Att vara kär i är för mig en slags kärlek för både personer o saker...
Jag kan vara kär i min säng tex om jag ligger hemma o är sjuk eller vara kär i min hund...
Att hålla någon kär kan det också vara, en älskad farmor , sina barn eller liknande...
Förälskelse är inte kärlek... Förälskelsen är det pirrande stadiet när man känner gnistor flyga , när man ligger i sängen o gosar i timmar, när man ritar fåniga hjärtan medans man pratar i telefonen...
Förälskelse är förnekelse... I det stadiet finns inget dåligt med den man är förälskad i... Förälskelse är förnekelse i det stadiet att allt annat liv upphör, man skolkar från skola/jobb/fritidsgöra för att bara vara tillsammans, kompisar får stryka på foten o knappt ens duschar man eller äter....
Att älska någon är det ultimata stadiet... då vet man att personen i fråga har fel o brister men kan ändå se det positiva han eller hon utstrålar o gör,,,
Blodsband kan få en att älska, man kan älska sina föräldrar , en mormor, folk som ställer upp i nöd kan man älska...
Kort sagt, man har förtjänat att få ta del av en annan människas hjärta, hjärna o kropp.