Vaxa ansiktet?
Är det någon som provat på att vaxa ansiktet?? Jag är jätteluden i ansiktet...
Är det någon som provat på att vaxa ansiktet?? Jag är jätteluden i ansiktet...
JA...och då fick jag hudutslag. Rekommenderar inte det om du har känslig hy. Jag kör med "threading", det är inte kladdigt och gör inte lika ont.
Vad är threading för något?
Man avlägsnar håren med tråd...man gör en "ring" av tråden som man sen tvinnar...hmm vet inte exakt hur man ska förklara. Det är en metod som används i asien för att ta bort hår (överallt på kroppen) Men mest på ansikte,ögonbryn och överläppen :)
www.indiaparenting.com/beauty/article.cgi
Kolla in sidan...
Dock har jag försökt o det är inte helt lätt! Därför tänkte jag att vaxning skulle vara lättare... men som sagt, inte så bra för hyn kanske.
Ja det är svårt i början men när man väl lärt sig så är det jätte bra. Det funkar utmärkt på ansiktet (det enda stället jag gör det på)
Solskinet, har du provat med vaxning nu? I så fall hur gick det?
/Faiza
Faisa, har inte provat vaxning i ansiktet. Jag har känslig hy med några ytliga blodkärl så det är nog inte så bra...
var kan man köpa sån tråd då? haha det är verkligen en djungel med alla hårborttagningsgrejer :)
Hej
jag provade att vaxa min "mustach", nu har jag en mörk fläck där :(
Vad är den där trådsaken för något?
Gör man det hemma eller?
Vad kostar det att köpa?
Funkar det på "Mustach" ??
Kraaam
Jag undrar hur man gör med threading när håren växer ut igen. Måste de bli jättelånga igen innan man kan avlägsna dem igen?
I stockholm finns det många ställen som tar bort hår med tråd. Billigt är det oxå ca 100 kr. Jag har tagit bort en gång oftast tar jag bara bort på överläppen och fixar bryna, men jag vill bara varna att man kan få utslag som små finnar av att ta bort på ansiktet så gör det ca 1 vecka innan du ska gifta dig eller gå på fest för då hinner dom försvinna. Lycka till
Jag vill oxå säga en till sak det är svårt att utföra
Kan någon av er erfarna svara på hur ofta man måste göra det och om håren måste växa ut ordentligt inför varje gång?