• Jois

Sömmerska i Sundsvall??

Finns det någon som kan tipsa om eller har erfarenheter från någon (bröllopsklännings)sömmerska i Sundsvalls-trakten?

• Svar på tråden Sömmerska i Sundsvall??
  • be or not be

Tyvärr finns det inte så många sömmerskor i Sundsvall men en är i allafall Ainas skrädderi. Har inte sett någon brudklänning nhon sytt men hon är väldigt duktig på allt annat.

• Jois

Tack, jag ska kolla med Ainas. Det finns ett på Nybrogatan också. Mt tror jag det heter.

• MalS

Här på Anitas Fest och Högtid är ju Jenny som äger butiken även sömmerska ;) Hon har även jobbat en hel del nere i sundsvall med det med så det kan ju vara värt att kontakta henne ;)

• Jois

MalS
    Var ligger Anitas fest och högtid?

• busiga_mamman

Hej hej..
    I Delsbo finns en som heter Ingrid Hammarstedt.. Hon är kanon.. Tar 1000 kr för att sy, hon ska sy min.. Ring henne

• 27Augusti2005

Finns en här i Timrå vet ja... En som syrran känner. Ska sy åt oss. Kan ta reda på mer om du vill veta. Säg till i så fall.

• Jois

27Augusti2005, jag vill gärna veta mer om hon i Timrå. Syr hon privat eller har hon ett företag? Har du sett något hon har sytt?

• 27Augusti2005

Hon har företag hemma i villan i Bergeforsen. Anitas syatelje. Ligger på Triangelvägen. Tele: 579245
    Har sett en del och hon är verkligen duktig! Har gjort jättefina klänningar och allt. Hon tar 500 för att sy + tygkostnad för våra tärn/näbb-klänningar. Inte alls farligt tycker jag!

• Klok?

Det finns en sömmerska i Loos som är jätteduktig henne har jag anlitat, jag åker 20 mil för att hon ska sy min klänning!

• Irmelie

Anitas fest och högtidskläder ligger i Härnösand.
    /Irmelie

• Jois

Irmelie: vet du om Anitas i Härnösand är bra?

• Irmelie

Jag fick väldigt trevligt bemötande när jag köpte min brudklänning där. Lät inte sy upp klänningen (köpte en Lilly), men jag fick har ett väldigt gott intryck av butiken och jag såg annat som hon (Jenny, ägaren) hade sytt, vilket såg bra ut.
    /Irmelie

Svar på tråden Sömmerska i Sundsvall??