• Xena

"Gul" hudton - vilken nyans på foundation?

God morgon alla glada,

Min hudton går lite åt det gula hållet. Vilken nyans på foundation ska man välja då? Åt det rosa hållet, eller?

//Xena

• Svar på tråden "Gul" hudton - vilken nyans på foundation?
  • Xena

Men blir man inte mer gul då? Eller tänker jag fel?

• Jazzie

Jag tror också att den ska gå åt det gula.

• sandra76

det ser hemskt ut med rosa ton om man är gul själv! varning!

• K.C

man ska välja en färg som är densamma som den man har på halsen. är den gulaktig så går man på gul. förr testade man ju ofta på handen, kommer ni ihåg det? det är ju knäppt eftersom händernas färg ofta är helt olik ansiktets. grejen är väl att det ska se ut som om man inte är så sminkad och då rä det ju vitkigt att ansikte och hals går ihop...

• *Hanna*

Jag har läst att oriflame har en foundation som är för dem som är mer åt de gula....jag tror att den heter skin perfecting. Vad nyansen heter vet jag inte, men det bör en säljkonsulent veta...Mvh, Hanna

• baghera

Köp en så beige som möjligt! Om du hittar en som är riktigt beige, så är den naturligt gul-beige av sig själv. =)

• Swing

Jag har lite gul hudton och använder i.d. makeup från Bare Escentuals, i färgen 2.0. Jag kan även använda 2.3, som är lite varmare men mera beige (rosa).

Det är ett puder baserat på mineraler. Säljs ofta hos salonger och varuhus som säljer Decleor och MD Formulations, eftersom de har samma svenska agent.

Se www punkt dermarome punkt se för mer info om ni är intresserade.

• trendsetter

Tja. Gul...hur gul...oliv gul, eller bara åt gula hålet? Om det e oliv gul testa MAC's C toner...om det e bara åt gula hålet... NC tonerna på MAC. Kanon! Dom hjälper alltid dig hitta rätt färg där ändå! Super hjälpsamma!

Svar på tråden "Gul" hudton - vilken nyans på foundation?