• Aqarella

Först grönt hår, sedan grått!!!!

Hej!
    Har blekt mitt hår och fått gröna skiftningar i det antagligen pga av koppar i vattnet, det har också blivit mörkare åt det gula hållet, inte snyggt!! . Så jag köpte Matrix so silver, som ska ta bort gula toner( och förhoppningsvis gröna också....)Men nu efter 2 tvättar, så har det blivit silvergrått i topparna, hjälp!! någon som varit med om liknande och vet hur man får bort det??? Tacksam för alla råd och tips.

• Svar på tråden Först grönt hår, sedan grått!!!!
  • lillakisse

Ga till frissan!!
    dom är utbildade för att rädda har!!
    gjör inget mer själv...Utan lat ett profs ta hand om det.
    ( en bekant till mig hade bleknig i för länge och hon hall pa att tappa haret) inte alls sa lustigt som det later ( fast lite lustig sag hon ut) hon försökte oksa rädda själv det slutade med att hon fick snaga..

• maniko

Måste hålla med lillakisse gå till frissan jag tror de är de ända som kan hjälpa dig nu utan att det blir ännu värre och om du har varit rädd att det ska bli dyrt hos frissan så blir det nog lika dyrt i slutändan att exprimentera själv. Lycka till!!!

• Majlo

Hej!
    Jag fick färga om håret FEM gånger en helg, fick också grått hår som du beskrev. Jag tog till sist Nutiresse Garnier (tror jag det heter) och blev blond igen. Det är inte alls säkert det fungerar på dig, men jag blev i alla fall nöjd. Hade ingen lust att gå till frisören utan ett sista, femte desperat försök. Jag körde t o m sex mil för att hitta den sista hårfärgen! Tala om hårpanik!

• SYL

Ett tips om blekt har skiftar i gront ar att gora en "inpackning" med vanlig tomatketchup.. Laste det i ELLE tror jag.. Fast om haret ar gult el orange ar det ju redan for mycket "rott" i sa da ska man nog inte ha i ketchup..

• Blåklinten

Gör som SYL precis skrev, är det grönt tvätta håret i ketchup det funkar mot grönt hår som kommit av koppar i vattnet, har själv haft samma problem och ketchup funkade jättebra för mig

• Zyrzan

Har hört att magnecyl i vatten skall dra ur kopparn ur håert.men ej provat dock. silvershampo skall du nog inte använda för grönt hår...

• blivande fru J

sluta färga håret! Låt det få sin naturliga färg och vila det från färgning och blekning. Klipp av en bit hos frisören och så låt det vara. Håret måste få återhämta sig

• snöhjärtat

Om du har mkt koppar i vattnet,dvs vattnet är aggresivt. Och håret blir grönt. Jag har själv detta problemet. När jag har tvättat håret klart så sköljer jag håret med vatten som jag har hämtat hos någon kompis. Och nu har jag inte haft grönt hår på ett år. Detta kanske kan hjälpa på längre sikt. Nu bör du nog gå till en frissa.

• Aqarella

Hej!
    Tack för alla råd och förslag, har bokat tid hos frissan, så får vi se vad hon kan göra.....
    Vågar inte prova med ketchup, efter som jag redan har skiftningar i gult som jag vill få bort....

• Mickes brud

Ketchup tar bort det gröna i håret... jätteäckligt men det fungerade ialla fall på mig..

• vixen not a tramp

Det gråa du fått i topparna av silverschampot går bort om du gör en inpackning.

• Mastermind

Anledningen till varför håret blir grått i topparna är för att ditt hår är för slitet där, och tar därmed åt sig silverschampoot alldeles för mkt. Lägg en blond toning över, som någon annan föreslog. Och klipp gärna bort dina slitna toppar.

• Aqarella

Nu är jag nyklippt, och det mesta av det gröna och gråa är borta. Frisören rekomenderade ett schampoo för rött hår, för att dämpa det gröna.... ska prova får vi se, kanske ska ta och prova ketchupinpackningen i allafall....
    Annars får det bli en ljus toning....

• Majlo

Hur har det gått med ketchupen? Det lät så kul, tänk om grannen kommer inklampande Hoppas du är hårfager igen.

• Aqarella

Jo det verkar faktiskt fungera med ketchupen, så det är ett bra tips!

Svar på tråden Först grönt hår, sedan grått!!!!