Jag vill påpeka att det fanns en dam härinne som ångrat att hon la ut så mkt: Jag förstår att du inte vill bli ovän med alla men jag känner inte dessa men så här skrev du: citat...."MEN jag hisnar själv när jag bara tänker på att lägga ut så mycket pengar på en dag! För mig som vuxit upp i en familj där det inte ens funnits ett sparkonto och där mamma och pappa legat back så gott som varje månad känns det på något vis omoraliskt att lägga ut så mycket pengar på en fest...även om jag rent förnuftsmässigt vet att alla måste avgöra det själva.
Sen har jag två kusiner som bägge haft riktiga lyxbröllop (ortens finast hotell helt hyrt för alla gäster att sova över i mm mm). Den ena av dem säger nu att hon ångrar sig som tusan att hon inte höll det enklare. Hela hennes dag bestod bara i att hålla schemat, hälsa på alla osv. Hon och maken önskar nu att de haft ett litet bröllop i stället för ett stort. Kan ju vara tänkvärt även om det inte passar alla..."
SÅ vad kag menade fast ni som är upphetsade kanske inte lusläser och ser vad jag menar MELLAN raderna heller!! Att jag vill varna lite för ett så påkostat bröllop för det är lika mycket kärlek i ett även om det är lite mindre. Eller är inte kärleken viktigare? Jag tycker så klart ni får göra som ni vill men det var ju en som drog upp det VAD ett bröllop fick kosta? Eller hur? så har ni frågat får ni väl tåla att läsa också! Ni svenskar gör mej väldigt undrande oftast! Ni tar åt er av precis allt och tror det gäller livet när man säger nåt...det funkar inte så. Jag vill att ALLA ska vara glada och att ALLA ska kunna ha möjlighet att gifta sig även den fattigaste brud! s jag kom med några råd. Än sen? Ni som vill gifta er dyrt GÖR DET men det var inte er jag eg. riktade mig mest utan åt dem som kanske vill ha ett mindre lyxigt bröllop och det går!! Sen behöver ni ju inte ta detta BOKSTAVLIGT heller att man måste göra alla punkter jag skrev! utan kanske blanda en eller två
alltså hyra lokal i en skola och kanske låna ett par skor för de tar man ju iaf av sig när man ska dansa! :) och sen kanske låna ett halsband av farmor...man ska vårda sina anhörigas traditioner och släktklenoder väl ;) det värnar vi ofta för här i våra trakter. Värmland / Dalarna.
Där är det viktigare med gemenskap och kärlek och inte UTSTYRSEL!
Jag kan gifta mej för 700 000 om jag vill men man blir inte lyckligare för det!!
TRO MIG!
Ja jag har bott med sambo sen jag var 16 år. Är 41 i mars. Är det konstigt eller?
:)
Man kan vara lycklig länge utan att gifta sig! KRAM