• Buffy79

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hej tjejer!

Jag har haft en otroligt omtumlande vecka! Igår skulle jag på vad jag trodde var en tredje intervju för ett jobb och jag hinner knappt komma innanför dörrarna då de erbjuder mig jobbet!
    "Vi håller på och gör i ordning din arbetsplats idag, kan du börja på måndag?"
    Helt otroligt! Vi gick igenom alla praktikaliteter och ja, jag börjar på måndag!!!
    Jag är så otroligt glad och omtumlad. Sist jag kände så här var nog när T friade. Det känns totalt overkligt men jag kan inte sluta le!
    Var bara tvungen att dela med mig av min glädje!

Hittade en bild på vågorna som jag ska ha i min bröllopsfrisyr:
    www.hair-styles.org/imageOP4.JPG

Det kommer att bli som vågorna i hennes lugg, fast inte lockigt nertill utan mer rakt och utsläppt.

Jag kan för övrigt rekommendera www.hair-styles.org
    De har bilder på alla möjliga frisyrer. Allt från super kort hår till mer experimentella frisyrer. Det kanske kan ge dig några uppslag, Anna_80?
    Jag tycker personligen att den här frisyren ser lite "älv-aktig" ut, men vad vet inte riktigt vad du är ute efter:
    www.hair-styles.org/image037.JPG

Ang. blommorna jag hade tänkt ha i håret så sa frisören att det räcker med att få blommorna löst så sätter hon dit något spänne för att fästa den i håret.

Bride05, vad spännande att prova Manon! Den är verkligen jättefin. Hoppas verkligen att det går bra på måndag!
    Planeringsmässigt så kan jag tycka att allt kändes otroligt förvirrat fram till att jag hade bestämt vad jag skulle ha på mig. Innan dess kändes det verkligen som att jag inte kunde att bestämma någonting.

Ang. föräldrar tycker jag att det har varit väldigt lugnt. Hade en liten kris med mamma då hon började bjuda in släkten från Chile utan att ha pratat med oss först. Men vi lyckades begränsa det till tre släktingar som flyger hit.
    T's mamma hade virkat brudkronor när hennes äldsta dotter gifte sig för 10-15 år sen. Och hon ville gärna att jag skulle ha en sådan, men där har vi kommit överrens om att det inte passar till klänningen.
    Så än så länge är det väldigt lugnt med föräldrarna.

• Buffy79

Tack Anna! Det känns verkligen bra. Särskilt med tanke på att jag har hållt på och sökt jobb sen september. Så det känns verkligen på tiden att man får ett jobb...
    Jag kommer att arbeta som produktionsledare (den som beställer trycksaker och leder produktionen av dem) på en DM-byrå. Känner mig lite nervös men glad inför imorgon.
    Vad kommer du söka för sommarjobb och var?

Ja, jag tror att det kommer bli riktigt schysst. Längtar efter att få min klänning så att jag kan se den och håret samtidigt.
    Hittade du några frisyrer på hemsidan du gillade?

Håller verkligen tummarna för att Manon sitter som en smäck imorgon, Bride 05! Den är som sagt superfin!

Hemvirkad brudkrona är fint, men inte riktigt min stil. Min blivande svärmor sydde t o m sin dotters klänning! Den var jättefin.
    Hur är era blivande svärföräldrar? Gillar ni dem och de er? Man har ju hört om de som har riktigt hemska svärföräldrar...
    Personligen är jag jätteglad över mina. De kommer vara värdpar på vårt bröllop och de är verkligen super och ställer upp med allt de kan.

Missade tyvärr Melodifestivalen. Jag och T var ute och firade nya jobbet!

• Buffy79

Anna80:
    Jättefina frisyrer! Tror att lockar kan bli riktigt fint ihop med din klänning. Lite lagom festligt också. Man vill ju inte heller att håret ska ta över uppmärksamheten från klänningen, men det tror jag inte blir något problem.

Bride05:
    Jag är också nyfiken! Hur har det gått med klänningen?

Första dagen på jobbet var jättebra! Lite segt i början då det tog tid att få igång dator och sånt. På eftermiddagen fick jag en hel del uppgifter och jag tror att jag kom in i jobbet ganska bra.
    Imorgon har jag mitt första leverantörsmöte och det känns väldigt bra. Alla har varit supersnälla och hjälpt mig att komma på plats, så det känns verkligen bra.
    Åh, jag är så glad!!!

