• Beachy

Kille som inte är intresserad av sex!

Allvarligt ämne så här på lördagsmorgonen, men jag behöver lite andra åsikter.

Min kille som är 45 år älskar mig och jag honom. Vi har känt varandra i snart 5 år och har varit tillsammans sedan vi träffades.

Problemet är att jag är mkt mer intresserad av sex än vad han är. Det kan gå flera veckor utan att han vill. Vi hade sex mer ofta i början, men aldrig så där jättemycke som en del har när de är nyförälskade.

Hans förklaring är att han är trött eller bara ointresserad av sex. Han får stånd, men kan säga nej i alla fall!!! Jag är helt förbryllad och försöker prata med honom om detta. Känner mig ofta oälskad pga detta, men han säger att det inte är mig det är fel på.

Vad skall jag göra? Fler som är i samma situation?

• Svar på tråden Kille som inte är intresserad av sex!
  • Beachy

Någon måste ha synpunkter/råd?????

• tbmh

hmm... låter mer som nåt som kunde hända en tjej... har aldrig hört att en kille inte vill ha sex.

Är det bara sexet han inte vill ha eller är han även frånvarande i goset?

• Dippan

Hej!

Min kille är precis likadan! Men han är "bara" 33! Jag har sakt till på skarpen, så han "anstränger" sig typ 1 gång i veckan! Han verkar gilla det när vi är igång, men är bara trött innan. Vi har varit tillsammans lite mer än 4 år och i början kände jag mig ofta väldigt oattraktiv. Jag brukade skrika o bråka; Vad är det för fel på mig? eller; Det är något fel på dig, killar är inte på detta viset! Jag till o med frågade om han kanske föredrog killar utan att veta om det! Han blev ursinnig ibland o ledsen ibland, men jag har äntligen lugnat ner mig nu! Det är bara som han är, jag "börjar" sex 9 gånger av 10! Det känns lite tråkigt ibland, men vad kan man göra. Det har till o med gått så långt att jag föredrar att börja sexet.

• Tant Pernilla

Jag tycker att ni ska ta itu med "problemet" på ett bra sätt. Prata med en terapeut som är inriktad på den här typen av frågor.

Även om jag inte varit med om det personligen, så har jag vänner vars pojkvänner inte varit lika intresserade av att ha sex som flickvännerna. Det är en myt att det bara är tjejer som är ovilliga till sex och att alla killar jämt är "på".

Hoppas att det löser sig för er.

Förresten, om ni inte vill gå till en utomstående för hjälp, så finns det böcker om sex och samlevnad med "program" för hur man kan diskutera de här frågorna och hitta en lösning som passar båda. (Jag kommer inte ihåg titeln på den jag tänker på, men min vän hade en sådan när hon försökte få rätsida på deras sexuella relation.)

•  Miss Cee

Det finns massor av män och massor av skäl till att män inte är sugna på sex. Precis somd et finns kvinnor som inte är så upplagda för sex jämt.
    Det är inte konstigt alls.

KOmmentarer som "Sagt ifrån på skarpen", "Det är något fel på dig" och "Föredrar du killar?" gör mig minst sagt förbryllad. Jag vet inte hur ni ser på sex men vänd på preoblemet. Om han hade velat ha sex 5 gånger om dagen och skällt på dig med samma ord?? Jag förstår att det är frustrerande, men kommentarer som dessa är kränkande!!

Det man kan göra om den ena partnern vill mindre än den andra är att på ett lugnt och icke anklagande sätt diskutera vad det är som ligger i vägen. Om det är krav, trötthet, problem som man har huvudet fullt av, att man är missnöjd med själva sexet eller något annat. Finns det inga problem, utan personen helt enkelt inte känner et behov av sex lika ofta som den andra så får man lära sig att leva med det och sluta kritisera!!

• Beachy

Dippan:
    Vi verkar vara i precis samma situation. Har också slutat anklaga mig själv, men ibland när man inte är så himla uppåt så känns det i alla fall. Får trösta mig med att han i alla fall är världens snällaste och trognaste. Det är ju inte så att han är intresserad av att titta på andra.

