Inlägg från: Guld |Visa alla inlägg
  • Guld

Varmrätt - fisk

Hej,

Jag undrar om någon har något relativt enkelt (men som känns lyxigt) fiskrecept som går att tillaga till c:a 90 personer? Vi vill bjuda på fisk till huvudrätt (dock inte lax, för det känns lite tråkigt). Vi håller på att provlaga olika recept för att komma med förslag till vår kock. Vi har prövat två olika sorters "rödspätt-rullader" - den ena fylld med laxfärs och den andra fylld med champinjonkräm. Båda var mycket goda men lite väl omständiga att tillaga till så många gäster...

Kanske har ni inte recept men idéer!!

Hälsningar, Guld

• Svar på tråden Varmrätt - fisk
  • Guld

Hej Johanna = en lat kock,

Du skrev att det är enklare än man tror att göra fisk till många personer och pratade om att man kunde göra fisken i muffinsformar.

Har du något/några recept av detta slag. Alla fiskrecept gjord på "vit fisk" emottages tacksamt!

Alla får förstås komma med recept!

Hälsningar,

Guld

• Guld

Hej Johanna = en lat kock,

Tack för tipset med formarna - det måste jag testa! (jag är visst lite trögfattad som inte förstod att du menade innan..)

Jag såg ett annat svar från dig angående bröllopsmenyer och då skrev du att man kunde bjuda på

Förrätt: schalottenlökspannacotta med sikrom
    Det lät ju jättegott! Hur tillagar man den?

Varmrätt
    Fiskfläta med grön citronsås
    Även det låter spännande! Vad är det för ingredienser i flätan och såsen?

Jag gillar verkligen dina receptförslag! Kanske sitter du på en massa bra "vit fisk" recept som man kunde få ta del av?

Hälsningar,

Guld

• Guld

Tusen tack "Johanna = en lat kock" för all hjälp.

Nu blir det mycket goda testmiddagar att se fram emot.

Förresten vad finns det för fler fasta fisksorter förrutom marulk? Det låter ju fint att blanda lax och vit fisk i flätan så blir den ju "två färgad"!

Tack än en gång!

Hälsningar,

Guld

• Guld

Tack betsy05 för tipset

- det låter gott och relativt enkelt! Det blir till att fixa fram muffinsformar och öppna provkök

Tack!

MVH, Guld

Svar på tråden Varmrätt - fisk