• Buffy79

Hola Rembos!

Får lite dåligt samvete att jag inte har varit med att hålla vår lilla rembo tråd vid liv. Första veckan på jobbet har varit mycket omtumlande och mycket att lära sig och ta in. Men jag är fortfarande väldigt nöjd. Det känns dock inte helt rätt att sitta och skriva på BT på jobbet. ;)

Vi kanske ska försöka boka in vår Rembo-träff för nästa vecka redan nu? Om alla fortfarande kan.
    Jag kommer inte kunna under dagtid, men allt efter 17 funkar. Hur ser det ut för er?

Hoppas att du mår bättre nu Bride 05 och att du har hunnit prova Manon! Jag håller fortfarande tummarna för den.

Jag håller med dig Anna 80 om att detta är den mest intressanta tråden här på BT. Vet inte varför det har blivit så, men jag känner mig klart mer engagerad i denna än någon annan. Kanske har det med Rembons magi att göra... :)

Hur som helst, jag har bokat sminkning hos samma frisör som gör håret. Tyckte att jag kunde kosta på mig att köra allt på samma ställe.

Pratade även med vår pastor idag (eller prästinna). Jag var inte säker på om en organist ingick när man bokade präst. Men det gör det tydligen. Det är bara om man vill ha någon form av solist som man måste betala och boka in specifikt...

Har ni kommit vidare något mer i era planer denna vecka?

• Buffy79

Hej tjejer,

Jag kan ju inte på onsdag! Det är då jag åker... :/ Men imorgon skulle jag kunna, fast jag antar att det är lite sent ute att bestämma något nu. Men jag ska försöka logga in imorgon under arbetstid. Annars kanske vi ska lägga vårt live-möte i framtiden?

Jag tycker att det känns kul att ha en kvinnlig präst. Vi hade inga egna "favorit"-präster, så vår präst blir Kolbäckförsamlings lilla Asta. :) Tycker att det är ett så gulligt namn.

Hoppas att du mår bättre nu Bride 05. Du har inte skrivit något här på ett tag. Så jag hoppas att det inte var något allvarligt.

Kram på er!

• Buffy79

Hej tjejer!
    Ja, det var ett tag sen man hann skriva något. Jag har fullt upp med jobbet och hinner knappt med något annat helt plötsligt. Har fått lite ångest över att bröllopsplanerandet har hamnat på efterkälken. Men kul att höra att du har hunnit få så mycket gjort, Anna_80! Vad blev det för skor?
    Buketten låter helt underbar. Vi har pratat med en florist, men inte bestämt oss för någon. Vi ska försöka få ut våra inbjudningar under de närmsta veckorna. Känns som att det har dragit ut alldeles för länge med det. Imorgon ska jag ringa klänningsaffären och fråga hur lång tid det är kvar tills jag får min klänning. Det har gått 8 veckor sen jag beställde och hon sa 8-10 veckor...
    Och imorgon ska jag ut och titta skor. Har hittat underkläder som jag tror kommer passa fint. Men jag har inte hittat något i skoväg som känns rätt! Förslag?

Bride 05, hur har det gått med klänning? Kommer du sy upp eller köpa? Kan tänka mig att det är svårt att bestämma sig.

Hoppas vi kan dra igång den här tråden igen. Jag ska i alla fall bli bättre på att skriva.

Kram på er!

• Buffy79

Usch och fy för att vara sjuk. Tror att det kommer bli väldigt mycket förkylningar framöver i o m att vädret svänger som det gör.
    Pratade med Cosmos idag. Min klänning är här nästa vecka!!! Jag längtar så efter att få prova den igen! Och jag kommer att få en blomma löst till håret, som vi diskuterade tidigare. :)
    Våra kort till inbjudningarna kom igår och de är superfina. Så i början av nästa vecka kommer allt att gå ut. Hoppas verkligen att alla kan komma.

Anna, har du några bilder på hur din bukett kommer att se ut? Låter jättefint med pioner!
    Har hittat ett par skor som jag kan tänka mig, men de sitter inte helt klockrent. Så jag jagar vidare, men om jag inte hittar något som är bättre kör jag på dem.

