• Mrs. Robinson

South Beach Revival!!

Halla brudar,

Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
    Ar det nagon som hanger pa?

• Svar på tråden South Beach Revival!!
  • mrs.

*skratt*
    ja vodka är väl ingen hit kanske.

Jag har idag gått ner 3kg kul att kolla imorgon, idag är ju min sista dag på kuren.

jag mår jätte bra.

jag är bara så omotiverad att börja träna (eller sanningen är att jag känner inte att jag har riktigt krafter till det ännu).
    Men... jag hoppas att jag kommer ingång snart.

Nu fundera jag på om jag ska satsa en vecka till med samma kur och sedan har jag fått bort allt t påsk och då bara hålla den, eller nu sluta och försöka hålla och gå ner mina 3kg som är kvar???

Vad skulle ni göra?

• Brudjojo

Hej!
    Jag lyckades hålla mig igår och jag är så glad för det. Jag åt bara några jordnötter. Nu har jag gått ned ytterligare 0,5 kg så det känns fint. Jag hoppas att jag kommit under 70 när vi åker till Åre, med det här tempot så borde jag göra det.

Fast idag så är det en ny utmaning, en tjej här på kontoret har med sig en tårta... Usch, vad jobbigt att försöka stå emot det.

Men jag ska köra stenhårt på fas 1 tills vi åker till Åre och sen köra fas 2.

I kväll ska jag och träna också.

Jag tycker också att det är lite jobbigt med alkoholen, det är så ofta som man vill "sällskapsdricka"...

Gud ska det vara så här hela livet, jag önskar att man gick ned och sen kunde hålla sig på den nivån och äta precis vad man ville... varför är det inte så?

• Brudjojo

Mrs Robinson:

Du kanske borde gå till en naprapat med din rygg. Jag fick en gång nån snäpp med ryggen och då var jag till en naprapat som knäckte till och sen blev det bra. Jag fick det också av springning, det kanske blir nån snedbelastning.

Blev visst ingen träning idag. Fick just reda på att jag måste jobba sent i kväll, nåja, får väl gå och träna i morgonbitti istället, jag gick i alla fall hit i morse så jag fick mig en 50 minuters promenad.

Nu är det lunch och jag ska försöka hålla mig från Pannkakorna (det är torsdag = hopplös dag för då är det pannkakor)...

• mrs.

Olivianna,
    den ser ut lite så här:

GI

Låg: upp t 55
    Mellan: 55-70
    Hög: från 70

/ betyder kolhydrater

Grape 25
    Aprikos 31-torkad
    Äpple 38
    Päron 38
    Broccoli 15 / 3,2
    blomkål 15/ 3,1
    tomat 15/ 3.7
    Paprika 15/3.3

(kan kommit något fel, då ber jag om ursäkt)

kolhydrater hittar du på bla: www.fruktogront.se

och gi hittar du bla på :
    www.southbeach-diet-plan.com/gi_index.htm

• mrs.

Sen kommer ett recept som var i tidningen och jag tänkte skicka den nu:

NYTTIG NÖTDIP (4pers)

3 dl cashewnötter
    1 kruka koriander (går lika bra med persilja)
    1 liten nypa havssalt
    1 dl havremjölk eller vatten

Mixa alla ingedienser och severa gensat!
    Kcal 283.

• mrs.

Hur går det brudjojo?

Mrs.R, vad tråkigt/jobbigt med ryggen, tja kanske ska du gå t en dr, du kan fått muskelinflamation eller annat om du fått drag/kallt.

Jag hoppas du blir bra snart.

Nu ska jag fast jag inte alls orkar/har lust...gå ut en sväng så är det gjort för dagen.´

Jag hoppas ni har en bra dag och vi hörs.
    Ta hand om er.

• mrs.

Hejsan och God morgon!

:)
    Jag började inte Sb igen utan (sockerfritt,stärkelser,lågt/mellan Gi-i tanken men....) utan började äta "normalt" men begränsat, har gått ner mer (bara 2kg från mitt mål nu)

Brudjojo hade du 0514 i adress?
    Hur har det gått för dig? tränat något? Hur har helgen varit?

Jag och min make har varit under lördagen en liten runda på stan sen började det regna och igår gick vi 1 timme.

Jag är mycket gladare nu, när jag inte känner mig begränsad utan vet vad som kan åka ner i mun, slipper känna ångest att göra "fel". Dess utom blev jag piggare.

Men jag stöttar gärna o peppar er om ni vill o behöver.

kram

• eyescream

Måste få kolla med er, i fas 1, var det ok att käka kesella? Har spenderat hela helgen på att "läsa in mig", planera mat och så vidare.... Så tänkte kicka igång detta i morgon bitti. Ska dra och storhandla lite snart också, har ni några bra tips på sånt man inte "klarar sig utan"... Och förresten, frön är det ok. Solrosfrön, pumpa kärnor..? Kan man räkna dem som nötter...? Läste att linfrön och dyl var ok, då kanske detta är det..

Om någon känner för att skicka recept, snälla tveka inte, det vore kalas!

• Kattiz

Tjolahopp!

Nu är det nya tag som gäller. Min duktiga livsstil barkade rakt utför och vips va jag nere i gamla vanor igen. Så idag har jag börjat med SBD Fas1 och det går sådär. Känns att det är _avgiftning_ som pågår..mår PEKKA =((. Nu minns jag varför de 3-4 första dagarna var så jobbiga. Men jag vet ju att jag mår så mkt bättre sedan!
    Hoppas det är ok att tränga sig med i tråden??!!

Svar på tråden South Beach Revival!!