• Lill-strumpan

Någon som gifter sig 4/6-05?

Vill bara höra hur långt ni kommit och hur ni planerat dagen. Borgeligt eller kyrka? Många gäster? Vad för slags mat? Bröllopsresa? Det är kul att få veta hur andra gör på "vår" dag! - Nyfiken

• Svar på tråden Någon som gifter sig 4/6-05?
  • sandella

Hej!

4/6 är även min bröllopsdag

Vi har bokat kyrka, festlokal, fotograf, catering, DJ, bröllopssvit, frisör/makeup/nagelfix mm och klänningen är beställd. Inbjudningarna skickade vi ut för ett par veckor sedan och önskelistan är skriven. Samtliga roller som värdpar, toastmaster, tärna, bestman och näbb är utsedda. Jag vet också hur min brudbikett ska se vilket känns jätteskönt.

I helgen ska vi titta på vigselring. De närmaste veckorna ska vi bestämma oss för meny samt träffa vår präst för första gången.
    Min blivande har inte börjat titta på kläder ännu men snart börjar han säkert känna av att det närmar sig och tar tag i det
    För mig återstår skor, underkläder etc men det tar jag i maj när klänningen har kommit.

/Sandella

• Tös

Idag är det tre månader kvar!!!

• sandella

Ja, idag är det bara 3 månader kvar
    Några fler blivande brudar som räknar ner till 4 juni-05?

/Sandella

• Millis Jönköping

Ja här är en till.
    Det närmar sig med stormsteg.
    Vi har legat på latsidan men för 2 veckor tog vi tag i mycket. Både jag och min blivande är sådana att vi jobbar bäst under lite press, så nu käns det bättre att börja planera när det inte är så långt kvar. Jag har ioförsig tänkt mycket på ditaljer ända sedan han friade.
    Det som är helt klart är våra kläder, ej underkläder. Kyrka, festlokal, sånger, solist,k cateringföretag, meny, värdpar och toastmaster.
    Inbjudningarna skickades ut för 1,5 månader sedan, vi vill vara ute i god tid, vi har satt den 4/4 som sista anmälnings dag så att vi ska ha gått om tid att planera.

Vi ska åka på bröllopsresa den 7/4. det blir först en kryssning i medelhavet sedan 1 vecka på Mallorca.

• Millis Jönköping

Längtar också mest till resan just nu, men det svänger väldigt fort vad man ser mest fram till. I bland är det jobbigt med all planering, men man kan ju inte sluta, det är ju samtidigt som ett gift.

• Juni-05

Hej
    Vi viger oss med den 4/6 2005.
    Nu är det inte långt kvar...
    Vi har bokat kyrka (S:t Birgittas kapell i Gbg), präst, båttransport, fotograf, restaurang för festen, meny, tårta, värdpar, tärnor, bestman, toastmaster, blommor, klänning, skor, solist i kyrkan, liveband till festen,inbjudningarna är skickade...

Nu har vi börjat fundera över resan.
    Vi är som Millis Jönköping inne lite på en kryssning i medelhavet och några nätter på Mallis.

Millis Jönköping:
    Kan du inte berätta lite mer. Pris, går båten den 7/6, vilka har ni bokat kryssningen med var bor ni på Mallis mm

/Lotta

• Frank 2 B

Juni-05: Hur har du det med underkläder? Har du tittat på det i Gbg eller redan köpt. Jag behöver tips på butiker. Jag var inne på TwillFit, men de hade inte fått in så mycket. Kommer mer till balsäsongen, sa hon som expedierade mig.

• Juni-05

Frank 2B:
    Jag har inte köpt ännu. Var inne på korsetten för 3 månadersen men dom hade inget fint och var inte så hjälpsamma heller.
    Jag tänkte vänta tills mitten av April då man inte vet hur man ser ut i kroppen när det börjar lida mot altaret;o)
    Vill gärna hitta en bra korsett eller liknande.
    Jag har hört att Miss Mary i Arkaden ska vara bra!

• T&E

Hej 4 Juni-brudar (och brudgummar)!

Hur går det med planeringen?
    Själv känner jag att det börjar bli allvar! 9 veckor kvar idag och jag tänker på massa detaljer som ska fixas.
    Ändå har vi ingen stor tillställning med middag och dans, men det tar sin tid i alla fall.

Känner att jag just nu längtar så himla mycket till det är dags!!!

• Vickan7

Vi ska också gifta oss 4 juni, kl 16. Idag var vi ute och tittade på kostym och hittade en fin, men vi ska kika runt lite mer. Jag har beställt klänning från Lavendar, men är lite oroad att jag inte ska få klänningen i tid.

Vi har bokat kyrka, lokal, solist, frisör och skickat ut inbjudningar. Alla 2 har svarat. Har beställt ring, men inte bukett än. Ska skriva vigsel- & festprogram, placeringskort men ar fixat det mesta till dukningen.

Jag har massor av mardrömmar om att allt går fel och att vi har glömt en massa.

• T&E

Vi ska beställa tårta och blommor snart!
    Klurar på en bordsplacering vi ska ha på middagen på kvällen för 22 pers.
    River håret och funderar på om man ska blanda äldre och yngre eller om de har mer att prata om om de sitter med jämåriga.

Solen och de ljusa kvällarna gör i alla fall att vi orkar ta tag i lite mer och nu känns det verkligen att det snart är dags!

• Lill-strumpan

Jag börjar faktiskt bli lite nervös... Vi var i Polen förra veckan och fick fixat våra och tärnornas bröllopskläder. (Svimmade nästan när jag provade klänningen... den är sååå vacker!!)

All alkohol är också inhandlad och gästerna har börjat anmäla sig. Vet hur både tårta och brudbukett ska se ut men har inte beställt dem än.

Har bokat tid hos frissan och manikyren, men har hört så mycket negativt om salongen, så att jag funderar på att byta.

• electra73

2 månader kvar...........
    Undrar om det inte är lite stress/nervositet jag börjar känna....
    Nån fler kanske??

• Lill-strumpan

Hej alla 4 juni brudar! Om två veckor är vi gifta!! Någon mer som börjar bli lite nervös? Har ni mycket kvar att fixa? Själva så är vi nog klara, skönt att ha två veckor på sig att varva ner.

• T&E

Idag var vi i kyrkan och träffade prästen.
    Vi fick träna på att läsa löftena lagom högt. Oj oj vad det pirrade gott i magen!

Om två veckor är man gift!! Om tre veckor är vi på bröllopsresa...

• electra73

Vi har allt färdigt kan jag nästan säga, så nu går jag och längtar halvt ihjäl mig!
    Jag vill att vår dag, 4 Juni, ska vara nu.
    Har pratat med prästen för ca 2 veckor sedan, så nu är det bara genrepet kvar där barnen ska få vara med.
    Fick hem brudparet till tårtan i fredags, så ännu en liten detalj som kan bockas bort.
    Någon fler som längtar?

Svar på tråden Någon som gifter sig 4/6-05?