• Forsfors

Så arg så jag KOKAR! (långt)

jag har hittat en pro-ana och en pro-mia sida på MSNs grupper och jag anmälde dessa sidor eftersom att jag tycker att det är helt åt h-vete att uppl¨åta utrymme till såna och att de faktiskt är lika farliga sidor som barnp*rrsidor eller våldssidor eller något liknande.

mitt första mail:
    msn grupp som handlar om pro-Ana, altså en sida för människor
    som är för anorexia, där de utbyter tips om hur de ska kunna bli
    anorektiska och lura omgivningen så att de kan fortsätta att vara
    anorektiska

jag fick detta svar:
    Vi har läst ditt email och tackar dig för ditt intresse i detta
    ärende. Vi vill meddela att diskussioner och meddelanden speglar
    författarnas åsikter och inte MSNs. MSN är inte skyldiga att ta bort
    diskussioner eller meddelanden som du finner stötande eller kränkande,
    men kan göra det när som helst utan föregående meddelande om de bryter
    mot våra villkor för användning.

Du kan hitta mer information genom att klicka på fliken högst
    upp i hörnet som är markerad Hjälp.
    Om du har några andra frågor eller förslag får du gärna kontakta
    oss igen.
    Med vänlig Hälsning,
    Christina
    Kundtjänst, MSN Grupper

Mitt andra mail:
    okej, tack för att ni tittat i allfall. jag vill ändå påpeka det
    förkastliga i att upplåta utrymme på nätet för en pro-ana grupp då de
    lär varandra att få anorexia, en livsfarlig sjukdom som dödatr många i
    mitt tycker är det samma sak som att det skulle vara en grupp om för
    barnporr eller byter kanrkrecept eller en terroristgrupp eller liknade.
    Det ser illa ut att MSN stöder pro-ana verksamhet genom att upplåta
    utrymme till det.
    MVH mitt namn

fick ett liknande svar som det första.

är det bara jag som är löjlig och jobbig när jag tycker att de faktiskt har lite ansvar för vad som skrivs och att sådana sidor inte borde få finnas på MSN som faktiskt har många ungdomar som användare. var in på en sån sida och såg ett medelande från en trettonåring som ville ha tips på hur hon kunde svälta sig. tycker att MSN borde se över sina regler i af och ta bort sådana sidor. en stor eloge till bröllopstorget som valt att ta med det i reglerena att man inte får stödja sådana sidor.

Nu har jag i allfall fått skriva av mig lite.

• Svar på tråden Så arg så jag KOKAR! (långt)
  • Forsfors

Linnie: det låter som en jättebra idé. väntar på svar från dem på ett tredje mail, får jag ett liknande svar som ovan och de inte tar bort länkarna och skärper sina regler så ska jag nog ta och vidarebefodra mina mail och deras svar till denne reporter.

• Secret

Jag har inte fått något svar än. Väntar ...

• Forsfors

Jag har inte heller fått något svar på det mail jag skickade den 3 feb i vilket jag föreslog att de skulle se över sina regler. jag hoppas att det betyder att de disskutetrar frågan nu innan de svarar. jag tänker ge dem en vecka på sig (det har redan gått 5 av de dagarna) och har de inte svarat då så ska jag vidarebefodra meina mail och svar till Aftonbladet och då hoppas jag att de tar upp det så att MSN får tummen ur. tidigare har det bara gått ett par dagar inann de svarat...

• Mollie

Nej men herregud sååååå sjukt!!!! Mår riktigt illa alltså... Undra på att världen är som den är...

• Forsfors

fick svar från MSN idag, ingenting i deras mail handlar om någonting av det jag har skrivit, de har inte heller tagit bort pro-ana grupperna, varav den ena nu fått en ny medlem också suck.

Deras svar på mitt mail med förslag om att de ska se över sina forumregeler:
    Tack för att du skriver tillbaka till MSN Grupper. Vi ber om ursäkt att du har varit tvungen att vänta ett tag på din förfrågan och vi tackar dig för ditt tålamod.

