• @my

Häst och vagn i Mölnlycke

Någon som har annat och billigare tips på häst & vagn än Dragonen och Sleipners?

• Svar på tråden Häst och vagn i Mölnlycke
  • @my

KatjaA: vi gifter oss också 28 maj i Mölnlycke. Tiden går ruggigt snabbt...

• guppien

@my: vem viger er? det finns väl 4 olika om jag inte minns fel..
    blir ni många?

• @my

Bortåt 80 pers. Vi viger oss borgeligt av en sjökapten tillika greenpeace-aktivist.

• guppien

80 pers e mycket.. Åh lite ovanligt att gifta sig så eller? Fast visst e det kul att inte göra "som alla andra"...

• Magga

@my: Får jag fråga vem som viger er? Vi är på jakt efter nån trevlig vigselförrättare (ska gifta oss i Göteborg i september) och vill gärna ha tips.

Förlåt, förlåt att jag kidnappade tråden!

• @my

Magga, jag vet inte vad sjökaptenen heter. Det är min fästman som har fixat med detta, kompiskompis-relation. Kollar detta och återkommer!

Det är ju så svårt att välja någon av Gbgs alla vigselförrättare, ett namn på ett papper säger ju ingenting. Värre är dessutom att politisk tillhörighet står utsatt!

• KatjaA

@my: Visst går det snabbt! Vilken tid har ni, vi har kl. 17. Jag och min blivande ska gå på mässan till helgen och få lite inspiration. Jag har mitt klart i klädväg men till m2b hoppas vi på att få se lite kul. Sedan hoppas jag på att få se otraditionella budbuketter i kul färger och givetvis passa på att få lite trevliga rabattkuponger till vigelringen bl.a. Har ni träffat Susanne Olbing ännu? Jag antar att hon har hand om alla vigslar den dagen.

guppien: Susanne Olbing viger oss, jag vet inget om henne. Har däremot varit på två barndop som Eva Gripenby höll i och de var fina, glada cermonier. Hon gav ett glatt och humoristiskt intryck.

• @my

KatjaA: ska oxå kolla mässan. har inte bestämt klädsel för nån av oss, det lutar dock mot frack. vi gifter oss borgeligt (se tidigare inlägg) utomhus vid Rådasjön. måtte solen lysa den dagen!

• guppien

magga: jag gillar Gåreberg han har döpt vår son.

KatjaA: Susanne Olbing döpte vår yngsta dotter. hon e oxå jättebra

jag tror att alla präster här i råda har gott rykte!

• Magga

@my: Tusen tack, jag tar gärna emot namn på sjökaptenen! Det är verkligen inte lätt att hitta nån som känns bra.

guppien: Vi ska gifta oss borgerligt - jag antar att dina förslag är präster? Men tack ändå!

Svar på tråden Häst och vagn i Mölnlycke