Sommar 2005 (juli) del 2
Hej!
Den förra tråden är nedlagd så här kommer en ny julitråd. Kan man få en rapport?
Hej!
Den förra tråden är nedlagd så här kommer en ny julitråd. Kan man få en rapport?
Hejsan..
Gifter mig den 30 Juli..
Det mesta är väl så gott som klart, eller i alla fall färdigplanerat..
Själv då
Hej på er !
Vi gifter oss den 2/7 och mycket är redan fixat, men det känns som om jag har glömt något. Vi har fixat:
* fotograf
* lokal
* kyrka
* frisör,smink och naglar
* blommor
* kläder
* övernattning
* inbjudningskort, placeringskort + dekoration till borden
* har pratat med catering, väntar nu på besked
Nu ihelgen ska jag iväg och leta efter skor och underkjol.Är det något mer jag ska tänka på. Kram
Hej! Vi gifter oss 23/7-05. Det som är kvar är ringarna, brudbuketten och att göra klar inbjudan, skicka den och hoppas på att folk vill komma....
Tiden går fort nu! Mindre än 6 månader kvar!
Har ni skickat ut inbjudningar och i så fall när har ni OSA?
Hej..
Jag har ej skickat ut mina, men jag ska väl göra de nu i feb.. Osa med 1 Juni.. Ni då?
Jag har inte heller skickat dem ännu, men det är på gång. Det värsta är att vi hela tiden kommer på saker som måste ordnas innan inbjudningarna blir klara, t ex ifall vi ska chartra buss, vilken tid ska vigselakten hållar etc etc. Det är alltid mer jobb än man tror.
Majlo
Ska ni fixa buss åt alla gäster eller?
Hej!
Vi skickade våra inbjudningar igår!! Jippie! Imorgon väntar vi oss de första reaktionerna.
Vi gifter oss den 2 juli. Det mesta är klart, eller i alla fall färdigplanerat. Vi skrev i våra inbjudningar att vi ordnar gemensam transport till kyrkan och festlokalen, men på vilket sätt är inte klart ännu.
Vi har OSA 1 maj, eftersom festlokalen vill veta i början av juni, då har vi tid på oss att samordna, kolla med ev. uteblivna svar m.m. m.m. Det känns jättekul, nu börjar det!!
Kram på er allihop!
/Snigel
Snigel
Gud vad avis jag blir, borde sätta mig jag med o göra klar mina inbjudningar..
Men när man jobbar hela dagarna så hinns de inte med..
Har du gjort egna eller köpt färdiga?
Själv ska jag sätta mig o klippa o klistra.. Vad är err färgtema?
Vi gifter oss 9 juli, och ska skicka ut inbjudningarna den 11feb så gästerna får dem i brevlådan på alla-hjärtans-dag 14feb!
De stora bitarna är klara, men det är mycket kvar ännu.....tiden bara rinner iväg! Nyss var det ett år kvar, snart bara 5 månader....
Spännande!
busiga_mamman: Ja, vi tror det. Vi får se hur mycket det kostar men både vi och kyrkan bor fyra mil från stan och då kan det vara schysst att ordna skjuts. Jag skulle aldrig vilja att någon satte sig onykter bakom ratten och råkade illa ut efter mitt bröllop. Hemska tanke! :-O Det borde gå att ordna en relativt okej buss till ett okej pris - hoppas vi.
Bambi on Ice: Vilken underbar idé att få ut inbjudningarna till alla hjärtans dag! Plus i kanten!
busiga_mamman:
Vi har klippt och klistrat själva. Vi köpte tjockt klarblått papper och kapade och vek till A6-format. Sedan skrev vi ut texten på marmorerat beige papper och klippte med mönstersax. Därefter klistrade vi in det beiga i det blå och: Simsalabim! Klart! Kuverten hade samma färg som de beiga pappren. Färgtemat är alltså blått och beige/creme.
Det tog några kvällar att bli klara inkl. adresskrivning på kuverten, men det går fort och är ett kärt besvär. Vi fick de första reaktionerna idag i vår gästbok, nu väntar vi på fler!
/Snigel
Kul att läsa om hur ni gjort era inbjudningar! Vi har lite samma tanke som Snigel. Färgtemat är rött och guld/champagne och kuverten samt papperen är i gulmelerat papper. På kuverten skall det klistras först ett rött papper klippt med mönstersax och ovanpå det samma gula papper som kuvertet även det klippt med mönstersax. Tanken är att det skall bli som en ram runt adressen.
Inbjudan skrivs på det gula papperet (också klippt med mönstersax runt om). Vi kommer lägga med ett informationsblad om toastmaster, boende, taxi osv och hur det kommer se ut vet vi inte riktigt ännu...
Glömde skriva att det röda papperet på kuvertet är lite större än det gula som klistras ovanpå....