• Sunshine Girl

Juni 2006

Heeeej!

Vår månad tråd för oss som hänger här och är ute i mycket god tid... jajamensan Juni 2006!
    En del av er har jag redan "träffat" här
    Vilka fler finns det?
    Hur långt har ni alla kommit?
    Just nu är det lite lugnt hos mig pendlar mellan olika färgteman (undrar hur många ggr jag kommer att byta innan nästa år..)

• Svar på tråden Juni 2006
  • brud0606

Vi har inte kommit så långt. Vi ska boka kyrka och lokal på onsdag. Klänningen är bestämd kanske får sy in den inte. Brudbuketten är bestämd.Tärnan och brudnäbbarna är bestämda. Hår och makeup är bestämd, nästan färdig med designen på inbjudning,vigsel och festprogrammen. Nästan klara med gästlistan..

• brud0606

Försökte boka kyrka idag men det gick inte serru,alldeles för tidigt .. Slutet av november kan vi boka.. Där fick man för man vill vara ute i god tid.. Men det fanns ju gott om tid trots att det är en pingstafton.. Lokalen ska jag försöka boka iallafall...

• Antonia

Hejsan! Vet inte om denna tråden fortfarande är igång men det vore roligt om den var det.

Själv ska jag gifta mig med min prins på pingstafton den 3e juni.

Vi har faktiskt börjat planera en hel del, eller rättare sagt jag har väl tagit tag i det mesta ännu. Bokat kyrka, ev festlokal och pratat med catering. Fixat klänning och utsett näbb och tärna.

Hur går det för er tjejer, vore tråkigt om den här tråden dog ut! :)

• Gable

Jag ska också gifta mig då!! *viftar vilt*

• Antonia

Brud 0606, kul att höra att vi gifter oss på samma dag. :) Hur går det för er i planeringen? Tråkigt att höra att ni inte får boka kyrka ännu.

Suneshine girl, vi låter lite lika. Jag började gå på bt-träffar och planera redan i höstas. Jag har nästan allt färdigt i huvudet men inte allt nerskrivet, man blir ju bombarderad av tips hela tiden från nätet och vänner att man har svårt att hålla reda på allt bra man får tips om.

Om jag ska skriva en liten lista på allt viktigt som är färdigt så ser den ut så här:

* Kyrka bokad
    * Bokat ev. festlokalen
    * Pratat med Catering
    * Klänningen färdig
    * Utsett tärna och brudnäbb ev bestman ej toastmaster ännu
    *Preliminär Gästlistan klar
    *Färgtemat
    *Buketten
    *Solist i kyrkan är klart
    *Sånger Psalmer och dikter så gott som färdigt i kyrkan
    *Budget är inte färdig på långa vägar
    *Prototyp på utseendet på trycksaker som inbjudan, kyrkblad och festhäfte är färdiga
    *Hemsidan är nästan klar
    *ringar, jag tror jag bestämt mig vad jag vill ha för ringar

Sen vet man ju inte riktigt om man kommer att ändra sig men så ser det ut nu iaf.

Behöver tips om:
    *Bra menyer, buffé / tre rätters

• Antonia

Gable, ska du gifta dig i juni eller tom 3e juni?

Berätta hur går det med era planer hur långt har ni kommit? *nyfiken*

• Gable

Jag ska gifta mig i juni, men exakt datum är fortfarande hemligt Det blir i Sthlmstrakten och vi har redan prelbokat feststället.

Fixat solist + bestämt vad hon ska sjunga. Vi har bestämt hur inbjudnings- och tackkorten ska se ut.

Fotografer är kontaktade och vi ska ha möte för att se vilken vi gillar bäst.

Sömmerskan är kontaktad.

Budgeten är spikad och klar.

Gästlistan är mycket preliminär än, det finns vissa jag funderar på om man ska bjuda eller ej.

Buketten är klar.

