• Jobbet

Ngn som testat spraytanning?

Halloj,

Är det någon som har testat spraytanning? Hur blev resultatet och hur länge höll det i sig? Finns det något ställe i Stockholmsområdet som ni skulle kunna rekommendera?

• Svar på tråden Ngn som testat spraytanning?
  • *Hanna*

Hej!
    Jag var och provade det förra veckan.
    Färgen blev väldigt jämn och fin på kroppen, ansiktet blev dock inte särskilt bra, (Det brukar vara tvärtom när man gör det hemma tycker jag). Vid fötterna blev det inte särskilt snyggt, för det hade runnit så det var stora bruna ränder där. Färgen gick bort väldigt snabbt. Försvann nog på 4-5 dagar tror jag. Dessutom fick jag pinsamma bruna märken på händer och armbågar.... Men nu til det värsta:
    Min kropp är jättetorr! Verkligen hela kroppen, och det kliar. Först trodde jag att det kanske var för att jag peelade mig extra mkt innan, men jag menar, jag gör ju det typ en gång i veckan, och har aldrig märkt av något innan. Jag kanske är allergisk mot medlet i tanningsprayen. Jag tänker nog inte göra det igen iaf. Fruktansvärt irriterande när det kliar och är allmänt torrt och äckligt! Men å andra sidan, det är ju ett bra alternativ till solarium...fast det är förbaskat dyrt egentligen.....Jag gjorde det i skara, så jag kan inte rekommendera något i sthlm, sök lite på det så kan du kanske hitta ngt, vet att det varit uppe till diskussion. Mvh, Hanna

• Kåär

Jag har inte sprayat mig i Stockholm, men dock i London.
    Jag upplevde samma sak som Hanna, inte speciellt bra resultat i ansiktet för mig heller. Även fingrarna, speciellt runt naglarna såg konstiga ut.
    På mig försvan färgen på 6 dagar. De sista dagarna var jag fläckig. Inte speciellt vackert alls.
    Jag har som sagt inte gjort det i Stockholm, och i London gjorde jag det för lite över två år sedan så det kan ju ha blivit bättre.

• Jobbet

Tack för svaren. Hm, nu jag genast mer skeptisk...

• lillsmurf

uuuh - vad det någon som såg Christina Augilera, eller hur hon nu stavar, hon hade spraytannat sig massor, men glömt öronen, antagligen hade hon täckt över dem för att skydda håret, öronen var kritvita typ, å ansiktet var jättemörkbrunt och aldelles flammigt! Skitfult!! Nu vet jag varför det springer runt en massa kids på stan som ser skitiga ut i ansiktet, först trodde jag att de hade valt helt fel färg på foundationen, men, men! Nä, spraytanning verkar inte vara nåt bra, men jag har hört att det ska finnas en annan variant, men med ett "jämnare" resultat! Man använde sig av en annan teknik! Syrran berättade, kommer dock inte ihåg vad det kallades!

• Guccigirl

jag har sprayat mig med super bra resultat. Det som blev dåligt var kanten på handen och fötterna,men det är bara att peela lite så blir det jämt eller gå tillbaka och klaga så sprayar de där och resulatat blir bra. Jag har ganska svårt att få färg men det blev verkligen super bra,såg inte konstgjort ut eller spacklad.Jag peelade mig med strösocker!! Huden blir då superbra. Min "bränna" höll i ca 2 veckor så det var bra. Jag kommer definitivt göra det igen till sommaren! Hoppas att du vågar!

• lillsmurf

Guccigirl - Vart har du "sprayat" dig någonstans? Är det maskiner man står i? Kanske olika märken eller metoder som skiljer! Skulle ju vara grymt bra om resultatet vart snyggt, då slipper man de eländiga solarierna, å så slipper man se ut som man är 60 vid 30!

• Jobbet

Hej Guccigirl,

Vart gick du någonstans? Ska på bröllop om 2 veckor och funderade på att testa att spraya mig tills dess. Då vet man i alla fall om man kan spaya sig till sitt eget bröllop...

• Ullis75

jag sprayar mig ofta hemma och då kan man ju enkelt bättra på de delar som man ev vill ha brunare. Man kan ju pröva sig fram på ett helt annat sett. Köpte senast på www.solning.nu Lycka till vad du än väljer! U

• lillsmurf

Ullis75 - gick in på hemsidan och kikade, har du provat både solspray och extender? Den senare verkar bara göra en lite, lite brunare jämfört med solsprayen, blir man "tokbrun" av solsprayen och hur länge håller den?

• Nikki27

jag har också testat spraytanning. Jag blev inte alls nöjd med resultatet, det såg verkligen skitigt ut. En grej som jag tyckte var äckligt var att sprayen täppte igen mina porer så att jag klämma ut(som pormaskar)en massa färg. Blä!

