Inlägg från: laina |Visa alla inlägg
  • laina

Nån som har eller haft gallsten?

Hej!

Har också haft gallsten. Den värsta smärta som finns. Opererade mig för ca. 4 år sedan efter att "haft ont" i tre år. Hade också värsta operationsskräcken men till slut stod jag inte ut!! När det var som värst kunde jag skrika till min mamma att döda mig för att slippa.
    Vänta inte för länge med operationen (det kommer inte att gå över). Min operation var planerad som ett titthål, när jag vaknade hade jag ett ett och-ett-halvt-decimeter ärr som följde bröstkorgen. Läkarna förklarade att det tillstött kopmplikationer p.g.a för många inflammationer. Lycka till!!!

• laina

miss luxor
    Nej, det var planerat som en titthålsoperation så de anade ingenting.
    Hade i regel alltid feber när jag hade mina anfall och djävulskt ont.
    Är så glad att jag till slut genomförde min operation trots allt. Har nästan inga bekymmer alls idag förutom när jag äter något hårdsmält, kan värka lite då. Läkarna har förklarat att det beror på att magsäcken "kallar" för att få galla och då gör det ont i delar av gallgångar som finns kvar.
    Har en syster som också opererats (med titthål)och för henne gick allting jättebra, hämtade sig jättesnabbt och så. Ärren syns inte alls längre (ca. 6 år sedan).

Svar på tråden Nån som har eller haft gallsten?