I princip väntar jag bara på att det ska bli 2006

• Markusbrud

Hallå!
    Här är en till som ska avsluta mitt liv i synd på pingstafton -06.
    Bor i Stockholm jag med!
    Kyrka bokad
    Lokal, lite olika alternativ
    tema klart
    inbjudningar ock sånt finns i mitt huvud
    tärna, bestman, toastmaster informerade
    budget-INTE KLAR!
    klänningen ska beställas av Lavendar
    musik i kyrkan så gott som klar
    vad mer? jag tror att det är allt...
    Det kommer säkert mer snart

• Antonia

Kul att det finns några här inne som planerar för fullt!

Det är så långt kvar ju till 2006 :( men tiden går fort ändå. Vissa saker kan man tom känna sig lite stressad över.

Jag bor i Sthlm men kommer att gifta mig i Småland där jag är uppvuxen min m2b är från ett ställe utanför sthlm.

Markusbrud, roligt att höra att du oxå ska gifta dig samma datum.

Skönt att veta att man är fler som har planerat så mkt fast det är mer än ett år kvar, det är ju så kul!

Gable, visst är det svårt med gästlistan, jag har preliminär gjort en men den är långtifrån klar, det blir nog nästan 100 gäster. Sen kanske den ändras något på ett år.

• Gable

Gästlistan är ett helvete. Jag vet redan nu några som vi inte kommer att bjuda som kommer att jätteupprörda över det. Men vad ska vi göra?! Vi har en begränsad lokal och budget. Nåväl, man har ju ett helt år på sig att komma på ett välformulerat svar

• charlyH

Hej,
    här har ni en till 0606! Den 10 juni blir det för oss...

GUD vad ni har planerat mycket..Vi har bara bokat präst, kyrka och lokal.

Är jag sent ute?? Känns tidigt nu, kan ju hända så mycket!

• brud0606

Verkar vara några stycken som ska gifta sig 3juni 2006.. Mycket att planera är det verkligen.. Klänningen klar,kyrka ej bokad förrän november,lokalen bokad iallafall, brudbukett utkikad,tärna bestämd,likaså bestman och brudnäbbar. Ring är oxå kollad. Maten ska vi bestämma i pingst då mina föräldrar kommer ner. Inbjudningskorten bestämda gör själva,likaså tackkort,placering och festprogram. Gästlistan färdig med.. Nu är det bara väntan som gäller..

• Sunshine Girl

jisses, här har det hänt grejer - KUL :D :D :D

• Sunshine Girl

Ok.. då ska vi min uppdatering sen sist
    Det är fortfarande Stockholm som gäller
    Datum: 24 Juni 2006 - vår årsdag

*Kyrka bokad
    *Prel bokat festlokalen
    *Kikar på menyer
    * Tärnor tillfrågade
    *Klänning för mig och tärnor och näbbar är klart (har fått tygprover och dessa ska beställas hos Lavendar)
    *Tiara inhandlad
    *Gästlistan klar
    *Färgtemat (mer eller mindre bestämt.. jag velar lite..)
    *Buketten har jag börjat fundera på - vet att den ska vara droppformad
    *Solist i kyrkan är klart
    *Sånger nästan utvalda har en del alternativ
    *Dikt som två vänner kommer att läsa i kyrkan är klar
    *Budget verktygen är ifyllt så långt det går
    *Inbjudningskorten klart om hur de ska se ut - dock ej beställt
    *Save the date korten är klara och färdiga att skickas iväg
    *Hemsidan är nästan klar
    * ringar - börjat lite smått att kika på dem
    * transport för gästerna klart
    * Fotograf - börjat kika i portfolios samt jämföra priser - vill ha "repotage"
    * Festprogram nästan klart
    * Vigselprogram nästan klart - beror på ordningen i kyrkan samt vilka psalmer..
    * präst bokad

• liten ior

är det bara jag av juni brudarna som hänger här?

• liten ior

oj förlåt *rodnar* jag tog fel tråd...

• Antonia

Oj vad alla planerar och planerar, jag har väl tagit det rätt lugnt den senaste tiden då min syster står först på tur, hon gifter sig på midsommardagen och då ska jag vara toastmadame ohc hjälpa till med en massa saker som behöver planeras nu, därför har jag lagt mitt egna bröllop lite på hyllan för en liten stund men det går ju inte låta bli att tänka på det iaf.

Hänt något nytt på planeringsfronen?

Svar på tråden Juni 2006