• France­s
    Äldre 27 Jan 22:41
    42458 visningar
    12 svar
    12
    42458

    Dataspel!

    Kom igen nu, dataspel ar ju inte bara till for killar! :D

    Jag tror nog att det finns fler som mig, som ocksa spelar...

    Vore kul att hora vad just DU spelar, hur du borjade och om du traffat nagra vanner via spelet. Kanske en malande beskrivning av spelet ocksa? :D

    Jag spelar ett textbaserat rollspel pa internet (GUD vad trakigt det later nar man skriver sa haha :D), ett sa kallat MUD. Baserat pa Tolkiens LOTR. Det ar liksom en varld, Middle-Earth. Man anvander numpad for att ga west, east, north, south etc. Kartan ar jattestor och ser precis ut som Tolkiens varld, man skapar sina egna 'gubbar' och kan valja vilken ras man vill, och om man vill vara elak/god (dvs t.ex orc eller alv).

    Man dodar 'mobbar' ('gubbar' eller djur som finns i spelet) for att fa experience. Man har alltid ett visst antal experiencepoints for nasta level osv. Man kan ocksa doda andra spelare, om man tex ar orc och en annan alv, sa kan man ha roliga fights. Mycket adrenalin :) Man kan 'gruppa' med andra spelare och spela/PK:a (playerkill, doda andra spelare) tillsammans.

    Jag har traffat manga vanner via detta spel, jag borjade nar jag var 16 (5 ar sen) genom ett gang 'losers' (som jag tyckte da... :)) som satt i datasalen jamt och standigt och skrek 'SLA ORCEN' osv... jag blev nyfiken och en av killarna var valdigt sot.... ja, sa jag provade pa och fastnade :D Jag och killen ar fortfarande ratt bra vanner men det blev aldrig nat riktigt mellan oss. Traffade dock min sambo dar, och manga vanner fran olika delar av varlden. Detta mud ar internationellt, det finns spelare fran precis alla horn i varlden...

    Jag ar forresten en av 9 tjejer eller sa som spelar detta spel... av 5000 eller nat.

    Fa hora om era historier nu! :)

  • Svar på tråden Dataspel!
  • France­s
    Äldre 27 Jan 22:42
    #0

    Sambon bor forresten i ett annat land och hit har jag ocksa flyttat...

  • France­s
    Äldre 27 Jan 23:53
    #0

    Har aldrig testat Morrowind eller Neverwinter Nights, men hort mycket bra om dem!

    Kanske borde prova :D Men vagar man fastna i ett TILL beroende?! :P

Svar på tråden Dataspel!