• Skånskan

Tips på mysig weekend i skåne el Danmark?

Någon som har tips på vart man kan spendera en mysig weekend i maj månad? Flexibiliteten är stor vad gäller vart i skåne, även Danmark.

• Svar på tråden Tips på mysig weekend i skåne el Danmark?
  • Fröken B

Eller kanske en helg på Häckeberga slott? Inte samma inrikting med spa, men otroligt fin miljö. Bokskog, sjöar, fina promenadområden osv

• orzia

vet inte hur ni hade tänkt tillbringa resan o vad ni tänkt göra,men hotell marina plaza i helsingborg är mysigt. så har du båten över till helsigör som också är mysigt och du kan ta tåget till köpenhamn.
    Men det är mer en stadsweekend.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • brudimaj

Jag kan en länk som heter Hotels och sen ett: in och sen ett: sweden, jag provar ett annat sätt att få in länken. Har blivit stoppad nu 5 ggr!!
    Ni hajjar va, tre ord sammankoppplade

• bröllopsdags

Tomarps gård utanför Kristianstad är otroligt romantiskt och vackert, jättegod mat! Iallafall för några år sedan..

• Sandra W

Jag och min blivande spenderade en helg på Karlaby Kro på Österlen i Skåne.
    Jag kan varmt rekommendera det.

Det är en gammal skånsk gård med fyra vita längor som är helt nyrenoverade. Rummen är stora och jätte fint inredda. små detaljer som gör det speciellt är produkter i badrummet från aveda och badsalt mm. cd-skivor som har avslappnande musik för tex att vakna upp, att somna och för romantik...
    Vi åt en fyra-rätters gourmet middag som var helt underbar. Det finns spa med pool och bastu. Personalen är jätte-trevlig.
    Dom har en hemsida, kommer inte ihåg den, men du hittar den nog lätt!!!

• Tolin

Länken till Karlaby Kro finns i mitt inlägg.

• saris maj 2005

Jag kan rekommendera Agda Lunds Bed and breakfast på Österlen. Supercharmigt!!

www. agdalund.se/

Svar på tråden Tips på mysig weekend i skåne el Danmark?