• Xena

Den bästa, bästa ansiktskrämen för torr hy

Letar och letar, men hittar den inte. Den absoluta ansiktskrämen för mitt torra ansikte. Ska man ha en fuktighteskräm eller en mer fetare kräm?

Tips?

//Xena

• Svar på tråden Den bästa, bästa ansiktskrämen för torr hy
  • sandra76

hth lotion..
    jag har testat allt innan, tro mig :D

• Brudanna

En bra kräm är Time Beautifying lotion som man köper på Apoteket. Jag har i och för sig inte så jättetorr hy, mer blandhy, men jag upplever ändå att den är mycket bra som fuktighetsgivare. Dessutom innehåller den små skimrande pigment som gör att huden får en jättehärlig lyster! Utan att vara oljig och för fet. Du kan ju gå till Apoteket och testa den.

Lycka till!

• Xena

Brudanna -
    Tack för tipset. Var inne på apotekets hemsida och läste lite. Serien låter intressant. Ska kolla in krämen du tipsade om, gillar när det finns lyster i produkterna. Man ser så fräsch ut.

• raskan

A-creamen från hälso kosten. 100 år gammal typ å helt otrolig.Finns med eller utan perfym.( åhlens hade den åxo förut)

• Mrs. Simon

Jag ar 30 ar och har jattetorr hy.(har de senaste aren provat allt..fran de dyraste kramerna till mellanpriskramer som Lancome och H.rubenstein). Nu antligen har jag hittat ratt och fatt en stralande hud!
    De kramer jag anvander ar:

Decleor Nutri-Delice Delicious Ultra-Nourishing
    Decleor Alpha Morning SPF 12

pa kvallen och morgonen anvander jag dessutom nagra droppar av
    Decleor Aromessence Visage Angelique under.

Om du har en begransad buget satsa pa Decleor Nutri-Delice Delicious Ultra-Nourishing kramen, om du har mojlighet ga och pa en ansiktsbehandling pa en salong som anvander Decleorprodukter. Dermlogica har aven manga bra produkter men Decleor ar outstanding for torr hy.

• vixen not a tramp

sandra76
    Står i senaste Cosmo att man inte ska ha krämer anpassade för kroppen i ansiktet, men om det funkar för dig så är det ju jättebra!

• *Blomman*

Jag rekommenderar verkligen inte att ha krämer för kroppen i ansiktet. Hyn kan bli riktigt dålig och det är inget man vill uppleva.

• sandra76

jaså det står det..& vem bestämmer det? ;p Det som räknas är inte hur min hud mår / reagerar på olika krämer då?

• vixen not a tramp

Självklart, du får naturligtvis smörja in dig med det du känner fungerar bäst. Dock säger Cosmo annorlunda om någon nu är intresserad av deras åsikt/kunskap, men var och en bestämmer själv tack och lov!!

• sandra76

dessutom-ta en titt på www.hthlotion.se ,det ser ut som de har ganska bra koll! & ta en titt på vad den innehåller så ser ni att den inte är starkare elr värre än ngn annan kräm..
    Jag har testat alla, loreal, clinique, nivea, lancome, aco, u name it.. Alla har varit ok & sköna på sitt sätt, MEN denna har funkat klart mkt bättre till min torra hud, den slår de andra med hästlängder! Jag trodde aldrig att jag skulle ta ngt sånt i ansiktet men vad ska jag göra när jag märker att den är helt klart bäst?! ;) det började med att en vän till mig-som har superfin hud, kom hem ifrån utlandet (reseledare) & sa att hon måste bunkra på sig massa flaskor hth & ta med sig eftersom det inte finns i utlandet.. då tänkte jag givetvis att hon menade till kroppen (som ni!) men sen såg jag på kvällen att hon (ve & fasa!) smörjde in även ansiktet med den.. Jag frågade om hon alltid gör det & hon sa det gör hon alltid.. det är bäst för torr hud osv.. Ok lets give it a try tänkte jag, & voila! Hooked! :D

• Apricos

jag brukar smörja in ansiktet med Helosan (finns på tub hos apoteket) på natten, och på morgonen med en lätt dagkräm från vichy... fungerar jättebra för mig och jag har super torr hud.

• Renstjärna

Hej!

Jag har inte några långtgående erfarenheter av ansiktscreme utan har alltid smetat på lite superfet kroppskräm när jag har börjat flaga i ansiktet (för att jag har varit så torr).

Nu har jag dock testat Decleors rengöring och deras dagcreme Harmony (på inrådan av min kompis som är hudterapeut). Det är himmelsvid skillnad! Istället för att bli fet i huden och "beroende" så får jag prinsesshy! Ett mirakel!

• SaraK

Jag brukar anväda Loreal´s Hydrafresh Dry and sensitive skin! Den är jättebra, håller ansiktet fuktigt hela dagen. Har provat otaliga olika produkter men ingen annan har klarat det! Det bör tilläggas att jag har "vanlig" hudkräm på recept, det finns ingen annan som annars kan hålla resten av kroppen tillräckligt fuktig....

Svar på tråden Den bästa, bästa ansiktskrämen för torr hy