• Mischa

tips till festprogrammet

Är det ngn som har tips och ideer för vad man kan ha i sitt festprogram.Jag har tittat i brölloptorgets förslag,men jag tycker det kunde vara lite roligare.
    Är det någon som är mer iderik än jag, och har ngt kul att dela med er,vore jag evigt tacksam

/Mischa

• Svar på tråden tips till festprogrammet
  • Meddelande borttaget
  • Exakt

Nikita 14
    Snäääällla, jag skulle också vila ta del av det.
    carinapaulsson@yahoo. se
    (utan mellanslag vid se)

• Hjortrongull

Nikita14: Här kommer en till som jätte-jättegärna skulle behöva lite mer tips på festprogram. Jag skulle bli så glad om du ville skicka ett ex till mig med!

Tack på förhand.
    /Nina

niwa66@hotmail.com

• Sajberbob

Nikita! Snälla hjälp även mig med lite tips!

Vi som ska gifta oss i samma kyrka samma dag! ;)

Tack på förhand från "Bob"

• maj2006

Nikita, nu är du säkert trött på alla oss som är så nyfikna.... Men om inte, så blir jag jätteglad om du vill skicka till mig med!

johanninen@hotmail.com

• shalimar

skulle också vilja ha, vi ska börja med våra program snart och jag är heeeeelt nollställd! Snälla please?

shalimar@bredband.net

• myself

Oj gick in på den här länken för att jag hoppas att här skulle finnas en MASSA tips, men nej här bad folk bara om att tips mailade till sig. Snälla skriv in mer. Vi är fler som vill ha tips. Vi är inte på långa vägar färdiga men hade tänkt att ha ngt roligt vett&etikett-regler på sid 1. Typ "På bröllop är det obligatoriskt att dansa". På vårt bröllop ses det bara som väluppfostrat om man stannar till sist o är extra glad i hågen". m m. Sen tänkte vi ta 2 allsånger. Och avsluta med en tacksång som alla får sjunga där vi skrivit vårt tack till alla som hjälpt till med bröllopet. Men vi vill ha mer tips...

• maj2006

Känner alla gäster varandra? En liten bordsplacering i programmet med en siffra på varje plats kanske kan vara nåt? Sen förklarar du med en (rolig) mening om alla vad gästen har för förhållande till bruden och brudgummen....?

• skratt-maja

Vi är inne på ungefär samma tema som maj2006, alla gäster ges först med släkt eller vänskapsband och sedan tre ord som vi förknippar personen med det ska vara både jobb och hobby relaterat....
    det kommer ju att leda till att man har ngt att starta med som konversation då alla våra gäster inte har träfats tidigare....

• myself

Gästpresentationen tänkte vi göra på följande sätt:
    En livskarta. Alltså en vägkarta där vi fyller på med gästernas namn eftersom vi träffat dem i våra liv. Den ska hängas på väggen där vi ska ta champagnen innan middagen. När det väl är dags för middag kommer våra toastmasters att läsa upp ord/meningar o de som känner sig träffade reser sig upp. Vi tror att det kommer att bilda fler samtal vid borden än en presentation i häftet.

Svar på tråden tips till festprogrammet