• micko

Medeltida brudklänningar?

Hejsan!
    Jag undrar om det finns ngn som kan tipsa om en bra sida för lite mer medeltida brudklänningar....skulle vara jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Medeltida brudklänningar?
  • micko

tack!

Är det några fler som kan tipsa?
    Gärna "enkla" klänningar :)

• Trollvinter

Har du tittat på Y.A.L.A?! Jag var där och provade en helt underbar klänning! De har flera modeller som är lite medeltidsaktiga. Tyvärr ligger de mitt inne i skogen i Småland, men en liten utflykt kan ju vara roligt! Titta på deras hemsida: www. yala. se så får du se vad de har

• lillakisse

Jag vet att historiska museet har olika mönste som inte kostar sa mycke .. det är enkla kläninga med massor med tips om hur man kan gjöra om dom..

• emipon

titta in på gittes.se och klicka på mönster. Där kanske kan finnas något uunder kategorin medeltida mönster?

• digital

Bilder på väldigt fina medeltidsinspirerade linneklänningar kan du se på

www.morsiusgalleria.com/html/mgcol05a.html

(tyvär bara på finska... klicka på länkarna "MG Col 1 osv i vänsterkanten för fler bilder)

Om du hittar en sömmerska som har erfarenhet av medeltida klänningar kan du säkert få något liknande uppsytt efter egna önskemål. T.ex. gör Korps www.korps.se/shop/ medeltida kläder. De har inga bilder på just brudklänningar, men jag skulle tro att Korp kan sy en brudklänning om du har en idé.

• Lucyinthesky

Vad kul med en till med medeltidsbröllop!! Har du hittat nån klänning som passar än??

Svar på tråden Medeltida brudklänningar?