Nu till lite mindre roliga nyheter. Jag har slutat på mitt nya jobb. Min chef var totalt osympatisk och de senaste veckorna har jag inte mått särskilt bra av att behöva jobba med honom. Hur som helst, så kommer jag inte att fortsätta där utan letar ett nytt jobb. Den goda nyheten är att jag kommer ha mer tid för att skriva långa inlägg här! :)

Hoppas att du mår bättre från förkylningen nu! :)

• Buffy79

Anna80: Ja, det känns lika bra. Självklart vill jag ha ett jobb, men det är inte värt det när man går runt och har ont i magen hela tiden. Nu kan jag koncentrera mig på att söka ett kul jobb där jag trivs och planera mitt bröllop till max!

Nog om tråkigheter. Idag köpte jag två par skor till bröllopet och underkläder! Orsaken till att det blev två par var att de var riktigt billiga och jag kunde bara inte bestämma mig för vilka jag ville ha. Jag borde nästan ta en bild på dem så att du får se. De är helt underbara!!!

Underkläder blev det från Debenhams där jag köpte en torselette från Triumph och matchande trosor. Jag köpte även ett par "Bridget Jones"-trosor som jag tänker ha under dagen för att klänningen ska sitta så fint som möjligt. De tjusigare trosorna byter jag om till senare på kvällen.

Läskigt att de inte ens har börjat med ringarna. Man får ju lite dåliga vibes av det. Men man får hoppas att de skärper sig till när ni får ringarna.

Hur blir det sen när du ska hämta ut din klänning i o m att den är i Danmark? Kommer du hämta ut den och göra ev. justeringar i Sverige eller kommer justeringar att göras där?

Har Bride05 lämnat oss helt eller? Det känns lite tomt i vår lilla sekt trio... :/

• Buffy79

Hej!
    Jag har lagt upp bilder på mina skor och på inbjudningskorten. Så får du se allt på en gång! :)
    Det är de rosa jag kommer ha på bröllopet, de vita tror jag att jag kommer ha dagen efter på brunchen.
    Gå in på hem.passagen.se/patie2/wedding/

Skorna hittade jag i en liten nyöppnad butik på Greve Turegatan här i Sthlm. Jag är så lycklig över mina skor!

Underkläder var inte helt lätt att hitta, men jag känner mig nöjd med dem. Hoppas att de funkar under klänningen bara. Får kolla att inget lyser igenom eller så. Det vill man ju inte.

Jag tror att jag har sett Pilgrimsörhängena. Är det de som är gjorda i något tunnare tyg? Var och tittade på Pilgrimssmycken igår och de är verkligen vackra! Kan bara inte bestämma mig för vad jag ska ha, eller om jag ska ha något. Funderar på att kanske bara ha enkla pärlor i öronen, så att man inte stjäl uppmärksamhet från håret...

Hoppas att du får din klänning snart också! Jag längtar så otroligt mycket efter min. Vad är det du har mailat dem om? Jag har knappt pratat med Cosmos alls, sen jag beställde klänningen. Förutom för att fråga om blomman och slöjan.

Saknar också Bride05... Det var ju trots allt hon som startade tråden. Vill jättegärna höra om den nya klänningen och hur allt annat i planeringen går.

Men vi har ju en ny Rembo-fantast här. :) Välkommen till vår lilla Rembo-tråd, ISLA!
    Hur upptäckte du Rembo?

• Buffy79

ISLA:
    Vad komiskt, för mig var det precis tvärtom.
    Jag såg min Ninou i den första bröllopstidningen jag köpte och blev förälskad direkt. Men jag anade att den skulle bli väldigt dyr, så jag provade allt i förhoppningen att jag skulle gilla någon annan klänning. Men tillslut insåg jag att det var bara den jag ville ha! :)

Jag kan tyvärr inte så mycket om Danmark och vad man kan hitta där, men om du någon gång kommer upp till Sthlm så kan jag guida dig här. Det finns bara två som säljer Rembo här.
    Anna80: Du kanske har koll på vilka som säljer Rembo i Danmark och deras sortiment?

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon