• smulis12

Möhippa i Linköping, tips????

Hej!
    Är det någon som kan ge tips på vad man kan på för saker på en möhippa i Linköping? Jag är själv inte därifrån och skulle tacksamt ta emot tips!

• Svar på tråden Möhippa i Linköping, tips????
  • K.C

jag var på min egen hippa och fick bland annat gå på Mary Kay-konsultation där tjejerna samlat ihop pengar till smink åt mig! så fick jag sitta och testa och greja och fick finfina saker som jag sminkade med på min dag! jag hade aldrig varit på sån hemsäljgrej, men sminket är verkligen grymt - och jag har testat ALLT.

maila mig gärna om du vill ha kontaktpersonen: kimcarlsson@hotmail.com

• TissTass

När jag hade möhippa för min bästa vän så hade vi femkamp utanför Nkpg. Då va de flesta fotbollstjejer förvisso å gillar lite fart å fläkt. Vi körde bland annat paintball, sedan åkte vi tillbaka till Lkpg å gjorde iordning oss, gick ut och åt på den blivande brudens favoritrestaurang å gick sedan vidare på nattklubb. Denna blivande brud hade aldrig haft så roligt!

• smulis12

Hon gillar att pyssla, måla och sjunga. Vi har funderat lite på att spela in en cd, men vill ha fler förslag! Hon tränar och är inte rädd för att göra något fysiskt heller.

• eja

Hm, OK.

Fart och fläkt: klättring, finns en klättervägg i Ryd. Kan fixa fram nummer om det behövs. Laserdome. Nån aktivitet i badhuset med efterföljande relax?

Pyssel: pröva på silversmide, keramik... kolla med t ex hemslöjden om de har några aktiviteter eller kan hjälpa till med kontakt med t ex slöjdare/keramiker eller så. Eller medborgarskolan kanske? Deras lärare på kvällskurserna kanske kan tänka sig att ställa upp som ledare för någon aktivitet.

• smulis12

tack för svaren, jag ska ta med idéerna till vårt möhippemöte!

• UllaBulla

Ett litet tipstill; jag var på Romerska badet i simhallen för någon helg sedan, där var ett gäng som verkade fira, ev. möhippa. Har hört att det är vanligt att man har möhippor där. Romerska badet är som en "egen" avdelning med bubbelpool bastuar och även relaxstolar mm. Finns även kylskåp så man kan ta med att dricka och kanske ost och kex eller så...Tror man kan beställa vin oxå, fick i alla fall för mig att någon sa det..

Svar på tråden Möhippa i Linköping, tips????