skulle va slut så jag som inte kan viner alls slipper på panik och hjärnsläpp.

• Svar på tråden Vad kostar spriten????
  • mli_b

Sök på Border-shop, så får du upp scand-lines Bordershopbutiker. De ligger precis vid färjeterminalerna i Puttgarden och ett ställe till. Hittar du deras hemsida har du hela sortimentet med priser. De har massor, så risken för att det ska vara slut är liten. Tänk på att priserna anges i danska kronor eller euro.

Shopping Billet kr. 170,-
    Kør sydpå til Rødby og bed om en Shopping Billet i billetlugen. Betal billettens fulde pris på 420,- kr.
    Hvis du chekker ind i Puttgarden senest 3 timer efter færgeafgang fra Rødby refunderer vi 250,- kr. om bord på færgen i informationen.

• mli_b

tex kostar JP Chenet 14,76 euro för 6 flaskor
    1l vanlig Absolut 13,42 euro

• Krezic80

Vi var till Puttgarden för två år sedan.
    Där finns det en affär som jag tror heter Calles. Där har de billig öl och sprit. Finns en annan affär nästan precis bredvid (vet ej vad den heter) som har en massa vin.

Biljetterna från helsingborg till puttgarden är inte så dyra. Kommer ej riktigt ihåg vad de kostar, men de ska va billiga. Man åker Helsingborg - Helsingor Rodby - Puttgarden. Tur/retur. Ring Scandlines eller HH Ferries och kolla priser eller gå in på deras hemsida.

Vi kommer oxå åka till Tyskland å handla till bröllopet i sommar. Jag antar att det är till ert bröllop ni ska handla.
    Hoppas du hittar.

• Kanadensisk brud

Det finns flera tradar pa amnet med tips och priser. Kolla ocksa www.calles.dk.se och scandlines bordershop for att se sortiment och priser.
    Ska ocksa gora samma sak i borjan av Maj sa hor garna av dig nar du vet mer om hur det gick :)

• zeppo

Shoppingbilhett från Helsingborg-puttgarden och tillbaka kostar 780:- Du får tillbaka 250 danska kronor om du checkar in på färjan i puttgarden inom tre timmar efter incheckningen i rödby.
    Dooleys och baileys kostar ca 100 SEK. Kan även rekomendera en whiskey som heter Dougherty´s, väldigt god och väldigt billig ca 60 SEK.

• ciccij

Ska man beställa färgebiljetter innan eller är det bara att åka dit och räkna med att komma med?

Hur lång tid tar det från Helsingör till rödby???

• zeppo

Det är ca 20mil alltså ca 2timmar, mellan Helsingör och Rödby.
    Du behöver inte förboka biljett det är bara att köra på.

• Honungste

Om man är sugen på en båtresa kanman åka Trelleborg-Rostock eller Trelleborg Sassnitz. Där finn det massor av butiker- Real, Bordershop, Hansa center etc tec

Lycka till!

• Honungste

Glömde priser...

En flaska rööt gott vin kan man få för ca 50 sek´. De har en massa plagiat av både Bailiyes och Vodka och alla olika whiskey etc etc. Ett flak öl ligger runt 100 lappen om det inte är en speciell sort. 1 l vodka ca 100 sek

• Kakan ska gifta sig

Ett litet tips från mig, med bartender man, är att skippa dooleys. baileys smakar bättre och om ni ska skikta drinkar, ex b52, slippery nipple så fungerar endast bayleys. men tycker man om dooleys ska du givetvis ha det. vet bara allt för många som tror att man kan byta ut det!

• Bebbsen05

Vi bor ganska nära GBG och var i Puttgarden i mitten av februari. Vi tog färgan från Helsingborg-Helsingör, bilade till Rödby där vi tog färjan över till Puttgarden. De hade en biljett med båda dessa färjor t/r för 745 SEK. Men när du stämplade in i Rödby har du ca 3 timmar på dig att handla i Puttgarden, och om du stämplar in din biljett i biljettluckan inom den tiden får du tillbaka 250 DK. Alltså kostar inte båten mer än ca 450 SEK.

Vi köpte öl för ca 7 Euro/flak och vin för 13 kronor/flaska (75cl)

• ciccij

Bebbsen05: De pengarna man får tillbaka är det rena pengar eller är det som jag fattat tillgodokvitto att handla för på båten?
    Vilken tid åkte ni ca och när var ni tillbaka hemma igen.
    Känns som jag planerar lite för mycket för denna resan =)

• Nikkis

Finns flak med öl, ex carlsberg, 33 cl svart burk, som bara jostar c:a 60-70 kr plattan... finns även tetra vin som kostar 7 :- litern, det vita är ingen höjdare men det röda ska vara riktigt gott... Kan man hälla upp det i karaffer innan så ser det inte så beigt ut....

• Labulina

Är färjepriserna per bil?

• Bebbsen05

ciccij
    Jag trodde oxå att det var pengar man skulle använda på båten, men vi fick 250 danska i handen!

Svar på tråden Vad kostar spriten????