Vi har läst ditt email och tackar för din feedback. Vi hoppas att du kommer finna svaren på dina frågor i detta email. Notera att man inte kan skapa eller bli medlem i (OBS) vuxengrupper om man är under 18. Grupper delas in i dessa kategorier Allmän/ Barnförbjuden/ och Endast för vuxna.
    Det är mycket viktigt för oss att du kan skydda dina personliga uppgifter när du använder MSN Grupper. Som MSN-webbplats följer vi riktlinjerna i sekretesspolicyn för MSN. Tänk på att när man går med i en grupp läggs ditt MSN-smeknamn till i medlemslistan och information från din offentliga profil publiceras på sidan Medlemsinformation. (MSN använder smeknamn för att ge varje användare en unik identitet i alla MSN-produkter och för att skydda användarens sekretess)
    Smeknamnet visas alltid i listan, men du kan vidta vissa åtgärder för att skydda dina personliga uppgifter enligt nedan:
    Använd ett smeknamn som inte avslöjar din riktiga identitet.
    Utelämna eller ta bort information från din offentliga profil.
    Avmarkera kryssrutan som gör att andra kan se din e-postadress på sidan E-postinställningar.

OBS Vi avråder från att lämna ut uppgifter som identifierar din person (t ex personnummer, kreditkortsnummer, namn och adress, telefonnummer, lösenord) online. Sådana uppgifter kan lätt användas för brottsliga ändamål eller för att skada dig.
    Visst material och vissa länkar på Internet innehåller barnförbjudet material. MSN uppmuntrar föräldrar att utforska Internet tillsammans med sina barn och vara medvetna om och reglera materialet som hittas samt tillse att ditt barn inte sänder bilder på sig själv, skolregister eller annan identifierande information som kan användas på skadligt sätt.
    Om du vill läsa MSN Sekretesspolicy, klicka här privacy.msn.se/tou/default.asp
    Regler för uppförande för MSN Grupper anger hur du bör uppträda när du är inloggad i en MSN-grupp. De har utformats för att besöket ska bli en bra och produktiv upplevelse för användarna och för att skydda mot olämpligt innehåll eller olämpliga kommunikationer. Alla som vill gå med i eller skapa en grupp måste läsa och godkänna reglerna för uppförande. I varje MSN Grupp finns denna information längst ned; "Microsoft ansvarar inte för innehållet i denna grupp."
    Vi har ingen som kontrollerar varenda grupp som skapas men stänger grupper om det kommer till våran vetskap att Gruppen strider mot våra Villkor och Regler för Uppförande enligt groups.msn.com/conduct

• Forsfors

Nu har jag skickat ett mail till hon som skrev artikeln på aftonbladet. MSN bryr sig uppenbarligen inte, men nu har vi väl gjort allt vi har kunnat så här långt. jag hoppas att Aftonbladet sätter lite press på dem och får dem att ändra sig.

• Secret

jag har också fått svar:

Tack för att du skriver till oss på MSN Grupper. Vi ber om ursäkt att du har varit tvungen att vänta ett tag på din förfrågan och vi tackar dig för ditt tålamod.

Vi har läst ditt email och tackar dig för ditt intresse i detta ärende. Vi vill meddela att diskussioner och meddelanden speglar författarnas åsikter och inte MSNs. MSN är inte skyldiga att ta bort diskussioner eller meddelanden som en del finner stötande eller kränkande. Vi beklagar detta men atckar dig för ditt engangemang.

Läs denna länk för mer information; groups.msn.com/conduct

Visst material och vissa länkar på Internet innehåller barnförbjudet material. MSN uppmuntrar föräldrar att utforska Internet tillsammans med sina barn och vara medvetna om och reglera materialet som hittas samt tillse att ditt barn inte sänder bilder på sig själv, skolregister eller annan identifierande information som kan användas på skadligt sätt.

Låtsas de att de inte förstår, eller? Det är ju bara att skriva in en regel angående pro-ana sidor. Hur svårt kan detta vara?

• Forsfors

Secret: ja det verkar ju nästan som att de spelar dumma, eller struntar i vad vi skrivit och skickar ut standardsvar. jag vet inte vad man ska göra för att få dem att ändra sig heller...är ännu argare nu än vad jag var när jag startade den här tråden.

• Secret

Det känns som de pratar "förbi" en. Alltså svarar inte alls på saker som man frågar. Som politiker...Känner mig idiotförklarad just nu.
    Forsfors, bra att du skrev till Aftonbladet. Respect!

Svar på tråden Så arg så jag KOKAR! (långt)