• sandella

alla Ni som gifter Er i juni 2005

Hej!

Gifter Du Dig i juni 2005 precis som jag? i så fall undrar jag hur långt Du har kommit i planeringen.

Själv gifter jag mig 4 juni och har planerat till och från sedan oktober ungefär - har verkligen försökt att inte vara för ivrig. Kyrka och festlokal bokade vi redan förra våren men det var allt.

När ska Du skicka ut Era inbjudningar? jag har tänkt att göra det i slutet av februari eller i början av mars.
    Det är väl framförallt alla bokningar hit och dit som är gjorda, men alla detaljer återstår att bestämma och finslipa - det roliga kvar alltså

/Sandella

• Svar på tråden alla Ni som gifter Er i juni 2005
  • Nikita14

Gifter mig midsommarafton, vi har redan skickat ut inbjudningarna...För att det är dax för folk att skriva sina sem listor rätt snart + att midsommar är ju en speciell helg iallafall...

Annars så är det mesta under kontroll ska snart börja leta skor till mig...Och till näbbarna...

• Softies

Gifter mig också den 4 juni. Vi har allt under kontroll (tror jag!!!). Min sambo jobbar som projektledare och tenderar att vara en sådan gällande bröllopet också, hihi. Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf, make-up/frisör, beställt klänning osv. Idag var vi till och med iväg o beställde ringarna!! Det största vi har kvar är blommor skulle jag tro. Alla de andra "stora" grejerna är fixade. Inbjudningarna skickar vi ut i februari.

Är det bara jag, eller börja det kännas som om det verkligen närmar sig nu??

Lycka till med allt!

• Ann-Sofi

Vi gifter oss 18 juni!

Följande är bokat; kyrka, lokal, cateringleverantör bestämd - ska bara välja mat, frissa, sminkör, bröllopsresa, fotograf, klänningen ska jag hämta från butiken i veckan.

Vi har även kollat lite på papper till inbjudningksorten och jag köpte en jättebra tips-bok på Panduro. Vi tänke skicka inbjudningarna någon gång i början på mars.

Nu känns det som upploppet börjar när man har kommit in på nya året. Iiiiihh!!!

• sandella

Softies: jag arbetar också som projektledare så jag har nog också järnkoll - enligt många andra brudar kanske, och till min sambos ömsom gjädje ömsom förtret

Jag är relativt säker på att jag hittade min drömklänning idag men jag har inte lagt någon beställning på den ännu. Det stora kvar som jag ser det är vilken meny vi ska ha, men där tror jag att min sambo har mest kunskap och åsikter.
    Vi har börjat titta på bröllopsresa (Mexico) och hoppas få detta bokat i början av februari. Ringar har vi inte ägnat många tankar, men jag har fått för mig att det går ganska fort - jag tror att jag vet vad jag vill ha ungefär.

Ann-Sofi: jag håller definitivt med - nedräkningen har börjat på allvar

/Sandella

• Softies

Sandella,
    vi funderar också på Mexico. Verkar vara en bra blandning av sol, bad, natur och kultur. Vilken researrangör ska ni boka genom?

Projektledare verkar onekligen vara en bra merit inför den stora dagen :)

• underbara

Jag gifter mig den 11 juni!

Det mesta börjar bli klart eller åtminstone ta form! Vi planerar att skicka inbjudningskorten i början av mars.
    Har köpt allt papper på underbara pappersaffären Ljunggrens i Stockholm.

Har ni tänkt något på vad ni ska ha för blommor i brudbuketten?
    Vi ska ha havstema på bröllopet och jag försöker förgäves att komma på blå blommor. Har ni några tips och förslag? Hortensia är i alla fall en vacker blå blomma tycker jag.

Roligt att läsa om era planer! Håller med Ann-Sofi om att upploppet börjar nu när det blev nytt år!

• capri

Hej!

Gifter oss på midsommarafton men har inte tänkt att skicka ut inbjudningarna förrän mars, de flesta vet dock att de ska vika midsommar för bröllop! Hur nära inpå ska man sätta osa-datum?

• SaMo

Vi gifter oss 18

Tror faktiskt att jag har det mesta under kontroll. Fick lite panik i helgen bara, fick veta att alla större hotell i hela stan var helt uppbokade för en jättekonferans. Men nu har vi hittat ett litet familjedrivet hotell utanför stan. En herrgård från 1600-talet. Så det ska nog bli bra.
    Inbjudningarna är på gång, ska skickas ut i slutet av februari. Catering lokal o kyrka är bokat. Klänning bestäld
    M2B provade sin frack häromdagen. Jag fick nästan en tår i ögat, han blev SÅ stilig!!!

Fick hem hindersprövningsblanketterna idag. Visst pirrar det i magen ibland?! Nu är det faktiskt mindre än 5 månader kvar! JIHOO!

• T&E

Gifter mig också den 4 juni!

Känner att vi har många stora bitar att ta tag i fortfarande. Är lediga som tur är nästa vecka, och måste fixa mycket då.

Är fundersam över när inbjudningarna ska ut. Om OSA-datum är t.ex. 7 maj. När tycker ni att korten ska skickas? Hjälp...

• Ekorre

Vi gifter också oss den 4:e juni. Jag hoppas kunna skicka ut inbjudningarna första veckan i mars, om allt går som jag vill. Vi ska ha OSA-datum den 8:e maj.

• B&T

vi gifter oss den 11:e juni och dom stora sakerna är klara, kläder till oss båda,lokal,mat,kyrka,dryck,hinderprövning. på måndag kommer inbjudningskorten från tryckeriet, sen ska dom iväg. Sen är det väl bara lite småfix kvar... (OBS ironi)

• Sandflickan

För alla som gifter sig 11 juni:

det är nu 95 dagar kvar. Hihi.

Tenta imorgon, ska sova nu.

Svar på tråden alla Ni som gifter Er i juni 2005