• Piggi

Hjälp, måste ändra datum, hur funkar juli?!

Vi har hela tiden varit inställda på ett höstbröllop (sept), har bokat lokal etc. Får nu veta att ett av mina syskon inte kan vara med det datum vi bestämt och det känns ju jättetråkig! Efter en rundringning kan man konstatera att de flesta ställen redan är uppbokade de flesta datum , men ofta har de några helger kvar i juli. Funderar nu på att byta till det men oroar mig för att folk inte ska kunna komma pga semestrar och annat...
    Julibrudar, hur har ni tänkt kring det? Andra som har synpunkter på julibröllop?

• Svar på tråden Hjälp, måste ändra datum, hur funkar juli?!
  • mli_b

Vi gifte oss i juli och det var ingen som hade problem att komma då. Det kan ju vara en bra idé att tala om det så tidigt som möjligt så att era gäster kan boka in datumet för bröllop och inte en semesterresa.

• LisaML

Jo, det är klart att många har semester, men ni kan ju förvarna era gäster eller helt enkelt skicka inbjudningarna tidigt, så får de själv avgöra om de kan tänka sig att "offra" en semesterhelg på erat bröllop. Själv skulle jag gärna gå på bröllop varje helg hela semestern och jag tror faktiskt att de flesta kan tänka sig att planera med tanke på erat bröllop.

• Snigel

Hej!
    Vi ska gifta oss i juli och för att lösa problemet med semester så har vi redan skickat inbjudningarna.

/Snigel

Svar på tråden Hjälp, måste ändra datum, hur funkar juli?!