• Molban

Break my stride - på svenska??

Hej!

Fler än jag som hört gamla 80-tals favoriten "Break my stride" i ny tappning på radio? Jag och min man dividerade hela helgen om vem som gjort låten och min man hävdar bestämt att han är säker på att det fanns en svensk variant av låten där det i stället för "Oh no, I've got to keep on moving" var något i stil med "du ser väl att jag flyger". Någon som kan hjälpa oss fylla i resten?? Vad hemskt det är när man fått något på hjärnan sådär...

• Svar på tråden Break my stride - på svenska??
  • Sweetpea

Herrey's gjorde den på svenska, på sin debutskiva. Jag minns mest fragment. "Det finns inget som kan hindra mig, finns inget som kan stoppa mej - oh nej - du ser väl att jag flyger". Eller nåt sånt.

• Molban

Har du en aning om vad den skivan hette?? Jag hittade en på nätet som hette "Story" men jag kunde inte gissa mig fram till vilken låt det kunde vara... Jag vet att jag hade en schackrutig skiva där de hade en blå, en turkos och en röd skjorta på sig...

• Sweetpea

"Story" är en samlingsskiva som innehåller några av låtarna från den röda och schackrutiga (som är debutskivan), ser jag. Vad den skivan heter vet jag faktiskt inte.

• Sweetpea

Jag kom på att jag har bandet hemma i någon låda. Jag kan kolla ikväll.

• maria11

Laten heter "Det finns ingenting som hindrar mig" och ar riktig gammal Herrey's klassiker.

Ar en av mina favoritlatar (ja, nagot pinsamt)och jag vet att min brosra har laddat ner den fran natet vid nat tillfalle.

passar inte for brollop dock eftersom texten ar ...det finns ingenting som hindrar mig, vil inte lata binda mig, du ser val att jag flyger, det finns ingenting som fangar mig vet att jag aldrig angrar mig, du ser val att jag flyger... osv

sjukt bra lat oavsett!

• NancyD

Den gjordes 1984 av Matthew Wilder... Sen tror jag att Ace of Base har spelat in den också.

• emipon

Maria11, vad KUL att fler än jag gillar den!

Svar på tråden Break my stride - på svenska??