Miss Cee:
    Det är inte kränkande att blir arg och ledsen. Har man inte varit med om det så är det inte så lätt att förstå. Både jag o Dippan har ju faktiskt insett att det inte är fel på oss, men att man ifrågasätter i början är inte konstigt. Och det är ju faktiskt inte så att jag ber om sex 5 ggr om dan!!!

•  Miss Cee

Beachy:

Nej det är inte kränkande att bli arg och ledsen, men det kan vara kränkande beroende på hur man visar det.

Jag skrev 5 gånger för att visa på motsatsen och tag därför en siffra som jag trodde skulle vara högre än vad du (och ni andra) tycker är lagom, just för att visa att det inte spelar roll VEM i förhållandet som vill mer eller mindre, eller hur mycket/lite han/hon vill. Det finns inget rätt och fel. Det kunde lika gärna vara en tjej som var ledsen och arg för att killen ville ha sex flera gångfer om dagen och upplevde att "varför kan vi aldrig prata? Du är bara ute efter min kropp, min hjärna duger inte??"

Hur mycket (eller lite) sex du skulle önska tycker jag är irrelevant i sammanhanget. Känslor har man rätt att ha. Men man kan rå över hur man uttrycker dessa känslor och de referat över kommentarer riktade till mannen i detta ämne (de jag läste här i tråden) upplever jag fortfarande som oerhört kränkande.

• crud

Mmm, jag tror att det är en myt att killar alltid vill ha sex. har ändå haft fyra seriösa förhållanden och en har velat mer än jag, en lika mycket och två mindre. Två-tre ggr i veckan är "lagom" enligt mig. Min nuvarande vill mindre än jag men när vi väl kommer till är det faktiskt toppen och det är helt klart att han gillar det. Vi har diskuterat det en smula och han säger att han i princip aldrig velat oftare. (Förutom när han varit nyförälskad. Då hade vi sex tre ggr om dan...)

Det känns ändå skönt att få höra liknande funderingar av medsystrar, man har ju ändå funderat en del. Samtidigt är han väldigt mån och att tex ta mig på rumpan ge mig kyssar och säga hur fin jag är. men ändå, jag skulle vilja ha sex oftare men man får ju kompromissa...

• Texas

Varför skulle killar vilja ha sex mer ofta än tjejer bara därför att de är killar. Hur ofta man vill ha sex är högst individuellt. Finns massor med tjejer som vill oftare än killar. Det är fel att tro att det är något fel på killen bara för att han inte vill lika ofta. Ni får prata om problemet och finna en lösning eller kompromiss som funkar för er helt enkelt.

• Galejan1

Hejsan på er!
    Har bara lusläst lite vad ni skrivit(hoppas jag inte trampar någon på tårna)men det är faktiskt inte någon större skillnad mellan män och kvinnor vad gäller känslor. Känslorna styr faktiskt en hel del hur vi agerar, vad vi har lust till och vad vi företar oss. Det viktiga är att kommunikationen er emellan är trygg för att ni ska våga tala om så intima saker som känslor och vad som kan kännas som ev problem. Vi tjejor har ju faktiskt lite lättare att prata om sådant så man måste gå varligt fram annars kanske dörren stängs. Det står ju inte så mycket om er relation i inlägget, men mina tips är att prata om hur i vill ha det i er kärleksakt (sex låter så pang på)både hur du vill ha det och fråga hur han vill ha det...han kanske inte har vågat säga vad han tänder på eller tycker är skönt. Han kanske är mssnöjd över sin kroppeller sin kroppsdel? Känner han av hormonsvängningar av ev klimakterie (Ja män går oxå in i klimakteriet, vanligtvis vid 50). Ja det var några tips från mig, det är svårt att skriva, lättare att prata. Glöm inte att känslor och hormoner styr vissa delar av våra liv och män är inte annorlunda!

Svar på tråden Kille som inte är intresserad av sex!