Shoppa billigt i USA?
Den största outletkedjan jag känner till är Mills-kedjan. Sök på nätet efter Mills och outlet. Jag har varit på tre stycken i Florida, Houston och i Washington DC och inte blivit besviken. Där kan du göra enorma fynd!
Rent allmänt kan man säga att amerikanska märken är billigare i USA än i Europa. Ralph Lauren, Timberland och Calvin Klein brukar jag handla när jag är över. En RL-piké får du för ca två-trehundra på en outlet. Jag köpte jättefina träningst-shirts från Polo för 10 dollar styck i Miami i höstas. Sneakers är också mycket billigare, de flesta stora märkena.
Clinique är jättebilligt. Det är väl det märket jag använder mest av. De andra sminkmärkena du nämner vet jag inga priser på. Men tex Clarins är dyrt i USA, det är ju ett europeiskt märke.
Billiga skor som inte har så bra kvalitet men är BILLIGA kan du köpa på kedjan Payless Shoe Source, finns lite överallt.
Roliga underkläder hittar du på Victoria's Secret, fast det är inte så billigt förstås.
Varuhusen heter lite olika i olika delar av USA, men jag gillar Macy's som finns på östkusten.
Nånting vi alltid brukar köpa med oss hem av är förkylningsmedicin. I USA finns jättebra kombinationsmediciner att köpa. Även vitaminer är billigt. Kolla tex Wal-Mart.
Tja, det var väl lite i alla fall.