• Guccigirl

Hej Tjejer,

Jag sprayade mig till ett bröllop förra aug och blev som sagt jätte nöjd. På salong Björknäs (Björknäscentrum) Saltsjö-Boo i Nacka 10 min med buss från slussen. Det är en tjej som sprayar "för hand" därav det mer jämna resuktatet.Man kan välja att spraya sig med eller utan underkläder.(jag behöll dock stringen på!) Det kostar 375 kr 1 gången och gör du om det inom 1 vecka kostar det 100 kr. Jag gjorde bara en gång och det höll ändå i ca två veckor(nästa gång blir det 2 gånger). Detta är priset för hela kroppen,man kan välja att bara göra ansikte/hals,armar,ben vet dock inte priset på detta.Min vännina som gifte sig förra aug gick ochså dit och sprayade sig in för den stora dagen och var hel nöjd samt min bästa väninna som ochså var med på bröllopet= super nöjd! De gör naglar och hår och är relativt billiga. Bruden gjorde allt där och var verkligen super fin.TIPS: Peela er med strösocker innan samt ha lösa mörka kläder så att färgen inte skaver.Om det blir ojämnt på handens kantsida peela med socker men inte för hårt så blir det bra. ta lite extra på armbågar och knän om man är lite extra torr-men gud jag låter som värsta experten slutar nu! hi hi hi Vi bor i saltsjö-Boo, är någon intresserad kan jag alltid skriva ner buss samt tider för att enklast ta sig till Björknäs centrum. Hoppas att ni fick veta det ni ville! Vi hörs säkert i 1000 andra trådar kram kram.

• Nikki27

glömde tillägga att jag blev sprayad för hand.

• Ullis75

lillsmurf! jag har bara provat solsprayen och jag blev riktigt fint brun av den. Inte alls för mörk - jag passar inte i jättemörkt utan blir sådär normalsvenskt brun när jag solar så och detta blev fint. Rekommenderas alltså!

• trendsetter

Men jag e ju världens största fan av spraytan. Har prövat ALLT. Kankse läst andara trådar. Jag bot i Florida ett tag, och "solat" ute och i solarium...så min hy vil inte ha mer "riktig" sol, men man vil ju ännu va brun och fräsch. Det första jag provat va Magic Tan, som Ross i FRIENDS gjorde. Den va verkligen läskig...behövde hålla andan och koncentrera mig otroligt mycket att inte bli som Ross..hehe.
    Men där blev färgen bra, dock viste inte att man skulle scruba inan så fick också täpta porer. Fläkig blev jag inte, men stämmer bra med ränder på händer och föter. Sen prövade jag Airbrush tan, och det vil jag säga är 100 gånger bättre. Färgen lika bra, men mer bekvämt...kändes mer tryggt att jag inte beövde göra något och tjejen bara sprayade. Jag står också bara i string, och färgen som kommer på dem tvättas bort samt som om man lägger sig inom 4-5timmar och får något på lakanen. Men sen lägger färegen sig och det blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ himla bra! Jag är addicted! Ser inte skitigt ut, och tjejen gav mig kräm att smörja in på fötter och händer så dom inte blir misfärgade. Jag har gjort i USA och här med spraytan och det e jag mest nöjd med, alltså airbrush tanning vs. booth spraytan. Min tips! Jag ska sök upp stället om någon e intresserad!

• Jobbet

Tack för alla tips! Ska nog göra ett test!

• *Hanna*

Hej! Jag glömde att säga att jag fick lite finnar och sånt också, fast det kan ju ha varit en ren tillfällighet det med. (Brukar aldrig ha det annars) Och det brukar jag ju inte få när jag gör det själv, hemma....Jag blev också sprayad för hand av en tjej. Men som sagt, det blev överlag rätt bra, men jag gör det ju inte igen, om jag inte ska på något speciellt, med tanke på hur mkt det kostade....och ifall jag ska göra det, tar jag nog och gör ansiktet själv...det blir nog bättre då tror jag...
    Hanna

• Bubbalainen

Sprayade mig för första gången i fredags och blev jätte brun. Dagen efter så dushade jag och då vart färgen alldeles lagom.
    Kanon fint men tycker att det släpper bara på några dagar. Nu har jag köpt en spray tan flaska hem så jag sujälv kan bättra på brännan hemma och då håller man sig lagom brun länge... Jag gjorde det i huddinge på en salong som heter body care center. dom tar 150 kr för helkropp tom 28 februari. Passa på...

• ann-sofie

lillsmurf, jag tror att det heter hvlp spray tanning. sök på google!

Svar på tråden Ngn som testat spraytanning?