• 14maj

Lyxiga underkläder?!

Tänkte bege mig ut och leta underkläder i Stockholm. Eftersom jag fortfarande är lite ny i stan vet jag inte vart jag ska gå. Har redan kollat de enkla, såsom NK, Åhlens och Debenhams.

Nu vill jag ha tips på lite exklusivare småbutiker. Strumpeband och annat läckert vill jag ha!

• Svar på tråden Lyxiga underkläder?!
  • brudimaj

Ja, så hette det. Marie shop.

Fick dålig hjälp inne på Victor och Victoria samt på Aja´s va dom lite snorkiga...oväntat
    Haides hade inte mest bh och trosor, om jag tänker på rätt ställe nu...(det va ju så länge sen man va på jakt så det är svårt att komma ihåg namnen!!)

• raskan

Underfin har skit bra sevice å jätte fina saker.
    Millan

• 14maj

Gillar hemsidorna! Bra tips, men hur är det eg om man skulle behöva byta. Det kan ju vara lite svårt med bh-stolek. Allt passar ju inte även om bokstavs-nummer-kombinationen är rätt...

• Guccigirl

vad heter Camilla Thulins butik, är det underfin?glömt bort iallafall där tänkte jag gå och botanisera när det är dax för mig. Där lär man hitta den perfekta BHn till sin klänning.

• Beachy

Behöver lite råd.

Kan inte ha bh under min klänning och min kille gillar inte string. Hade tänkt några snygga, sexiga hipsters under klänningen.

Men sedan då? Vill ju vara lite sexig på kvällen. Skall jag köpa ngn liten nattsak att ha över trosorna, eller vad tycker ni? Min klänning är tunn, så jag kanske skall ha trosor som inte syns (inte spets o så) och ha ett helt annat set till kvällen?

Kom med era idér!

• Emilia

Beachy - Tycker båda dina två egna förslag lät bra... Finns många vackra nattklänningar/linnen/nattlinnen m.m. man kan ha till några snygga trosor.
    Har du tagit en sväng i de vanligare butikerna? Debenhams har mängder med snygga troser i olika modeller! Var där idag...

/Emilia

• 14maj

Jag tänkte nog byta om även om jag troligen kan ha vad som helst under min klänning. Då känner man sig frächare än i trosor man gått i hela dagen. Idén med nattsak är inte så dum. Jag håller med om att Debenhems har mycket roliga underkläder. Däremot inte så mycket i vitt... om man vill ha det.

• Granis

När jag gifte mig så hade jag en väldigt snäv klänning som var helt bar i ryggen så någon bh kunde jag inte ha. Så det blev inga trosor heller...

Jag har aldrig trosor hur som helst till kjol så jag tyckte inte det kändes obehagligt på något sätt men andra kan tycka det. En smaksak helt enkelt.

När vi kom till hotellet så tog jag på mig en ny snygg korsett, trosor , stay up och hela det där köret.

• happie

Var ute igår på alla nämnda ställen här och letade underkläder. Oj oj oj en sån pärs!
    Vi började på Underfin och jag måste berömma dem. Underbar service och bra sortiment. Givetvis inte min storlek på alla ingredienser...
    Details var inte så mycket att hänga i granen. Fanns nästan inga kompletta set, och det vill man ju ha.
    Viktor & Viktoria var ok. Men återigen storleksproblem.
    Ajas var mycket speciellt. Snorkig kvinna... men duktig. Men inte ens där fick jag ihop ett helt set med rätt storlekar, det hade fått bli ett hopplock av sånt som passar ihop. Kanske ok annars, men inte till bröllopet. Där kan dessutom priserna rasa i väg upp hur långt som helst.
    Efter ytterligare några tidigare nämnda butiker (utan min bh storlek!) så kom vi till St Eriksplan. Det blev till sist i en butik där, som inköpen skedde. Hos en mycket otrevlig kvinna. Jag ville verkligen inte handla där, men det jag hittade var äntligen perfekt!

En lång dag, som slutade i något mycket vackert!
    Lycka till ni andra!

• AndreaM

Camilla Thulins butik heter Miss Mary, men den har flyttat... Gick förbi den häromdagen men där fanns bara en skylt att lokalen uthyres:(

• Emilia

Hurra... inköpta mina underkläder på Debemhams i lördags. Såå skönt! Blev torselett med trosor.

//Emilia

Svar på tråden Lyxiga underkläder?!