Medeltida brudklänningar?
Hejsan!
Jag undrar om det finns ngn som kan tipsa om en bra sida för lite mer medeltida brudklänningar....skulle vara jättetacksam för svar!
Hejsan!
Jag undrar om det finns ngn som kan tipsa om en bra sida för lite mer medeltida brudklänningar....skulle vara jättetacksam för svar!
En av mina favoritsidor, där finns så mycket fint att man blir sjuk av längtan. Hoppas att du hittar något som faller dig i smaken!
www.apryl-knight.com/my_wedding.html
tack!
Är det några fler som kan tipsa?
Gärna "enkla" klänningar :)
Har du tittat på Y.A.L.A?! Jag var där och provade en helt underbar klänning! De har flera modeller som är lite medeltidsaktiga. Tyvärr ligger de mitt inne i skogen i Småland, men en liten utflykt kan ju vara roligt! Titta på deras hemsida: www. yala. se så får du se vad de har
Jättefint!
tack,tack!
Jag vet att historiska museet har olika mönste som inte kostar sa mycke .. det är enkla kläninga med massor med tips om hur man kan gjöra om dom..
titta in på gittes.se och klicka på mönster. Där kanske kan finnas något uunder kategorin medeltida mönster?
Testa www.beckorep.com/medeltid.html inga bilder på just brudklänningar, men de kan säkert fixa det.
Bilder på väldigt fina medeltidsinspirerade linneklänningar kan du se på
www.morsiusgalleria.com/html/mgcol05a.html
(tyvär bara på finska... klicka på länkarna "MG Col 1 osv i vänsterkanten för fler bilder)
Om du hittar en sömmerska som har erfarenhet av medeltida klänningar kan du säkert få något liknande uppsytt efter egna önskemål. T.ex. gör Korps www.korps.se/shop/ medeltida kläder. De har inga bilder på just brudklänningar, men jag skulle tro att Korp kan sy en brudklänning om du har en idé.
Vad kul med en till med medeltidsbröllop!! Har du hittat nån klänning som passar än??