• Gäst_2­005
    Äldre 26 Jan 14:39
    30055 visningar
    17 svar
    17
    30055

    Bröllopspresent? Tips tack!

    Hej på er
    Jag ska snart på bröllop och skulle vilja ha tips på en bra present till brudparet. De har väldigt stilrent hemma så det är svårt att köpa tex prydnadssaker och dy. funderar på att köpa ett fotoalbum eller likn. och sätta in kort från bröllopet eller att de får göra det själva. Kommer inte åka till någon större stad som Sthlm innan bröllopet så tipsen kan gälla internet eller "vanliga butiker" i hela sverige!
    Har sån idétorka!
    Hoppas nå´n har lite tips.

  • Svar på tråden Bröllopspresent? Tips tack!
  • Linda&­Peter
    Äldre 26 Jan 15:07
    #0

    Kanske en dag pa lyxigt SPA for det nygifta paret?

  • 11 juni 2005
    Äldre 26 Jan 15:22
    #0

    Brukar man inte kontakta tärnan , toastmastern eller någon annan vars adress framgår av inbjudan och höra sig för efter önskelista?

    För att motverka att alla ger samma sak är väl detta både brukligt och smidigt??

  • pepper­oni
    Äldre 26 Jan 15:27
    #0

    En "lyxkorg" kanske med lite champagne, fin choklad, några fina glas, massageoljor, doftljus eller liknande kanske?

  • Lilla E
    Äldre 26 Jan 16:30
    #0

    Vi har både gett och fått en graverad tårtspade. Mycket uppskattat. Det står våra namn och datumet vi gifte oss. Kul att skära tårtan med på bröllopsdagen.

  • Gäst_2­005
    Äldre 28 Jan 18:19
    #0

    Hej på er och tack för svaren!
    Ska kanske tillägga att bruden är gravid och det är ett väldigt litet och intimt bröllop inga toastmasters eller tärnor. De vet ju själv lite vad de önskar sig men tallrikar tycker jag familjen kan köpa! :)
    Mer tips mottages gärna! :)

  • AnnLee
    Äldre 28 Jan 18:25
    #0

    Ett fotoalbum med gravyr där du graverar in brudparets namn och bröllopsdag kan ju vara ett förslag om du hänger kvar vid det där med album. Detta kan även inhandlas över Internet.

    En bröllopsbok/minnesbok från bröllopet kan också vara trevligt om du vet att brudparet inte redan har en sån. I den fyller man i uppgifter såsom hur brudbuketten såg ut, vilka gäster som var på bröllopet, bröllopsvalsen, oftast finns också plats för foton. Sådana böcker kan man köpa med en graverad metallplatta med brudparets namn. Detta kan också köpas på Internet.

  • Sunshi­ne Girl
    Äldre 28 Jan 18:29
    #0

    En flaska gottigt champagne och 2 champagneglas med deras namn och bröllopsdatum ingraverat kanske?

  • Gäst_2­005
    Äldre 28 Jan 18:29
    #0

    AnnLee - tack, kan vara värt att kolla upp - vet du vilen sida (eller får man inte säga sånt?)
    Tack iaf :)

  • AnnLee
    Äldre 28 Jan 18:33
    #0

    Jag tror att jag får säga... för jag äger inte det företaget och känner inte nån därifrån heller... dock har jag handlat därifrån själv och är nöjd... Vi köpte en bröllopsbok/minnesbok på engelska till ett par vänner via sidan
    www.calligraphen.se
    Där finns det en hel del presenter att välja emellan... du kanske hittar ngt annat också...

  • lokatt
    Äldre 28 Jan 20:02
    #0

    ett presentkort på fotvård kanske? (det älskade jag när jag var gravid, så...)
    annars så finns det ju massage (till efter grav, trol.) eller manikyr, kanske till och med att ges som en "innan-bröllopet-present". själv ska jag ge min kusin som gifter sig i maj en brudsminkning (hon får presentkortet nästa vecka...).
    lycka till.

  • 14maj
    Äldre 17 Feb 22:33
    #0

    Vill folk verkligen ha massa prylar med ingraverade namn och datum? Jag skulle använda det en dag, och sen hoppas att jag slarvade bort det i en flytt... Jag hoppas att mina vänner och släktingar vet detta alt håller sig till önskelistan. Det är hemskt med alla dessa hemska prylar man ska låtsas tycka om bara för att man fått det. Till på köpet har man ingen plats att förvara skiten på! Så, nu vet ni vad jag och säkert några fler med mig tycker!

  • Tessan­sessan
    Äldre 21 Mar 16:36
    #0

    Håller med dig, 14maj! Inga graverade champagneglas till oss, tack... Naturligtvis får man försöka uppskatta de presenter man får, givaren har ju faktiskt försökt tänka till och hitta något jättebra - men jag hoppas de tänker som jag!

    Mina tips är upplevelsepresenter, något vackert av en lokal keramiker/konstnär som ni vet att de gillar, och så något min syster fick när hon gifte sig: ett kubbspel (detta var hemmagjort men det spelar ju ingen roll), med namnen på medlemmarna i familjen som gav det inbrända i kubbarna. När man spelar så kan man då kalla kubbarna vid "namn", mycket personligt och trevligt! Till saken hör att familjen som gav är från Gotland och spelar mycket kubb...

  • 23.7-b­rud
    Äldre 21 Mar 16:51
    #0

    Jag och min blivande make hör till de som tycker vi har allt vad vi behöver (för tillfället) och vad vi har rum med i KÖKSVÄG. Alltså kastruller, skålar, tårtspadar, bestick, glas, pajformar mm. mm. Däremot hoppas vi på att få t.ex. konst, handdukar, en snygg filt eller en grill (ok, den är ju dyrare). Alltså ganska vardagliga saker. Sedan kan man ju också köpa någon sportutrustning (men då kanske man borde vara fler som pröjsar...) som t.ex. tält, trangia, kanot osv osv. Eller presentkort på en hotellweekend till 1-åriga bröllopsdagen?

  • krammi­a
    Äldre 21 Mar 18:23
    #0

    Varför inte ge något som dem kan uppskatta senare? Tex biljetter till någon teater. Kanske är kul för dem att göra innan bebisen kommer eller när bebisen är lite större!? Har dem en trädgård kan man köpa något fint träd som kan växa ikapp med deras kärlek tex! Mest av allt skulle jag uppskatta om någon sa något snällt om oss, det tycker jag är den bästa presenten! (låter som om folk aldrig gör det men det gör dem faktiskt!)

  • lillav­än
    Äldre 8 Jul 12:17
    #15

    Hos www.petitecharlie.se finns flera jättefina, personliga bröllopstavlor.

    Vi fick själva en sådan vid vårt bröllop och den är så uppskattad!
    Lycka till! 

  • Äldre 8 Jul 12:49
    #16

    Upplevelsepresent, det kan du köpa på nätet, sen kan de alltid byta upplevelse om de inte gillar den du väljer.
    Alternativt presentkort på upplevelse-present ställe så får de välja helt själva.
     

  • Äldre 8 Jul 13:07
    #17

    Men hörni-kolla tråddatumen lite i förbifarten innan ni aktualiserar trådar från 2005...Tungan ute
    Om  nicknamet är svart istf lila, så är personen inte medlem längre, kan vara bra att veta.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Bröllopspresent? Tips tack!